Duduk dilabuhkan ke seat dewan untuk menunggu masjid pemberian hadiah dan sebutan Markah.
Pikiran masih serabut memikir pertemuan dengan seseorang yang ia fikir telah lesap dari kehidupannya.
Tangan diraup kemuka untuk mengurangkan tekanan didahi.Seat sebelah kanan ia diduduki seorang wanita yang ia sudah tahu siapa itu.Manakala disebelah seat kiri ia pula diduduki oleh Mark.
Kaki digerakkan untuk turun kebawah semula tapi langkahnya terhenti apabila bersua mata dengan lelaki yang kini telah memaku seribu paku dihatinya.
Langkah diputar semula lalu duduk di seat yang tadi ia duduki.Hari yang ia nantikan untuk membanggakan ayahnya telah menjadi mimpi buruk baginya.Tarikh yang ia anggap mulia telah dicuahkan racun pahit sepahit-pahitnya.
( 12 April )..
Hari Kematian sang ayah yang telah dibunuh depan mata ketika usianya masih muda.Ingin menjadi gadis kuat untuk ayahnya tapi adakah rasa kuat itu aku berkekalan jika satu demi satu masalah hidup mula menimpanya.
"Lily kau okey tak ni?."
Kepala dipandang kekiri,Mata Biru dan silver bersua lama.Kain disapu di bawah kelopak mata biru itu.Air diberikan dan ubat dihulur agar dapat menahan emosi yang menimpa.
"Aku tahu kau kuat,sebabtu aku panggil kau princesa gadis yang baik dan kuat.Perempuan macam kau tak layak ditindas oleh lelaki,"Ujar pemilik empunya suara garau itu.
"Terima kasih sebab faham aku,A-aku tak tahu apa yang buat kau rapat dengan aku sebab yelah aku ni kan kasar,dingin,ganas tak macam perempuan lain yang cuba nak rapat dengan kau,"Jawap Gadis bermata biru itu dengan sayu.
"You are still my princesa and my job is to take care of my princesa,"Kain sapu tangan diletakkan keatas tangan cantik milik gadis itu.
"Thank you for trusting me,"Mata jejaka silver itu ditenung lama seperti dibawa ke alam lain.Kain dirapatkan kepipi untuk membersihkan sisa air mata yang tertinggal.
"Lily,Mark ada powerbank tak?,"Tanya Empunya suara dalam keadaan terdesak.
"Takda,Lily awak ada?,"Jawap Mark mengelengkan kepala beberapa kali.
"Takda,"Jawap Lily sepatah.
"Urmm Saya ada powerbank kalau adik nak guna dulu pun boleh,"Kata Wanita atau Pelajar di Richard's University di sebelah Lily.
"Tak menyusahkan ke Akak?,"Tanya Han berhati-hati kut-kut menyusahkan dia pulak kena bagi aku pinjam.
"Takda pun,nah pakailah dulu,"Powerbank itu bertukar Tangan dengan Han dan Wanita itu.
"Terima kasih Akak?."
"Ah Ayla Raquel pangil Raquel je,"Jawap Wanita Cantik bertudung itu.
"Ouh okey Thanks Akak Raquel,"Ucap Kali kedua Han ditambah dengan sebutan Nama.
Masjlis perasmian telah pun dimulakan dengan didahului bacaan doa dan sepatah dua kata dari Tuan Canselor dahulu.
Selepas siap memberikan beberapa nasihat,unsur tentang university dan hal semasa kini persembahan pidato dan sajak dari pelajar university Itu dimulakan.
"Urm Adik, Akak ada nak tak something boleh tak?,"Tanya Raquel berhati-hati.
"Ya ada apa akak?,"Jawap sopan dari Lily.
"Mungkin soalan Akak ni mabby sensitive sikit,kalau adik rasa rimau atau tak suka dengan soalan aku adik boleh bagitahu,"Kata Raquel bernada tenang.
KAMU SEDANG MEMBACA
REVENGE Oꎇ THE PRINCESS
ActionTrajedi berdarah telah membuatkan dirinya memecahkan segala rahsia dan misteri yang disimpan oleh keluarga sendiri, tiada langsung sisa rahsia yang tertinggal. Kehadiran seseorang tak terduga telah menolong dirinya mencari pembunuh bapanya selama i...