ROTP! 009

70 7 0
                                    

Oxyuranus ialah nama saintifik bagi ular taipan. Taipan ialah nama bagi tiga spesies ular elapidae yang boleh membawa maut, kesemuanya dikelaskan sebagai genus oxyuranus. Ular ini tersebar di Australia dan New Guinea. Dua jenis taipan iaitu pantai dan pedalaman merupakan dua spesies ular berbisa darat yang paling mematikan di dunia.

"Jadi aku nak kita jadikan ini sebagai bahan projek untuk pertandingan nanti.Mungkin korang aku pelik dengan apa yang aku cuba kaji tapi benda ni akan lebih mudah diambil serius dan akan dapat mewakilkan kita ke Master of Student,"Ujar Lily panjang Lebar kepada Mark dan Han.

"J-jadi kau cari info ni dalam masa 1 jam setengah! Kau biar betul benda ni memang sahih ke tak ni?,"Tanya Han terkejut dengan penerangan Lily.

"Wah-wah hebat siot kau,kalau macam ni baik apply jadi manager google terus,"Kata Mark kepada Lily sambil tersegih-segih.

"Batul dho hebat siak,"Jawap Han sambil menepuk-nepuk bahun Mark.

"Korang datang sini untuk tujuan apa sebenarnya,serius la sikit benda ni penting untuk kita tahu tak?,"Kata Lily lalu menyusun-nyusun fail projek.

"Ye lah mak! jadi kita nak mula dari mana dulu sekarang ni,"Air coke diteguk habis oleh Han.

"Jadi Han kau buat carta tentang bisa ular ni dan Kau Mark dapatkan bisa oxyuranus dengan segera."

"WHAT!?!! kau gila ke mana kita nak cari bisa ular tu dengan Malaysia ni,"Ujar Han dengan dahi berkerut seribu.

"Kau buat je kerja kau jangan kacau kerja orang lain,"Kata Lily menikam anak mata Han.

"Iyep okey aku nak pergi tandas kejap eh,"Jawap Han lalu melangkah menuju kearah Tandas.Huh nasib sempat lari.

"Mark ini yang kau cari kan selama ini,"Soal Lily.

"Ya dan aku akan suruh Cris dapatkan Bisa tu dekat Spain.Kalau benda macam ni pun family aku dapat sorok dari aku apatah lagi benda lain,"Jawap Mark serius memandang anak mata biru gadis itu.

"Bagus lah kalau macam tu."

Selang beberapa minit...

"Guys i'm back so ada apa-apa lagi kita nak bincang ke? Atau nak terus makan,"Tanya Han riang semacam.

"Korang makanlah aku ada kerja nak kena settle kan,kalau ada apa-apa pertanyaan chat aku,"Ujar Lily Lalu memikul bag dan terus keluar dari restaurant itali itu.

"Jom lah bro kita makan 2 jelah,"Buku menu dibuka oleh Mark untuk memilih makanan yang akan diorder.

***

Baiklah yang akan terpilih ke Master of student pada hari Sabtu ini adalah kumpulan 2 iaitu kumpulan Lily,Mark dan Han.Kamu diminta untuk membawa segala keperluan dan buat yang terbaik untuk sekolah.

"Widih kita terpilih dho aku rasa bangga sebab carta aku yang paling cantik,"Kata Han sambil mengelap-gelap anak mata seperti orang manangis.

"Hotak kau,kalau aku tak tolong kau buat memang dah kena makan penampar dah dengan cikgu,"Kata Mark tegas kepada Han yang tengah berdrama itu.

"Oooo kau lari dari kerja eh,takpe lah aku boleh buat dengan Mark je kalau kau takda langsung usaha dalam projek ni,"Ujar Lily tegas memandang anak mata Han.

"Iyalah- iyalah aku salah tapi jangan lah tinggal aku sorang-sorang,"Manja Han kepada lily.

"Eihhh taknak aku,dah lah aku nak pergi kantin kejap nak beli air,"Lily lalu melangkah keluar dari ruang aktiviti itu.

REVENGE Oꎇ THE PRINCESSTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang