[ Chapter 21 ]

315 16 0
                                    

Tengku Syahida sedang rancak membasuh pinggan mangkuk di sinki , manakala Tengku Asyraf sedang menaip sesuatu di komputer riba miliknya .

Walaupun di hari libur dia tetap tidak melupakan kerja-kerjanya sebagai CEO juga .

Tengku Syahida sekilas memandang suaminya , tangannya mencapai handuk kecil dan mengelapnya di seluruh telapak tangan .

Langkahnya berjalan menghampiri suaminya itu dan mengambil tempat tepat di sebelahnya .

" abang , saya macam risau lah dengan anak kita tu .." ucap Tengku syahida sambil anak matanya memandang tepat ke wajah suaminya .

tangannya berhenti menaip dan langsung menutup komputer riba milikya , kedudukannya didekatkan sedikit menghadap isterinya .

" awak tu jangan lah fikir yang bukan-bukan " jawab Tengku Daniel .

tengku syahida mendegus perlahan. semenjak kehadiran Clara membuat hatinya tidak tenang , dia tahu sosok Clara tu seperti apa .

" awak risau dengan Qalisha ke ?..sebab Clara dah balik Malaysia " tanya Tengku Asyraf . jarang sekali isterinya jadi risau seperti ini .dia juga tahu kedatangan Clara di Malaysia .

Tengku Syahida hanya mengangguk perlahan sebelum tangannya menongkat dagunya .

Tengku Asyraf tidak dapat berbuat apa . memang isterinya ini jenis overthinking jadi memang macam-macam yang akan muncul di otaknya .

matanya dikerli ke jam tangannya . pelik harini anak lelakinya yang satu lagi belum pulang kerumah , biasanya dia pulang kerumah sebelum pukul 4:00 .katanya ada kelas .

" Assalamualaikum.."

pintu utama dibuka , kelihatan sosok Tengku Adam berjalan memasuki rumah . haa panjang umur dia ni . mereka hanya memandang Tengku Adam yang tersengih seperti kerang busuk .

" lambat adik balik? " tanya tengku Syahida sambil anak matanya memandang tajam kearah anak bungsunya itu .

Tengku Adam hanya tersengih sambil tangannya menggaru kepalanya yang tidak gatal sebelum mengambil tempat di hadapan tengku Syahida dan Tengku Asyraf .

" hehehe ... tadi adik tertidur dekat kelas , bangun-bangun tinggal adik sorang je ..tu yang kalut nak balik rumah hehe sorry ye mama " jawab Tengku Adam selamba

Tengku Syahida hanya diam . banyak sangat main game kan dah tertidur dekat kelas . Anak bungsunya yang satu ini memang lain dari anak sulungnya .

" ermm..papa tadi kan Clara tu jumpa adik petang tadi...dia tanya pasal kak Qalisha . tapi adik blah je ...malas nak jawab mesti ada something yang dia nak buat" jelas Tengku Adam panjang lebar .

Sudah diagak pasti si Clara itu ada merancang sesuatu yang tidak baik . ini tak boleh jadi ni !

" Awak , takkan nak biarkan je si Clara tu ? kalau dia buat apa-apa dekat menantu saya macam mana ? " lengan suaminya digoyangkan sedikit .

Tengku Asyraf memandang sekilas wajah isterinya yang penuh kerisauan , tangannya mengusap perlahan kepala isterinya yang ditutupi tudung .

" kita doa yang terbaik je untuk diaorang .." ucap tengku Asyraf

Tengku Adam yang melihat aksi itu, hanya memberi jelingan cemburu . dah lah orang depan dia ni single .hmmpp!

Tok..tok..

kedengaran bunyi ketukan pintu di pejabatnya .Daniel meletak pen sebelum menyuruh dia untuk masuk .

Daun pintu ditolak oleh Alex . langkahnya berjalan mendekati Daniel .

𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐄𝐧𝐜𝐢𝐤 𝐒𝐨𝐦𝐛𝐨𝐧𝐠![c]Where stories live. Discover now