ROTP! 025

53 8 2
                                    

1 minggu berlalu

Sedar tak sedar sudah seminggu Tuan Darren menetap di Malaysia.Sudah tiba masanya dia pulang ke Spain membawa anak lelakinya sekalian pulang.

"Saya pergi lama,tapi jangan risau saya akan cari masa luang dan balik ke Malaysia untuk jenguk Kesayangan saya,"Kata Mark kepada Lily yang masih menunduk.

"Kalau awak tak kunjung balik macam mana?,"Soal lily mendatar.

"Jangan risau,jaga diri baik-baik dekat sini..saya akan rindu awak,"Mark sedikit menundukkan badan.

"Urm,"Jawap lily sepatah.Matanya enggan memandang Mark.

Mark mengangkat naik dagu lily.Wajah gadis itu didongakkan keatas.Sudah dia duga gadis itu menangis tanpa suara.

Mark mengelap air mata lily yang masih laju mengalir.Dia juga tidak ingin meninggalkan lily di Malaysia sendiri tetapi atas urusan penting yang mengharuskan dia pulang ke Spain.

"Kalau awak sedih saya berkali ganda lagi sedih tengok awak menangis macam ni,"

"Jaga diri,"Kata Lily sayu.Kornea matanya memandang tulus kearah Mark.Baru sahaja dia merasa selamat dan nyaman bersama lelaki ini tetapi masa tidak mengizinkannya untuk bertahan gembira.


"Saya janji takkan pergi lama-lama walaupun urusan ni boleh dikatakan urusan yang lama dan saya janji akan pulang tampa luka atau kerisauan awak,"Tulus dia memandang mata biru milik gadis kesayangan.

Mark menyelup tangan ke kocek seluar dan mengeluar sesuatu.Barang kecil itu dihulurkan ke hadapan lily.

"Nah ambil pakai,Password tarikh lahir awak,"Satu kad hitam dihulurkan.Terus sahaja riak wajah lily berubah.

"Awak gila ke apa? Simpan balik,awak ingat saya ni apa Mark betina mata duitan?,"Laju lily menolak huluran mark.

"Iye saya tahu awak bukan perempuan macam tu,tapi nanti saya tak ada disisi awak jadi awak simpan dan guna kad ni,"Kad hitam diletakkan kedalam gengaman lily.Mark menunjukkan isyarat 'Okey' kepada lily.

"Tuan Mark,penerbangan untuk berlepas berbaki 8 minit lagi Ayah Tuan menyuruh tuan untuk segera menuju kearah lapangan,"Ujar Trix yang baru sahaja sampai.

Mark memalingkan wajahnya kearah lily semula.

"Tunggu saya,"Kata Mark sebelum langkah maju mengikut trix.

Lily hanya mengantar Mark melalui pandangan hingga susuk tubuh lelaki itu mulai menghilang.Kad ditangannya dikerling.

"This is a black card Mark,that is not easy for me to accept."

***

"Daddy,Ervan harap daddy pertimbangkan apa yang ervan bagitahu,Abang buat semua ni untuk Mark walaupun hubungan kitaorang tak layak bergelar adik beradik,"Sebak dia menahan mutiara mata.

"Kamu rasa kalau daddy kata 'ya' adik kamu boleh lupakan kesalahan kamu yang kamu buat pada dia,"Tegas nada bicara Tuan Darren.
Ekoran matanya tajam memandang Ervan.

"Tapi kalau mengikut panduan keluarga memang dah tertulis hak Ervan sebagai Ketua baharu sebagai pewaris sulung keluarga Xavier,"
Pandanganya membalas pandangan Sang ayah.Masing-masing mempunyai ego yang dalam.Amarah kini membuak.

REVENGE Oꎇ THE PRINCESSTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang