"KAU Role apa dalam Oxyuranus?,"Soal Daren ke Jay.
Disebabkan mereka berdua terlewat masuk ke dalam meeting terpaksalah diorang menunggu sesi kedua.
"Aku Multirole+Hacking and solving.Kau?,"Jawap Jay dan melemparkan soalan sama ke Daren.
"Tinggi pangkat kau,Aku combat,"Katanya seraya menepuk-nepuk bahu Jay.
"Kau pandai berlawan la kiranya? Mesti pandai kalau dah namanya combat,"
"Semestinya dek! Dah jadi jiwa aku dah,"
"Dari tadi lagi aku perasan kan,kenapa muka kau ni Handsome sangat eh? Tak nampak macam muka budak spain sangat pun tapi ni lebih kearah..
"Relax bang,aku berketurunankan keluarga Arab,"Jawap Jay santai.
"Ouh wah patut la Handsome.Aku pun Handsome jugak kan?,"Katanya lagi seraya tangan membetulkan rambut.
"Semak dooh! Saya suka! Saya suka!,"
"Benda biasa,"
"Kau kata kau ada kakak kan? Perangai dia macam mana okey?,"Tanya Jay dengan nada sayu.
"Eurm Okey,Irena tu baik je walaupun perangai dia annoying.Asal tanya kau berkenan eh,"Usik Daren.Selepas lihat raup wajah Jay terus naitnya ingin bergurau diturunkan.
"Kenapa? Kau okey?,"
"Okey.Jaga kakak kau elok-elok,"Katanya sambil melempar senyuman.
"Kau tak okey ni,Kenapa? Kau anak tunggal ke?,"
"Eh taklah aku ada kakak,"
"Hairan aku dengan kau,kau pun ada kakak kan nanti dia dah kawin boleh la jadi paksue macam aku,"
Jay menunduk kebawah.
Pandangannya dibuang sebelum dia memandang Daren kembali."Aku takda kakak,semuanya dah berlalu.Hargai lah kakak kau selagi diorang masih ada jangan sampai nasi dah jadi bubur,"
"Aku faham kata-kata kau bro.Dahlah bro takmo sedih-sedih jom 1 game lagi,"Kata Daren cuba memujuk Jay.
"Ayuh!,"
Automatik tak jadi nak sedih.
***
LANGKAH lily dibawa menuju kearah dapur.Ingin dia mengambil beberapa air sebelum masuk ke bilik semula.
"Eh? Daddy tak pergi kerja ke harini?,"Tanya lily.
Tiba-tiba sahaja dia menggunakan panggilan 'Daddy' selalunya dia menggunakan 'Papa'.Mungkin dia dah biasa dengan Keluarga Suaminya.
"Haah, Rasa letih pula harini lagipun Mummy kamu tu dah berleter semalam sebab daddy balik lewat semalam.Haha,"Jawap Tuan Daren.
Lily bawa langkahnya mendekat kearah Bapa mertuanya.Duduk dilabuhkan disamping Tuan Daren.
"Macam mana cucu daddy dah dapat tahu jantina?,"Tanya Tuan Daren.
"Belum,haritu waktu kitaorang pergi Check up mesin Scan tu tiba-tiba aja rosak.Haish,"Keluh lily.Punyalah dia teruja.
"Takpe,nanti Check up seterusnya dah boleh tahu jantina tak sabar rasanya,"
"Iya lily pun tak sabar,"
Tuan Daren merenung dengan tulus wajah lily yang sedang mengulas perutnya yang kian membesar.Makin lama wajah lily semakin mirip dengan mendiang Tuan Aran.
Rindu yang teramat besar kepada rakan baiknya itu.
"Lily..boleh ikut daddy sekejap,"
"Boleh! Nak kemana?,"
KAMU SEDANG MEMBACA
REVENGE Oꎇ THE PRINCESS
ActionTrajedi berdarah telah membuatkan dirinya memecahkan segala rahsia dan misteri yang disimpan oleh keluarga sendiri, tiada langsung sisa rahsia yang tertinggal. Kehadiran seseorang tak terduga telah menolong dirinya mencari pembunuh bapanya selama i...