H14. Broodjes

737 43 12
                                    

Milo Pov

'Goedemorgen schatjes' roep ik zodra we binnen komen. Mijn stem is uitermate vrolijk voor een maandag ochtend, en dat komt door de jongen die achter me aan gesjokt komt. Matthyas. Hij mag dan misschien niet van mij zijn, en ook nooit de mijne worden, hij maakt me wel enorm gelukkig. Het liefst zou ik elke ochtend naast hem wakker worden. Dat zou betekenen dat ik nooit meer een ochtend humeur heb. Want hoe zou je ooit een ochtend humeur hebben als je naast zo'n mooie jongen wakker word, en je ontbijtje tegenover hem mag eten. Fucking hell, ik ben veel te verliefd op hem. De gedachte dat ik hem vanaf vanmiddag niet meer ga zien tot donderdag ochtend stop ik weg. De dagen bij TIOD open zullen anders worden zonder hem. Ze zullen worden zoals ze altijd waren. Geen Charlotte, geen Matthyas. Alleen ik, en de rest van de club. Ook leuk, maar het liefst zou ik hem uitnodigen om straks gewoon weer mee te gaan. Alleen dat kan niet, en dat durf ik ook niet.

'Heey' zegt Raoul die niet eens opkijkt van zijn scherm en Robbie zegt niet eens iets. Ik die hem druk tikken op zijn telefoon. Die is de boekhouding aan het doen. Dan praat hij namelijk nooit terug. Ik zie in mijn ooghoek Matthy even een kleine conversatie hebben met Anton en dan ook achter zijn computer gaan zitten. Even kijk ik naar hem. Zijn haar zit voor zijn ogen, maar al snel haalt hij het met zijn hand naar achter. Ik mis ergens een tetterende ginger in mijn oor dus ik draai me om. 'Die rooie te laat... of?' Vraag ik, en ik kijk Raoul aan. Ik herinner me dat het de laatste tijd minder ging met Koen. Hij en Robbie, daar ging het steeds beter mee, alleen met Koen zelf ging het een stuk slechter. Het is maar de vraag of hij er vandaag wel of niet is. Raoul schud zijn hoofd. 'Koen is thuis, die komt niet' zegt hij, en dan weet ik al wel genoeg. Bij het woord 'Koen' zie ik Robbie wel ineens op kijken. 'Oh... ja, klopt' zegt hij en dan gaat hij weer verder. Zacht grinnik ik waarna ik nog eens een blik op Matthy werp. Hij heeft zijn koptelefoon op en is druk aan het klikken. Die is al bezig.

Ik begin ook maar aan mijn werk. Om 3 uur vanmiddag moet ik weer spelen, dus voor die tijd moet ik de social posts voor deze dinsdag af hebben. Anton heeft de bestanden van de video voor dinsdag al opgestuurd, dus daar kan ik zometeen een leuk stukje uitknippen voor de story voor Instagram. Het werk staat me totaal niet aan vandaag en steeds betrap ik mezelf weer op staren naar de blonde jongen waar ik vanochtend naast wakker werd. Ik zou hier nu niet willen zijn. Ik zou met hem in de zon willen zitten. Maakt me niet eens uit waar, als het maar met hem is. Ik mis hem. Ik mis hem en hij zit hier gewoon in dezelfde ruimte.

Als ik de story af heb, heb ik behoefte aan een pauze. Ik sta op en loop even naar Raoul en Robbie die in de hoek naast elkaar al druk aan het werk zijn. Ik ga op een stoel zitten tussen hen in. 'Hoe gaat het hier?' Vraag ik. Robbie kijkt dit keer wel op, ik zie hem zijn mails lezen, dus heel boeiend zal het werk wel niet zijn. 'Ja, maandag he' zegt hij, waaraan ik raad dat het niet geweldig gaat. 'Robbie heeft zijn dag niet zo' zegt Raoul lachend. Ik grinnik zacht en klop op zijn rug. 'Ach, komt wel weer goed Robje' zeg ik. Robbie trekt een moeilijk gezicht. 'Met jou? Hoe was toernooi tot nu toe?' Vraagt Raoul dan. 'Ja, was leuk, gekwalificeerd ook' zeg ik trots. 'Zooo lekker hoor' zegt Raoul terwijl hij naar me grijnst. 'Had ook niet anders van je verwacht.' Ik klop mezelf even op mijn borst. 'Lekker man, en vond Mat het wat?' Zegt Robbie terwijl hij me een boks geeft. 'Volgensmij vond hij het wel gezellig ja' zeg ik en ik werp mijn blik weer op de desbetreffende jongen. Ik zucht even uit. Ik hoop dat hij het leuk vond tenminste.

'Milo, zullen wij trouwens even lunch halen? Ik moet om 12 uur weg, dus dan eten we daarvoor even' zegt Robbie ineens terwijl hij me aanstoot. Ik schrik op uit mijn gedachten en kijk hem aan. 'Oh, ja is goed' zeg ik knikkend. 'Ik wil graag een broodje me-'. 'Met gegrilde groente en hummus? Komt voor elkaar schat' zegt Robbie terwijl hij opstaat en Raoul op zijn schouders klopt. Ik schiet in de lach. 'Hé ik ben je vriend niet' zegt Raoul alsof hij het super erg vind dat Robbie hem zo noemt. Robbie negeert Raoul volledig en pakt zijn tas. 'Mat, Anton en Willem wat willen jullie eten?' Zeg ik terwijl ik naar de bureau's aan de andere kant van kantoor loop, waar de stilte en concentratie nog heerst. Anton haalt zijn koptelefoon af en kijkt me aan. 'Jij krijgt apenkoppen en dan wil ik je niet meer horen' zeg ik voor hij iets kan zeggen. 'Oké, prima' zegt hij en hij zet zijn koptelefoon weer op. Willem kijkt me aan. 'Doe maar broodje ham ofzo' zegt hij. Ik steek mijn duim op en klop hem even op zijn schouder terwijl ik achter hem langs loop. Matthy is nog druk bezig. Ik zet mijn handen op zijn schouders en masseer hem even. Hij haalt zijn koptelefoon af en kijkt om. 'Oh hey' zegt hij en er ontstaat een brede glimlach op zijn gezicht. 'Hey schatje' zeg ik overdreven lief, om zijn woord van vanochtend nog eens te herhalen. Hij zucht en rolt zijn ogen. Ik grinnik. Hij ziet het misschien als grap, maar het voelt ongelofelijk goed om hem zo te noemen.
'Wat wil jij voor broodje?' Vraag ik dan. Even kijkt hij nadenkend uit het raam. 'Kunnen wij niet even samen gaan halen? Dan kan ik nog even nadenken' zegt hij dan. 'Ik ga al met Rob' zeg ik. Shit, ik had eigenlijk veel liever nog even een moment met hem alleen gehad. 'Oh jammer' zegt hij en hij draait zich even terug naar zijn scherm. 'Doe maar Euh... doe maar die kip als ze die nog hebben' zegt hij dan en hij zet zijn koptelefoon weer op. 'Is goed' zeg ik. De andere werknemers zijn er niet, ik denk dat die wat opnames aan het voorbereiden zijn. Dat scheelt wel weer met broodjes halen. Ik loop naar de deur waar Robbie al klaar staat. Ik glimlach naar hem en samen lopen we naar de lift. Zodra de deuren van de lift sluiten kijkt Robbie me aan. 'Ik dacht, wij moeten even bijpraten'.

'Gevoelens, maar wel met een F' -Raoul

'Ongelofelijk, maar dan met een V' - June 

Shoutout naar de mensen die de 'broodje met gegrilde groente en hummus' snapten.

Nog een hoofdstukje speciaal voor jullie schatjes. 

Love jullieeee xxxxxx


TEN ISWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu