"Aduh letihnya,"Lenguh gadis itu.
Langkah diatur menuju kearah balkoni.Langsir diselak dan cahaya dengan cepat menerangi bilik yang gelap itu.
"After all the craziness I faced in Spain will finally become a memory,"
Kornea Matanya tepat memandang permandangan bandar Kuala Lumpur beserta bangunan Klcc.
Lily baru sahaja tiba di Malaysia pada pukul 5.30 Pagi dan sampai dirumah tepat jam 6.15.Selesai ia menunaikan solat subuh, lily terus tertidur di sejadah dan terjaga semula pada jam 7.24 pagi.
"Wahh letihnya,nak makan apa eh pagi-pagi ni?,"
*Thingg*
Lily terus berjalan kearah pintu untuk melihat siapa yang datang pada waktu pagi ini.
"Siapa pulak yang datang pagi-pagi ni?,"
Pintu dibukak dan pandangan yang ia lihat adalah kosong.Matanya memandang kebawah dan mengambil kotak makanan yang diletakkan diatas tempat pelapik kaki.
"Siapa yang bagi ni?,"Wajah lily cukup hairan dengan keadaan sekarang.
Pintu depan ditutup rapat lalu langkah diatur menuju ke arah dapur.
Kotak makanan dibukak dan sepucuk note diletakkan.Makan la,
Kalau tak sedap awak
Boleh buang, kalau sedap
Makan sampai habis tau.-ACE
Lily tercegang apabila membaca surat itu.Siapa pulak ni?
"Ishh aku dah la lapar kalau ada orang hantar racun macam mana? Sihir ke?,"Kata Lily kedalam kut-kut terjadi sesuatu kepada dia.
"Ha kalau racun mesti haiwan pun mati kalau makan ni! Tak pun manusia pun mati dalam sekejap je,"
"Ha sudah-sudah makan je kalau betul dah sampai ajal kena redho je dengan tentuan Allah,"Nasi goreng disua kemulut.
Tidak ia perasan sudah sisa setengah dia memasukkan nasi itu kedalam mulut.
"Sedap nye! Dekat mana dia beli eh?,"Ucap Lily melihat-lihat kotak makanan itu.
"Alhamdulilah kenyang, kalau aku dah boleh habiskan satu kotak ni tak beracun la kiranya-
"Semoga pemberi dikurniakan rezeki yang berlimpah,Amin,"Tangan diletakkan kemuka apabila mengucapkan amin.
Iphone dikeluarkan lalu password dimasukkan.Aplikasi Whatsapp ditekan lalu Chat ditekan.
Dia mengirim pesan kepada seseorang sebelum bersiap pergi berjumpa dengan seseorang itu.
***
Hoodie putih dikenakan,seluar hitam turut dikenakan.Rambut dibiar bebas tampa ikatan.
Usai sahaja bersiap selama 15 minit Lily dengan cepat mencapai kunci kereta dan berlalu keluar.
Punat Mclaren ditekan dan berlangung masuk kedalam perut kereta.Dia hanya tersenyum apabila memegang kunci kereta itu."Sukanya."
Kereta Mclaren itu ialah hasil pinjaman nya dari Mark sebentar tadi.Dia dibuat gembira dengan pelayanan Mark kepadanya tadi.
"Awak boleh tak kalau saya nak pinjam sesuatu?,"
KAMU SEDANG MEMBACA
REVENGE Oꎇ THE PRINCESS
ActionTrajedi berdarah telah membuatkan dirinya memecahkan segala rahsia dan misteri yang disimpan oleh keluarga sendiri, tiada langsung sisa rahsia yang tertinggal. Kehadiran seseorang tak terduga telah menolong dirinya mencari pembunuh bapanya selama i...