3.9

1.7K 154 113
                                    

Üzerimde giydiğim sarı, üstünde civcivler olan pijamamla beraber yerde oturmuş, bizimkilerin suratlarına bakıyordum.

"Kanka yalnız," dedi Erdi. Gülmemek için kendisini tutuyordu ama Leyla hiç çekinmeden bana bakıp gülüyor, yüzünü yastıkla kapatıyordu. "Çok yakışmış lan. Artık siyahtan çıkıp ayıcıkcı civcivli şeyler mi giyinsen sen?" Eliyle ağzını kapattı. "Senin dolabını baştan mı yaratsak?"

Ben cevap vermeden Ozan, kucağına koyduğu yastığı eline aldı ve Erdi'nin yüzüne fırlattı. "Uğraşma kızla," dedi. "Seni civciv ederim. Büyüyünce de tavuk olursun."

"Tamam susun." dedim. "Civciv bile dert oluyor size." Ardından kağıtları kendi tarafıma çektim. "Gruplaşma nasıl olacak?" diye sordum. Erdi, "Ben seninleyim." dedi. Ozan da göz ucuyla Leyla'ya baktı. "Ben de seninleyim o zaman." Leyla başını salladı. "İlk biz başlayalım."

Kağıtları onlara verdim. Ardından küçük kum saatini döndürdüm ve "Başlayın." dedim onlara doğru. Leyla kağıtlara baktı. Ardından, "İki olgun insan en sonunda ne yapar?" diye sordu.

Ozan duraksadı. "Ne yapar?"

"Onu sen söyleyeceksin."

"Arkadaş olur."

"Hayır! İki sevgili yolun sonunda ne yapar?"

"Leyla ne bileyim ben? Ne yapar? Ayrılır mı?"

"Sen aptal mısın? Hani hayatlarını birleştirirler ya. Nedir o?"

"Düğün?"

"Evet!" dedi Leyla heyecanla. "Düğün bittikten sonra ne yaparlar?"

İçtiğim kolayı Erdi'nin suratına tükürdüm.

"Ne?" dedi Ozan.

"Ne?" dedi Erdi.

"Ne?" dedim hayretle.

"Ne?" dedi Leyla. "Neden öyle bakıyorsunuz? Evli çiftler düğün sonu ne yapar?" Ozan ensesini kaşıdı. "Şimdi şöyle," dedi. "Şey yapar."

"Ne yapar?"

"Şey yapar."

"Ne yapar Ozan? Bana ismi lazım."

"Son bir dakika!"

"Söyle."

"Leyla değişsene kelimeyi."

"Hayır! Cevap ver, ne yaparlar?"

"Cevap veremem. Değiş kelimeyi."

"Hayır dedim. Çok kolay ya nasıl bilemezsin?"

"Leyla değişsene kelimeyi."

"Süre bitiyor!"

"Ozan iki evli çift düğün sonu ne yapar?"

Ozan sustu.

"On, dokuz, sekiz, yedi.."

"Yüzüne nasıl söyleyeyim pat diye?"

Leyla anlamaz gözlerle bir bana bir Ozan'a bir de yüzü kolayla kaplı olan Erdi'ye baktı. Anlamak için biraz bekledi ve birdenbire, "Ne?" diye bağırdı. Ardından Ozan'dan uzaklaşıp tam yanımda belirdi. "Saçmalama." diye haykırdı. "Bekarlığa veda yapar. Siz ne düşündünüz? İğrençsiniz hepiniz."

"O düğün öncesi değil miydi ya?" diye sordum ona dönüp. Leyla başını iki yana salladı ve "Bazıları düğün sonrası yapıyor. Parti gibi." dedi. "Çok kolaydı." Ardından Ozan'a boyunun yetebileceği büyüklükte bir tekme attı. "Hepsi senin suçun."

Mehlikâ (gxg)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin