ROTP! 019

50 7 9
                                    

3 minggu berlalu...

Kini sudah masuk 3 minggu lily menghadiri sekolah seperti biasa.Hari berbaki seminggu untuk dia menjalini Ujian sebelum tamat Persekolahan Menengah.

Kaki melangkah menuju kearah dewan makan untuk mengulang kaji juga untuk rehat.

"1 minggu je lagi,nanti pandai-pandai la kau urus bisnes ayah kau tu Lily,"Ujar Lily memainkan rambutnya yang serabai.

Dia tidak melengahkan masa dan terus meneruskan sesi ulang kaji sambil menunggu loceng kelas berbunyi.

"Lilyyy...Hye,mungkin kau rasa pelik tapi kitaorang just datang teman kau sebab Mark ada urusan dengan Cikgu Subject Perniagaan tak silap kan?,"Wajahnya menoleh kearah orang sebelahnya.

"Ye dho lily,kitaorang datang teman kau kut-kut ada Nyamuk yang datang kacau kau nanti,"Pekataan nyamuk ditekan apabila Han lalu tepat ditepi mereka.

"Ohh,tapi korang takda kerja ke? Pergi la Ulang kaji Exam dah nak dekat,"Ujar Lily menjatuhkan Pen.

"Takpe kitaorang dah pandai bab tu kau jangan risau,Kan Chris,"

"Ha ah Kitaorang dah pandai jadi malas la nak ulang kaji bagai ni,benda leceh bagi kitaorang,"Bahu Chris dan Sam dilaga sebagai tanda kepandaian mereka.

"Eleh ye la tu,Korang datang nak teman je kan jadi baik korang diam aku nak sambung buat kerja,tapi kalau rasa bosan pergi je aku okey je duduk sorang-sorang."

"Takpe kitaorang sanggup tunggu,"Kata Sam.

7 minit kemudian...

"Chris kau tahu kan yang Jay datang Malaysia kan?,"

"Ye aku tahu,kenapa?,"Jawap Chris.

"Jadi kau tak risau ke ada apa-apa yang dia sorok?,"Tanya sam lagi.

Lily yang masih berada di antara mereka hanya diam.Dia hanya mendengar percakapan mereka.Tidak mahu dia mencela tapi sebaliknya hanya mendengar percakapan diantara mereka.

"Sorok? Dia nak sorok apa dari kita?,"

"Kau ni lembab la! Kau tak ingat ke Pasal Bella dengan Jay dulu?,Jangan cakap kau lupa?,"

'What? Bella siapa pulak perempuan tu? Dia Mak Jay ke Kakak? Adik? Girlfriend? Orr?...'Batin Lily seraya meneruskan kerja.

"Haaa aku ingat,apahal pasal perempuan si*l tu? Kenapa dia ada buat hal lagi ke? tak puas lagi ke buat Jay berubah,Dasar Minah Sundal!,"Tekan Chris memandang tajam kearah sam.

"Relax Bro,benda ni takkan settle sampai...

"Jay yang selesaikan sendiri!,"

"Ehem..Sam,Chris aku masuk kelas dulu eh ada hal nak settle kan dulu kejap!,"Kata lily sebelum ia meninggal dewan makan itu.

"Aku tertanya-tanya kenapa Jay boleh mesra dengan Lily? Bukan ke dia benci perempuan selepas kejadian dia dengan Bella dulu?,"Tanya Chris kepada Sam.

"Kau tanya aku? Tu la benda sama yang aku nak tanya kau sebenarnya,"

***

6 Hari berlalu...

Hari yang paling ia nantikan setelah sekian lama.Detik yang terakhir untuk dia keluar dari dunia pembelajaran menengah dia.Hari ini ialah hari terakhir bagi dia untuk berada di sekolah ini.

"Lily pandai,buat elok-elok tau untuk Exam harini! Nanti habis Paper jumpa dekat Tempat biasa okey?,"

"Awakk pun Good luck jugak! Okey nanti saya pergi,"Kata Lily sambil menyusun buku kembali supaya masuk kedalam beg.

REVENGE Oꎇ THE PRINCESSTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang