H23. Koffie

735 46 29
                                    

Matthy Pov

Milo pakt zijn spullen in zijn tas om zich straks op kantoor alvast om te kleden. Ik sta tegen het aanrecht aan mijn koffie op te drinken terwijl ik naar hem kijk. Mijn telefoon ligt in mijn hand maar het scherm is uit, omdat ik mijn aandacht al 2 minuten op Milo heb in plaats van Instagram. Ik zou zo graag willen vragen of ik hierna niet gewoon weer kan komen, maar ik haat mezelf uitnodigen, helemaal omdat ik hier ook al de hele week ben geweest. Ik kijk nog eens rond door de keuken, de zon die door de ramen schijnt en waar je het water van de leidingen hoort druppelen, terwijl je de geur van koffie ruikt. Milo legt zijn tas op de grond en kijkt op. Hij glimlacht. 'Bijna klaar?' Vraagt hij. Ik knik. 'Hij is bijna op ja' zeg ik, doelend op mijn kop koffie. Milo knikt en pakt zijn telefoon. Hij scrolt langzaam wat door en typt dan wat in. Dan stopt hij zijn telefoon weg en kijkt me aan. Hij haalt een diepe hap adem. Ik kijk hem vragend aan.

Milo zegt niets en pakt de ontbijt borden en trekt de vaatwasser open. 'Zeg... Mat...' zegt hij dan ineens. Het klinkt twijfelend en ik word er een beetje zenuwachtig van. Wat is er ineens zo serieus dat het met die woorden ingeleid moet worden? Milo zet de borden in de vaatwasser en ook wat kopjes. 'Hm?' Zeg ik, om te laten weten dat ik luister. 'Zou je... Wil je... Euhm' ik tik met mijn vingers op het kopje om de zenuwen onder controlle te houden. 'Heb je zin om vanmiddag weer mee te gaan? En misschien tot mijn verjaardag te blijven' vraagt Milo terwijl hij blijft doorgaan met inruimen. Verbaast staat ik naar hem. Voor ik kan antwoorden gaat hij verder. 'Er komt verder behalve mijn opa en oma toch niemand en ik dacht ja, weet je, je bent er al de hele week en... ja ik weet niet' zegt hij twijfelachtig. De error in mijn hoofd zorgt ervoor dat de woorden niet meer komen. Hij kijkt op. 'Als je niet wil is het oké hoor... ik snap het als je-'. 'Nee- ik bedoel ja, ja tuurlijk. Ik zag al een beetje op tegen het alleen zijn, dus graag' zeg ik. Milo's onzekere blik veranderd in een glimlach. 'Gezellig' zegt hij. Ik glimlach ook en zucht even opgelucht. Het liefst zou ik nu schreeuwen van geluk en hem om zijn nek vliegen, maar ik blijf tegen het aanrecht staan met mijn koffie. Maar in mijn hoofd is het feest.

Milo Pov

Ik lees het berichtje nog eens.

Robbert van de Graaf

- Milo jij hebt het zo niet door hè verrekte frietpan

- Zo veel verstant als je van vrouwen heb, zo wijnig verstant heb je blijkbaar van mannen

- Neem maar van mij aan dat Matthy ja gaat zeggen als je vraagt of hij langer blijft. En nie denke dat hij het doet uit goodwil want Matt zegt op alles Nee zodra hij het nie ziet zitte

- Hij vint je gewoon leuk ik snap niet waarom jij dat niet ziet

- Vraag het gewoon. Koen is het eens met mij

- en niet boos worden dat ik het hem heb vertelt want jij vertelde Koen zelf dat ik hem leuk vond dus

- Al gevraagt?

Ik glimlach zacht. We zitten in Matthy's auto onderweg naar kantoor. Ik kijk even op naar Matthy die zijn ogen op de weg heeft. Hij is zacht mee aan het zingen met de muziek op de radio. 'Im walking on sunshine, woohoo' zingt hij de tekst mee. Ik kijk weer naar mijn scherm.

Hij zei ja -

Hij blijft tot zondag. Tot m'n verjaardag -

En zolang Koen maar niet de fout maakt die -
ik bij jou maakte vind ik het best

Wat vond hij er eigenlijk van? -

Robbie komt gelijk online zodra ik het eerste berichtje stuur en leest alles

- Koen had zijn vermoedens al

- Van jullie bijde trouwes dus dat zegt genoeg

- Ik zei het toch

- Als je het hem niet vertelt voor zondag ga ik wel een Milootje pullen. Dan vertel ik het hem zelf.

- Nee grapje zo kut ben ik nie xx

- Maar beter doe je alsnog

Maar Rob wat als hij niet hetzelfde voelt? -
Als hij gewoon in de war is door Caro? Dan verpest ik de band met een beste vriend en collega voor altijd.

- als dat alles is waar je bang voor bent moet je het zeker weten doen. Je nam dat risico ook voor Koen en mij. Dat komt echt wel goed, daar zijn we lang genoeg vrienden voor.

Ik stop mijn telefoon weg. Ik weet ook wel dat ik over dat soort risico's totaal niet heb nagedacht bij Koen en Robbie. Verschil is dat Koen en Robbie allebei niet Matthy zijn. Beide hadden zich uiteindelijk wel over zoiets heen kunnen zetten, of in ieder geval binnen het bedrijf en tijdens video's nog normaal tegen elkaar kunnen doen. Matthy zou ongemakkelijk worden, en zich er niet fijn bij voelen, wat ik snap. Maar bij hem zou je het merken.

Misschien geef ik ook wel gewoon toe dat ik dacht dat Koen zich misschien wel net zo zou voelen. De 'Koebie' memes zijn al lang gaande, maarja zo gaan de 'Mitthy' memes ook al lang ronde. Misschien zien Koen en Robbie wel iets wat ik niet zie. Bij jezelf is het gewoon zo anders. Ik denk gewoon dat het niet een goed idee is. Niks van dit alles. Matthy is gewoon een emotioneel wrak dat steun zoekt bij zijn beste vriend. En ik ben de domme beste vriend die daar teveel achter zoekt.

Hallo nieuw hoofdstuk

Erg leuk erg fun erg memes
Tot de volgende

Joejoe

Love jullieeeee xxxxxx

TEN ISWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu