[chapter 12]

443 16 1
                                    

Tangan Qalisha melilit kemas tudung shawl miliknya .Mereka memutuskan untuk menonton cerita seram kerana tiba-tiba mood Daniel ingin menonton cerita yang seram-seram pulak .

Qalisha melihat sekilas wajahnya di cermin , sebuah senyuman diukir oleh Qalisha ,harini merupakan hari pertama dirinya keluar rumah sambil memakai tudung dan berharap dirinya tetap istiqomah .

Daniel yang sedang duduk di dalam kereta sambil menunggu Qalisha bersiap .perempuan ni kalau bersiap bukan main lama lagi .Daniel menyandarkan badannya di seat kereta .

Qalisha mengetuk tingkap kereta , menyempat lagi dia senyum tanpa rasa bersalah selepas sidai suami , hadeh .

Qalisha masuk ke dalam kereta dan mengambil tempat di sebelah Daniel . Daniel memakaikan tali pinggang untuk Qalisha .

" ada yang tertinggal tak " sekilas Daniel memandang ke arah Qalisha . Qalisha menggelengkan kepala nya . rasanya barang yang dibawa sudah cukup . bukannya nak balik kampung pun .

Kereta Daniel sudah pun berjalan meninggalkan kawasan tapak perumahannya .

Suasana di dalam kereta sangat sunyi , mungkin suaminya sedang fokus memandu .

Tangan Qalisha menekan butang radio dan seketika itu sebuah lagu yang amat Qalisha kenali . penyanyi itu ialah zack tabudlo yang sedang menyiarkan secara langsung lagu Pano .

pano : zack Tabudlo

Oh giliw naririnig mo ba
Ang yong sarili
Nakakabaliw lumalabas
Sa yong bibig

Alam kong uto uto ako
Alam ko na marupok
Tao lang din naman
Kasi ako

May nararamdaman din ako
Di kasi manhid na tulad mo
Alam kong sanay bumitaw
Ang isang tulad mo
Lalayo na ba ako

Pano naman ako
Nahulog na sayo
Binitawan mo lang ba talaga ako

Pano naman ako
Naghintay ng matagal sayo
Wala lang ba talaga lahat ng yon sayo
Ano na bang gagawin ko

tengah rancak Qalisha mendengar lagu , tangan Daniel sudah gatal nak tukar siaran radio . Qalisha memukul perlahan tangan suaminya .

Daniel hanya membiarkan Qalisha mendengar lagu itu .Setelah beberapa minit perjalan akhirnya mereka sampai di sebuah mall pavilion . Daniel mematikan enjin kereta .

Mereka berdua keluar dari dalam perut kereta .terlihat suasana di dalam pavilion sangat meriah .

tangan Daniel mencapai tangan Qalisha . Dah lah bini aku ni pendek kang tak pasal-pasal hilang .

mereka berjalan memasuki Pavilion bersama-sama . ingat masuk nak tengok wayang je , baru je masuk ada je yang nak dibeli dia ni .

Daniel mendengus perlahan . tak mengapa harini dia nak happykan isteri dia .

Sampai saja di TGV CINEMA .mereka tidak menunggu seperti orang lain sebab Daniel sudah menempah tiket.

mereka hanya perlu beratur untuk membeli pop corn .

Sampai sahaja mereka di dalam panggung wayang . mereka duduk di seat belakang.Qalisha melabuhkan punggung di sebelah Daniel .

Selama cerita tu berlangsung . Qalisha terpeluk Daniel kerana ketakutan . namun berbeda dengan Daniel mukanya tidak beriak langsung . kerana dirinya pernah melihat aksi berdarah bukan dalam cerita namun realiti .

Setelah satu jam cerita itu berlangsung akhirnya tamat jugak .Qalisha menarik nafas lega .

Qalisha sekilas melihat wajah suaminya , terlopong mulut Qalisha kerana suaminya tidak beriak langsung masa ada adegan seram dan sadis tadi .

𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐄𝐧𝐜𝐢𝐤 𝐒𝐨𝐦𝐛𝐨𝐧𝐠![c]Where stories live. Discover now