ROTP! 003

160 9 1
                                    

Day 1 in Malaysia..

Pagi-pagi lagi Mark sudah bersiap untuk ke Sekolah barunya.Kasut sekolah dicapai dan disarung elok di kakinya.Lalu dia mengunci pintu penthouse miliknya dan grill.

Setelah memastikan ianya telah dikunci,dia melangkah keluar daripada perkarangan Penthouse.

Mark tidak mahu dihantar oleh driver ke sekolah kerana dia tidak mahu.Mark menaiki Motornya BMW 1000R untuk ke sekolah.

Setelah beberapa minit,akhirnya tiba juga di sekolah barunya.Mark meletakkan Motor di garage lalu mencabut helmet di kepalanya.

Mark menjadi sumber perhatian para pelajar kerana ketampanan dan bau kekayaan dapat menjadikan dia tempat tarikan para wanita.

Mark mengendahkan semua tatapan pelajar ke dirinya lalu berjalan memasuki ruang sekolah.Dia perlu melaporkan diri di pejabat sekolah untuk menyerahkan fail dokumen dan pemberitahuan kelas yang akan dia duduki.

Masalah yang dia nantikan telah tiba 'dimana pejabat'.

Sedang dia berjalan sendiri berusaha mencari Perjabat sekolah,bahunya dilanggar seseorang.Hampir terjatuh terjelepok dia ke tanah tetepi sempat Mark mengimbangkan badan.

"Sorry,"suara yang dingin menyapa pendengarannya.Mark mengangkat wajah lalu memandang empunya suara yang dingin itu.Seorang lelaki yang memakai baju sekolah persis dengannya. Kacak,rambut menawan yang panjang separas bawah telinga di ikat.Wajahnya memaparkan riak tampa salah.

"No,I'm okay,"kata Mark seraya tersenyum tipis kepada lelaki itu.

"Hah..Good to hear that,"dia menghembuskan nafas kasar.Baru sahaja Mark ingin mengangkat kaki untuk meneruskan langkah,pergelangan tangannya ditahan.Mark menoleh ke belakang.

"Are you the new student? Where are you from?,"Soal lelaki itu.

"Yes, I'm a new student. I'm from Spain"jawap Mark sambil melepaskan tangan lelaki itu di pergelangan tangannya.

"Have you go to the school office?,"soal lelaki itu dan Mark menggeleng.

"Come, follow me,"Kata lelaki itu seraya merangkul bahu Mark agar mengikutinya.

***

Keluar sahaja dari pejabat,kelibat pertama yang dia lihat ialah Lelaki itu.Lelaki itu setia menunggunya di luar pejabat.

"Which class?,"Soal lelaki itu sebaik sahaja Mark keluar dari pejabat.

"5 crystals,"Katanya sepatah.

"Smart boy apparently,"

"Muka aku nampak bodoh ke?,"Laju sahaja mulut Mark membalas berbahasakan Melayu sekaligus berjaya membuatkan Lelaki itu terdiam.Pantas sahaja lelaki itu menggeleng.

"Lah boleh cakap malay rupanya" kata lelaki itu sambil melangkah mendekati Mark.

"Urmm,"jawapnya sepatah

"Err jomlah aku hantar kat kelas kau.Subjet pertama pun dah nak start,"Kata lelaki itu seraya mengerak langkah diikuti Mark.

***

"Sampai sini je aku boleh hantar,kalau aku masuk nanti ramai
pulak yang shock haha.Nanti waktu rehat aku datang jenguk depan kelas kau,"

"Kelas kau mana?,"tanya Mark

"Kelas Aku kat block D,sebelah block ni.Jauhlah sikit,maklumlam sekolah ni kan besar.Kalau kau rasa nak diet,aku jamin belum sampai seminggu dan kurus macam tengkorak kat bilik sains tu,"Kata Lelaki itu.

REVENGE Oꎇ THE PRINCESSTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang