Prang! Prang! Prang!
Bunyi pecahan kaca itu memenuhi kawasan belakang mansion itu.Bunyi tepukkan tangan memasuki gegendang telinganya.
Lily meletakkan alat pemanah dan busur ke atas meja.Dah lama dia tak asah diri dalam benda-benda lasak macam ni.
"Pandai anak mama memanah,lepasni nak main apa pula,"Puji Puan Aurelia seraya memberikan tepukan.
"Kamu layak jadi ms.reina,bagus lily,"Ujar Tuan Daren yang turut memberikan tepukan.
Kebetulan pula harini Tuan Daren cuti dan lily juga dilanda kebosanan jadi dia menjemput Aurelia untuk datang ke mansion keluarga Xavier.
"Biasa ajalah,lily tak mahir sangat pun dalam memanah saje je cuba-cuba harini,"Balas Lily.Dia kemudian berjalan menghampiri Aurelia dan Daren yang sedang duduk dimeja.
"Mama memang kenal ke dengan Tuan Daren,"Tanya lily.Saje je tanya dia kan bosan.
"Dah lama kitaorang kenal dan mama tahu je yang Daren jaga lily selamani,"
Tuan Daren sudah tahu dari lama tentang kisah yang Aran lalui dan pelarian Aurelia bersama Alex ke bumi spain.Namun apalah daya dia untuk berterus terang kepada lily yang sudah trauma dengan hubungan keluarga lamanya.
"Aku rindu kau sangat Aurelia,"Kata Tuan Daren dengan suara yang agak sedih.
"Aik macam tiba-tiba je kau ni,"Usik Aurelia sambil tergelak kecil.
"Iyelah rindu la! Kau ingat apa?, aku tak pernah lupakan zaman kegemilangan kita yang nakal-nakal dulu,"Katanya lagi dengan nada sedikit menengking.
Aurelia gelak kecil.
"Iye aku pun ingat lagi,dah lama kita tak lepak sama-sama kan? Kenapa kau tak pergi kerja harini?,"Tanya Aurelia sambil menuangkan teh ke cawan lily.
"Thanks,"Balas lily sambil meneguk teh.
"Sebab apa lagi kalau aku tak pergi kerja? Anak aku tu la,risau sangat dekat isteri dia sampaikan dia suruh aku bawak lily pergi kerja sekali lagi.Entah apalah yang dia risaukan,"Jelas Tuan Daren sambil mengelengkan kepala.
"Biasalah tu dia overprotective,"
Tuan Daren mengelengkan kepala.Kerja banyak lagi dekat office tu mujur la ade trix yang tolong uruskan.
"Hey princess uncle,"Sapa satu empunya suara dari arah belakang lily.
"Eh? Uncle! Bila datang? ,"Teruja lily.Dia terus berbalik dan memeluk tubuh Tuan Endra.Dah lama dia tak bersua muka denganya.
"Baru Sampai,dah besar dah lily sekarang,"Jawapnya.Kepala lily digosok pelan.
Lily membalasnya dengan senyuman.
"Uncle kenalkan ni mam—
"Aurelia..long time no see,"Ujar Tuan Endra dan dengan cepat berjalan meninggalkan lily yang terpinga-pinga sendiri.
Macam aku sorang je yang tak tahu kehadiran Aurelia dalam dunia ni.
"Lama tak nampak,sihat tak sekarang?,"Tanya Tuan Endra.
"Alhamdulilah sihat,"
Lily membelek-belek peralatan yang ada di almari senjata yang ada dilaman itu.Nak main apa lagi ye..
Pada akhirnya dia memilih untuk berlatih pedang.Sudah lama dia tak sentuh pedang itu,iyelah Mark mana nak bagi dia main benda-benda macam tu.
"Uncle,"Panggil lily sambil menunjuk pedang ditanganya.
KAMU SEDANG MEMBACA
REVENGE Oꎇ THE PRINCESS
ActionTrajedi berdarah telah membuatkan dirinya memecahkan segala rahsia dan misteri yang disimpan oleh keluarga sendiri, tiada langsung sisa rahsia yang tertinggal. Kehadiran seseorang tak terduga telah menolong dirinya mencari pembunuh bapanya selama i...