2.0

2.9K 195 5
                                    

Durgun bakışlarım etrafta gezdirmeye ve de düşenmeye devam ettiğim bir gecede, yani bu gecede etrafta bir kuş dâhi yoktu.

Gökyüzünü karanlık almıştı, caddelerde, kaldırımlarda bana yaverlik edecek tek bir kedi bile yoktu.

Bu da benim yapayalnız hissetmeme neden oluyordu.

Bu soğuk ayazda üzerime montumu dâhi almamıştım. Sadece küçük defter, bir kalem, bir de küçük bir kutu almıştım yanıma.

Çünkü böyle olması gerekiyordu.

Ardından bir sokak lambasının altına, kaldırım kenarına oturup defteri kucaklamış, etrafı boş gözlerle izlemeye, biraz da susmaya çalışmıştım.

Bu kırıklığım neden olsa gerekti?

Kalemi daha sıkı kavrayıp defteri açtım. Bir kaç dakika düşündükten sonra başımı eğip bu sessiz caddede kalemle deftere bir şeyler karalamaya çalıştım.

29 kasım, 2022.
Anlatacak çok şeyim var, beni dinleyecek bir kişi var. Anlatır mıyım sanırsın? Anlatmam, anlatamam.

Çok şey var anlatılacak. Bir sen varsın anlayan ama bir tek sana anlatmam, demiş Oğuz Atay.

Ben sana anlatırım, Dilay, sen beni can kulağıyla dinler misin?

Görür müsün, hisseder misin, dokunur, duymaya çalışır mısın?

Anlatamayacağım kadar uzaksın bana.

Ardından başımı iki yana sallayıp bundan vazgeçtim ve diğer sayfayı açtım. Küçük bir kağıt parçası çıkardıktan sonra kalemi yeniden kavradım ve bu kez Dilay'a küçük bir not yazmaya başladım.

Bir günlük ömrüm olsa, senindir.
Bir senelik ömrüm olsa, senindir.
Bin senelik ömrüm olsa, senindir.
Benim ömrüm senindir.
-Senden önce benim bir hayatım değil, içine günlerin dolduğu boş bir kum saatim varmış.

Kutunun içinde kelebek kolyesi vardı.

Şairliğim tutmuştu, acaba bölümümü mü değiştirseydim?

Ardından bunu kutunun içine koydum ve oturduğum bu soğuk kaldırımdan ayağa kalkıp bir binanın içine girdim ve merdivenleri teker teker tırmandım.

Kutunu siyah bir kapının önüne koydum ve çıktığım merdivenleri inmeye başladım.

+90..: İki dakika kapıyı açar mısın?

Dilay: Ev kapısını mı?

+90..: Evet ev kapısını

+90..: Başını eğip yere bakmayı da unutma

Ardından bu boş caddede ilerleyerek uzaklaşmaya, Dilay'a Parla olarak vereceğim hediyeyi hazırlamaya ilerledim.

Mehlikâ (gxg)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin