kereta BMW milik Daniel sudah sampai di perkarangan rumahnya .Daniel mematikan enjin keretanya dan sekilas memandang Qalisha yang masih terdiam .
mereka keluar dari kereta dan berjalan memasuki rumah .kehadiran mereka disambut oleh Mak som namun Mak som sekilas memandang Qalisha yang matanya masih sembab .
" Qalisha kau pergi lah rehat dulu , aku ada kerja nak settle kan.." ucap Daniel sambil tangannya mengelus lembut kapala Qalisha yang ditutupi tudung . Qalisha hanya mengangguk .sebelum dirinya meninggalkan Mak som dan Daniel di bawah .
" Qalisha tu okay tak Daniel..?" tanya Mak som kepada Daniel . Daniel menarik nafas panjang sebelum menceritakan hal yang terjadi tadi .
"hmm takpelah , biar Mak som yang tengokkan Qalisha tu dulu " ucap Mak som sebelum beredar dari situ .
Daniel mengeluarkan Telefon bimbit miliknya dan mendail no Alex.sambil menunggu Alex menjawab panggilan , dia duduk sofa di bahagian ruang tamu
[Alex]
Hello bro..
Hello
what's wrong ?
Nanti datang rumah aku jangan lupa bagitahu Edward dengan Easter sebab aku nak bincang sesuatu .
okey..ada terjadi sesuatu ke ?
Tadi si Khairul tu nak culik wife aku kat Pavilion tadi ..masa aku nak belikan Wife aku ais krim
habis macam mana dengan mamat tu..?
Aku pukul dia..tapi firasat aku bagitahu yang dia akan buat lebih dari culik dekat wife aku..
hmm..ye lah nanti aku dengan yang lain datang rumah kau ..haa one more thing..
huh?
wife aku cakap dia pun nak ikut nak jumpa wife kau ..
haa ye lah
[End call]
Daniel menamatkan panggilan .tangan Daniel meraup wajahnya seakan kesal dengan Khairul
Dia akan pastikan hidup Khairul tidak tenang selepas ini kerana dia berani mengganggu isteri Tengku Muhammad Daniel Mikael .
beberapa kereta telah berhenti di perkarangan rumah Daniel . Dua orang lelaki dan dua orang perempuan keluar dari kereta mereka masing-masing iaitu Alex , Edward , Elly dan Easter.
tok..tok..tok
Daniel bangun dari sofa dan berjalan mendekati pintu dan membukannya . mereka bersama-sama memasuki rumah Banglo milik Daniel .
Mereka berlima duduk di sofa ruang tamu . Mak som berjalan sambil membawa teko air yang berisi teh dan meletakkannya perlahan di atas meja .
" Daniel saya nak pergi jumpa Qalisya boleh ? " tanya Elly sekilas sambil tangan bermain-main dengan Jari runcing nya .di hatinya hanya memikirkan keadaan kawan baiknya itu . harap tidak terjadi apa-apa dekat Qalisha .
Daniel mengangguk perlahan .Daniel juga suruh Mak som untuk menemani Elly untuk berjumpa Qalisha lagipun daniel memerlukan privasi untuk bercakap dengan ahli kumpulannya .
YOU ARE READING
𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐄𝐧𝐜𝐢𝐤 𝐒𝐨𝐦𝐛𝐨𝐧𝐠![c]
Romance1st Story dibalik sombongnya Daniel , dia tetap menyayangi isteri satunya ini . walaupun jenis mulut murai " kalau terjadi apa-apa dekat saya..." " jangan pernah benci saya " -Qalisha- perjanjian yang dibuat Qalisha untuk Daniel . dan jika mereka...