" dear ! what's wrong !? " Alex terkejut mendengar suara isterinya yang sudah serak dan seperti sedang bertarung nyawa ,
Daniel yang berada di hadapannya juga turut terkejut ." awak tunggu dekat situ !..saya gerak sekarang "panggilan telefon dimatikan . sungguh tidak percaya dengan apa yang didengarnya .
" kenapa ? " tanya Daniel , melihat dari riak muka Alex seperti ada sesuatu yang buruk terjadi .
" Qalisha kena culik dengan Khairul dan Clara , wife aku cuba nak tolong dia tapi tak berjaya " jawab Alex , sebelum dia berlari keluar dari pejabat Daniel , di dalam fikirannya hanya ada Elly macam mana keadaannya .
membulat mata Daniel , isterinya kena culik ..rahangnya digertap kuat . dia turut berlari keluar dari pejabat .
Easter dan Edward yang melihat boss nya dan Alex kalam kabut keluar dari bangunan T.D. kereta yang mereka naik memecut laju meninggalkan kawasan T.D holding.
Edward dan Easter memandang antara satu sama lain , apa sesuatu yang berlaku ? . kenapa diaorang nampak kalam kabut .
mereka meletak fail kerja masing-masing dan langkahnya turut berjalan mendekati kereta mereka masing-masing .
sampai sahaja mereka di perkarangan rumah banglo milik Daniel . mereka dikejutkan dengan keadaan seliling .
" Elly ! "Alex berlari menghampiri Elly yang sudah tergeletak di lantai . tangannya memangku tubuh kecil Elly .
Manakala Daniel berlari kearah Pak samad yang sudah berlumuran darah anak matanya mengecil , tidak percaya..jarinya menyentuh bawah leher pak samad..tiada denyutan. pak samad sudah tiada .
" Alex !..kau hantar wife kau ke hospital dulu !..yang lain biar aku sattle kan " ucap Daniel sambil anak matanya memandang Alex .
Alex hanya mengangguk , dengan cepat Alex mendukung isterinya yang sedang berbadan dua memasuki kereta . keretanya memecut laju meninggalkan perkarangan rumah banglo Daniel .
matanya melilau sekeliling , keadaan rumah yang berselerak dengan pintu utama rumah tidak tertutup . tidak dapat bayangkan yang isterinya sedang berjuang untuk melawan mereka .
Daniel menggenggam tangannya dan memukul kuat kepalanya . suami jenis apa kau ni Daniel sanggup tinggalkan isteri sorang-sorang dekat rumah .
matanya menatap semula ke arah Pak samad . mesti pak samad sedaya upaya nak lindung isterinya sampai dia rela berkorban .cairan jernih keluar dari tubir mata Daniel .
Dan sekarang ini isterinya telah diculik oleh dua orang bajingan
Easter dan Edward keluar dari dalam kereta dan berlari mendekati boss nya " tuan ! " ucap Easter senada , dia menekup mulutnya melihat sekeliling .
Apa yang sudah terjadi .. matanya kemudian teralih ke arah Daniel yang sedang menangis sambil memangku tubuh kaku pak samad .
" tuan .. apa yang terjadi ?" tanya Easter , patutlah dia kalam kabut tadi . matanya melilau mencari sosok Qalisha .
" Qalisha dah kena culik.." jawab Daniel sekilas , tangannya mengesat air mata yang membasahi pipinya itu .
seperti tidak percaya dengan apa yang didengarnya . Qalisha kena culik ..
" Easter aku nak kau cari keberadaan isteri aku ..guna location loket rantai wife aku " Daniel menyandarkan tubuh kaku pak samad disebalik dinding .
Easter hanya mengangguk dan berlari menuju ke keretanya . tangannya mengambil komputer riba miliknya dan menaip sesuatu .
manakala Edward sedang menghubungi seluruh Ahli kumpulan Black angel .
lebih kurang 20 kereta Audi dan beberapa kereta mahal lainnya .
YOU ARE READING
𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐄𝐧𝐜𝐢𝐤 𝐒𝐨𝐦𝐛𝐨𝐧𝐠![c]
Romance1st Story dibalik sombongnya Daniel , dia tetap menyayangi isteri satunya ini . walaupun jenis mulut murai " kalau terjadi apa-apa dekat saya..." " jangan pernah benci saya " -Qalisha- perjanjian yang dibuat Qalisha untuk Daniel . dan jika mereka...