Semua Ahli Black Angel berkumpul di depan hospital
" semua orang dah ada?..." tanya Daniel
semua orang hanya mengangguk termasuklah Edward dan Easter .
" esok semua orang flight balik KL .." suruh Daniel . mungkin kerja di sini sudah selesai . mereka perlukan rehat yang secukupnya
Semua orang hanya diam membisu . kenapa ketua mereka suruh mereka pulang terlebih dahulu .
" Edward.. Easter ... aku ada sesuatu nak bagitahu " ucap Daniel
mereka berpandangan antara satu sama lain sebelum langkahnya dihala mendekati Daniel .mereka menunduk hormat terlebih dahulu.
" aku nak korang cari dua bajingan tu .. jangan sampai terlepas .." arah Daniel . mukanya beriak dingin . selagi mereka berdua belum mati selagi itu hidupnya tidak akan tenang
Edward dan Easter hanya mengangguk .
" tetapi boss...saya rasa mereka dah sembunyikan diri , diaorang tahu yang mereka sudah menjadi buruan kita" ucap Easter
" diaorang ingat nak lari mana.. huh ? sejauh mana diaorang boleh lari.."
" aku tak akan biarkan dia hidup termasuklah si Clara ni .. apa yang diaorang dah buat , itu yang akan mereka dapat.." ucap Daniel sinis
...
Clara mencampak pasu bunga di hadapannya . rasa kesal dan takut dengan apa yang dia lakukan .
Khairul hanya memandang Clara , manakala dia sedang duduk menyantai di sofa , bahunya dibalut dengan kain putih angkara bekas tembakan tempoh hari. tidak berniat untuk menenangkan perempuan itu .
" so..sekarang ni kita nak buat apa ... mesti kita jadi buruan Daniel " ucap Clara kesal
" tak akan you nak diam je?!" marah Clara
" habistu kau nak aku buat apa ?! , semua anak buah aku dah mati kau tahu tak ! .. semua salah kau ! " makin berang dia menghadap betina ni .
Clara diam membeku , mungkin kerana takut akan lelaki dihadapannya . dahlah tauke dadah sah-sah kalau aku melawan lebih, dia jual aku..
" y-you rasa Daniel akan bunuh kita ke.." tanya Clara takut .
" bukan setakat bunuh je ... dia akan buat lebih dari itu ..sebab kau .."
" dah buat isteri dia macam tu ! , sekarang ni nyawa aku pun dalam bahaya ! bukan kau sorang je ! " tengking Khairul
Khairul meraup mukanya kasar . tambah hal betina ni lagi !. makin tertekan aku !
" t-tapi i taknak m-mati...you b-buat lah sesuatu .." rayu Clara .
Khairul langsung bangun dari tempat duduknya , dia berjalan mendekati Clara dengan muka bengisnya .
Clara terkaku , kenapa aura dia seram sangat . langkah demi langkah berundur ke belakang.
Khairul menjambak kasar rambut karat Clara . makin dia bersabar makin melonjak pulak dia ni !
" kau tak faham bahasa ke HAA! , kalau nak mati sangat baik kau mati sekarang ! "
Khairul langsung mengeluarkan sepucuk pistol dari poket seluarnya dan diarah tepat kearah Clara .
Clara sudah ketakutan , rupanya ini sosok asli Khairul.
" i-i mintak maaf...please jangan buat i macam ni...i-i rayu dengan you please selamatkan i dan biarkan i hidup ... i sangup buat apa sahaja untuk you ..but please tolong i .." Rayu Clara sambil melutut .
Khairul tersenyum sinis , kenapa perempuan dihadapannya ini terlalu murahan .sanggup buat apa sahaja demi apa yang mereka harapkan.
" please.." rayu Clara lagi
" aku akan tolong kau...tetapi ada satu syarat..." ucap Khairul .
Clara hanya menunggu syarat yang akan diberikan oleh Khairul . mukanya sudah pucat lesu .
" layan aku.."
...
seluruh angota Black Angel sudah selamat sampai di kuala lumpur , boleh tahan lama juga perjalanan .
pemandangan sekitar sudah sunyi sepu dan hanya bertemankan lampu-lampu .
manakala Seluruh Angota Black Angel sudah pulang ke kediaman masing-masing untuk berehat hanya Easter dan Edward sahaja yang pergi menyinggah ke rumah Alex .
mereka berbincang sesuatu yang pasti dari ketua mereka iaitu Daniel .
Elly sudah terbuai ke alam mimpi , jadi tidak perlu dirisaukan lagi kalau mereka hendak berbincang .
" okey, aku faham " jawab Alex . mungkin untuk beberapa hari ini dia akan sukarela membantu Daniel dalam urusan office T.D holding mahupun Black Angel .
" jadi , kau orang esok pergi cari dua orang tersisa tu " tanya Alex .
mereka mengangguk iya
" aku akan tolong kau cari si Clara dengan Khairul tu .." ucap Alex .
" jadi.. macam mana dengan keadaan Qalisha " tanya Alex
Easter menjadi sedih apabila mengingat Puan majikannya . bagaimana dia hendak menceritakannya . keadaannya masih tiada perkembangan
" still unconscious.." jawab Easter sedih
Edward mengusap bahu Easter untuk menenangkannya .
Alex hanya terdiam , sudah masuk 4 hari isteri kawannya masih belum sadarkan diri . mungkin kecederaan yang dialaminya terlalu teruk .
" ada apa-apa informasi lain ke ? " tanya Alex
" yes we have " jawab Edward , tangannya cekap membuka komputer riba dan membuka satu aplikasi yang menyimpan segala data dan maklumat yang dikumpulnya .
Komputer riba itu bertukar tangan , seketika Alex mengukir senyuman misteri ..
" maybe that's Clara house.." ucap Easter .
" it's okay..let they enjoy these few days.."
" that day will come .." ucap Alex sinis
YOU ARE READING
𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐄𝐧𝐜𝐢𝐤 𝐒𝐨𝐦𝐛𝐨𝐧𝐠![c]
Romance1st Story dibalik sombongnya Daniel , dia tetap menyayangi isteri satunya ini . walaupun jenis mulut murai " kalau terjadi apa-apa dekat saya..." " jangan pernah benci saya " -Qalisha- perjanjian yang dibuat Qalisha untuk Daniel . dan jika mereka...