ROTP! 012

70 7 6
                                    

Tangan dipakaikan jam rolex berwarna hitam gelap itu.Rambut dibelek-belek agar kelihatan kemas terapi.Minyak wangi disemburkan ke bahagian tertentu.

"Perfect"

Tangan disaukkan ke poket seluar lalu mengatur langkah menuju keluar dari bilik itu.

Anak tangga satu persatu-satu selamat dituruni oleh jejaka tampan ini.

"Mummy masak apa hari ni?,"Soal jejaka itu kepada wanita dihadapan ia.

"Mark dan turun dah,duduk lah dulu mummy masak simpel-simpel je pagi ni.Malam ni kita dinner sekali,"Jawap Wanita itu atau lebih tepat bernama Puan Liana Aria merupakan jutawan Malaysia yang kini tinggal di spain.

"Mummy,adik ada nak kenalkan seseorang ni dekat mummy,"Kata Mark seraya mengambil tempat duduk di meja makan.

"Siapa pulak yang adik nak kenal kan ni ? Setahu mummy adik tak pernah kenalkan kawan-kawan adik dekat mummy. Ada pun yang mummy tahu sendiri,"Terang Puan Liana lalu duduk berhadapan dengan Mark.

"Dia orang malaysia lah mummy tapi adik nak kenalkan dia dekat mummy sebab senang lah kalau mummy dah rapat dengan dia,"Kata Mark sebelum menyuapkan Nasi goreng kedalam mulut.

"Iyelah adik,takpe lah mummy dah lambat kejap lagi ada meeting.
Mummy pergi dulu lah ye kalau nak keluar kunci pintu tu dulu,"Ucap Puan Liana sebelum mengatur langkah menuju kearah pintu keluar.

"OKEYY!!!,"Jawap Mark kuat ketika Puan liana sudah jauh.

Nasi goreng dihabiskan selama 7 minit lalu membawa piring ke singki untuk dibasuh.Tangan dilapkan ke kain di tepi singki sebelum menuju ke ruang tamu.

Tangan diselupkan ke poket kanan dan mengeluarkan Iphone miliknya.Password dimasukkan dan apps call ditekan lalu menelefon seseorang.

"Assalamualaikum dah bangun ke?,"Soal Mark lembut kepada seseorang di seberang panggilan.

"Waalaikumusalam dah,kau nak apa pagi-pagi ni ?,"Tanya gadis itu.

"Urm lily jom teman aku pergi satu tempat, Nak tak ?,"Soal Mark teragak-agak.

"Boleh lah aku pun takda buat apa-apa sekarang ni."

"Okey,nanti aku datang ambil kau,"Ucap Mark sebelum menamatkan panggilan tersebut.

Mark lalu mengatur langkah menuju kearah pintu keluar untuk segera menuju ke Hotel yang lily duduki sekarang ini iaitu Grand House & Garden.

Punat kereta audi R8 ditekan lalu tubuh memasuki perut kereta.Punggung selamat diduduki ke seat kereta.Punat engene ditekan dan kereta selamat dipandu.

Lily sedang menjamu hidangan pagi yang berupa Roti dan Coffee panas di Cafe hotel.Dia mengambil keputusan untuk tunggu di Cafe sambil menunggu Gerangan Putera katak datang menjemputnya.Tahu-tahu la siapa Katak tu.

Roti disuakan kemulut dan latte coffee diteguk selepas roti ditelan habis.

Tangan diselup kedalam poket seluar dan iphone dikeluarkan.
Password dimasukkan lalu aplikasi WhatsApp ditekan.Baru sahaja Chat Azreal mahu ditekan jari telunjuk gadis itu terhenti ketika melihat nama yang tentera di bawah Chat Azreal.

Flashback...

Lily mendudukkan diri ke salah satu kerusi di sebuah restaurant mewah di Malaysia.Dia menunggu seseorang yang mengajak ia untuk berjumpa pada hari ini.

(Rabu,sehari sebelum flight ke spain)

Lily ternampak seorang gadis cantik bertudung yang mengenakan pakaian elegan dapat menyakinkan dia bahawa Gadis itu yang mahu berjumpa denganya.

REVENGE Oꎇ THE PRINCESSTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang