[ chapter 4 ]

600 28 0
                                    

Daniel sedang menunggu Qalisha di ruang tamu sambil bermain dengan kucing kesayangannya .

terdengar langkah seseorang menuruni tangga , dan sosok itu adalah Qalisha yang memakai blouse berwarna putih.

" awak jom! "

Daniel langsung berdiri dan berjalan ke tempat kenderaannya .Qalisha terkejut kerana Daniel mengeluarkan motor vespanya .

" kenapa awak tak naik kereta je ? , saya pakai blouse ni .."

Daniel tidak membalas pertanyaan isterinya dan lansung menghidupkan motor vespanya

"cepat naik ..."sergah Daniel

orang nak ajak dia jalan-jalan pun dah okay . banyak cakap pulak

Qalisha hanya dapat memasamkan mukanya sahaja.

" takpelah yang penting dapat jalan jalan "ucap Qalisha dalam hati . Qalisha menaiki motor vespa kesayangan Daniel

Daniel memakaikan helmet di kepala Qalisha dan Daniel langsung bergerak keluar rumah dengan menaiki moto vespanya bersama Qalisha .

[ 3 minit kemudian ]

daniel sampai di sebuah tempat yang dipenuhi dengan bunga-bunga yang indah dah lautan yang biru

mata Qalisha lansung tertegun melihat pemandangan seketika itu .

Qalisha dengan meunuruni motor dengan tidak sabarnya dan sampai lupa yang dikepalanya masih menggunakan helmet.

Daniel hanya boleh menepuk dahinya melihat kelakuan isterinya itu .

" dah jadi jakun dah bini aku ni "

mereka menghabiskan 2 jam ditempat itu . Qalisha menceritakan sesuatu kepada Daniel .Daniel hanya menggangguk tanpa berkata.

mata Qalisha tertuju ke lautan yang cantik itu dihiasi lampun die ditepi laut itu " awak, saya nak pergi kat laut tu "

" jangan pergi jauh sangat , tengok laut dari jauh je ..." Daniel memberi nasihat ke Qalisha agar tidak pergi terlalu jauh kerana dirinya takut Qalisha akan terjatuh di laut itu .

#sombongpunsayangjugak

Daniel yang melihat isterinya sangat dekat dengan lautan itu , walaupun terdapat tebing yang menghalangi lautan itu .

hatinya sudah tidak karu-karuan . seketika dia mengingat scan adegan film yang terdapat sebuah adegan dimana orang bunuh diri di jambatan

ya allah ..jangan lah terjadi benda bukan bukan!

Daniel berlari kearah Qalisha dengan ceoat memegang tangan Qalisha dan menyuruhnya untuk turun

" kan aku baru cakap tadi jangan dekat sangat dekat laut "

Qalisha hanya tersengih malu kerana dirinya tidak mendengar nasihat suaminya . degil jugak aku ni hehe

Daniel mengajak Qalisha untuk balik kerumah kerana hari semakin senja

" jom balik , dah nak senja dah ni , setan banyak waktu senja "

Qalisha mengangguk lalu mengikuti Daniel menuju ke motor vespanya untuk balik ke rumah .

sebelum menghidupkan enjin motonya , daniel terlebih dahulu memakainya topi keledar [ helmet ] di kepala Qalisha .

mereka berdua berjalan menuju rumah mereka . Qalisha mengucapkan terima kasih kepada Daniel kerana mengajak dirinya jalan jalan buat kali pertama.

" thank you awak "ucap Qalisha

disisi lain Daniel hanya boleh tersenyum dan mengucapkan..." sama sama

dengan bertemankan angin senja dan sunset di tengah lautan membuat pemandangan menjadi lebih indah .

𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐄𝐧𝐜𝐢𝐤 𝐒𝐨𝐦𝐛𝐨𝐧𝐠![c]Where stories live. Discover now