In Spanyol
Lily riang bermain di tempat kerja ayahnya.Dia berlari dengan gembira menuju ke arah seseorang susuk tubuh yang dia sayangi.Lily memeluk pemilik tubuh itu lalu terseyum.
"Papa"
Susuk tubuh itu dipangil papa oleh Lily.Lelaki yang membesarkan dia dengan penuh perhatian dan kasih sayang sepenuhnya.
"Lily main apa dekat sini sayang,"Tuan Aran berkata lalu mendukung Lily hingga paras dada.
"Papa Lily nak main dekat meja papa tapi lily terjatuhkan barang papa."
"Tak apalah,Lily letak balik dekat tempat asal okey."
"Okey!,Thanks you papa,"Lily berkata lalu turun dari dukungan ayahnya.
Tiba-tiba terdengar bunyi cermin kaca pecah diluar rumah.Tuan Aran berpaling lalu melihat semula kearah Lily.Peluh di dahinya mula turun dan menunjukkan riak takut dari wajahnya.
"Lily duduk dalam bilik ni jangan keluar okey,Papa nak keluar kejap."
"Okey Papa jangan lama-lama tau."
"Okey sayang,tunggu kejap je."
Tuan Aran melangkah ke arah pintu lalu melihat tipis kearah Lily.Dia menutup rapat daun pintu lalu melanjutkan langkah.
Lily bermain dengan tenang tapi dia berasa tidak sedap hati dan ingin menjenguk ayahnya.Dia keluar dari bilik pejabat ayahnya lalu terjatuh ke lantai.
Riak wajahnya berubah dan air mata mengalir deras dari kelopak mata.Dia mengengam erat tangannya.
Susuk lelaki bertopeng keluar dari ruang tamu menuju ke arah pintu keluar.Susuk lelaki itu pergi meninggalkan pekarangan rumah agam itu.
Lily bangun lalu menuju kearah susuk tubuh di lantai.Dia menangis teresak-resak melihat apa yang di hadapannya.Susuk tubuh yang dia sayangi telah berlumuran dengan darah.
"Papa...."
Hahhhh!!!
Lily bangun dari tidurnya lalu gugur air mata dari kelopak matanya.Dia bangun dari katil dan menuju ke hadapan cermin.
Melihat dirinya yang kini menangis membuatkan hatinya benci.Air mata disekat kasar lalu menunjukkan mata helang yang kemarahan.Lily berjalan ke arah bucu katil lalu duduk.
"Aku benci mimpi benda yang sama,"
Lily selalu mendapat mimpi yang sama membuatkan dia marah kerana teringat tentang kejadian yang ditimpa dirinya.
ARGHHHH!!!
Pasu di tepi katil dibaling kuat ke lantai.Dia melihat kepingan kaca pasu itu.Pasu yang cantik di hempas kelantai tanpa sebab sama seperti dirinya yang berhak bahagia lalu mendapat permasalahan di hidupnya.
"Aku akan bunuh kau,biar kau tahu sakit nya hidup aku."
Lily bangun lalu menuju kearah bilik air untuk bersiap ke sekolah.Dia amat tertekan dengan masalah yang selalu dia mimpikan.
***
Mark bermain dengan pen di tangan nya.Dia menjenguk tempat duduk di sebelahnya.Susuk yang dia tunggu belum juga tiba.Jam sudah menunjukkan pukul 8.00 dan waktu kelas di mulakan.Mark berfikir mungkin susuk gadis itu tidak hadir ke sekolah.Mark bangun dan memberi salam apabila guru subjet pertama yang baru sahaja masuk ke dalam kelas.
Jam menunjukkan pukul 8.25 Mark mulai berasa bosan dengan pelajaran Sains dipagi hari itu.Mata Mark meliar-liar mencari titik focus untuk menghilangkan kebosanan.
KAMU SEDANG MEMBACA
REVENGE Oꎇ THE PRINCESS
ActionTrajedi berdarah telah membuatkan dirinya memecahkan segala rahsia dan misteri yang disimpan oleh keluarga sendiri, tiada langsung sisa rahsia yang tertinggal. Kehadiran seseorang tak terduga telah menolong dirinya mencari pembunuh bapanya selama i...