Babasına bu sözler yeterince ağır gelmiş olacakki kalkıp gitti. O gittiğinden beri sessizce oturuyorduk yan yana. Biraz daha yana kaydı Gece. Uzandı koltuğa. Başını dizime koydu. Bende elimi onun saçlarına koydum.
"Özür dilerim. Amacım yalan söylemek değildi. Bende seni Emir' le tanıştırmak isterdim. Ama benim hayatıma girdiysen ne kadar az şey bilirsen o kadar iyi."
"Sorun değil anlıyorum." dedim sakin bir sesle. "Sadece tek bir sorum var sana."
"Sor." dedi bir saniye beklemeden.
"Olduğun yerden memnun musun bilmiyorum ama nerde olmak isterdin o koltukta olmasan? Lider olmasan mesela."
Güldü hafifçe.
"Öğrensen beni ciddiye almazsın bir daha."
"O zaman kesinlikle öğrenmem lazım." dedim bende gülerek.
"Futbolcu olmak isterdim." dediğinde birbirimize baktık.
Gülerek yanağını okşadım onun.
"Cidden mii?"
"Cidden güzelim. Bakma böyle kazık gibi gezdiğime baya hareketli adamım ben. Eskiden de baya ilgileniyordum zaten. Seviyorum sahanın ışıkları altında olmayı. Forvetim birde ben onun da ayrı bir zevki var."
"Merak ettim seni şimdi. Sahada mesela."
"Bayadır sahaya girmedim büyük ihtimal merakını tatmin edecek kadar şov yapamam."
"Koşsan yeter." dedim tekrar gülerek.
"Şöyle yapalım o zaman." dedi dizimden kalkarken.
Ona bakıyordum ne yaptığını anlamaya çalışarak. Ama salondan çıktı. Ben etrafı inceleyerek onu beklerken geldi elinde bir futbol topu ile.
"İzle." dedi topu elinden bırakarak.
Ayağıyla yakalamıştı tekrar.
"Hayaller krampon gerçekler kundura işte benim." dediğinde ikimiz de ufak kahkahalar patlattık.
Topu sektiriyordu çevire çevire. Sanki elindeymiş gibi rahattı ama.
"Bak şimdi." dedi topu havaya atarken.
Kafasının üstünde sektirmeye başladı bu kez. Aralık dudaklarla arada gülerek onu izliyordum. Topu eline aldı en son bana uzattı. Hala gülerken aldım bende ondan. Yanıma oturdu tekrar.
"Sende cidden varmış bir şeyler. Aferin."
"Teşekkürler hanfendi." dedi kollarını önüne bağlayarak.
Koltukta baya aşşağıya kaydı. Başını omzuma koydu.
"Peki hala devam edemez misin futbol kariyerine?"
"Edemem Sanem' im ya. Zamanım mı var güzelim baksana. Başımı iki dakika omzuna koysam şükrediyorum ben."
"Ama istediğin şey bu hayat değil."
"Hayat bana hiçbir zaman istediğimi vermedi zaten. Yeni bir durum değil yani."
"Ama sen de bu kadar kolay pes etmemelisin. Tamam anlıyorum abinin mirası bu sahip çıkmalısın. Ama kendi hayatını da var. Kendinin yönlendirmesi gereken hayatın var."
"Hayatını düşün diyorsun yani bana. Hayatınla ilgilen diyorsun."
"Aynen öyle diyorum."
"Az mı ilgilendim seninle?"
Ona baktım direk gülümseyerek.
"Gecee..."
"Gece sana kurban olsun." dedi derin bir sesle.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Karanlığın Mafya' sı KARO' ya Karşı
Teen Fiction"Ölen ben olsaydım kimsenin zoruna gitmezdi."