"Kau dah besar Lily tiba masa kau tahu siapa diri kau sebenarnya,"
Mata biru itu bertentang dalam.Kini hawa diantara mereka berubah suram di ruangan itu.
"Kenapa kau selalu ikut? Kalau kau nak bunuh aku tak perlu tunggu masa pun kau boleh bunuh aku,"Pistol dilantai disepak hingga terkena kasut Alex.
"Kau tak boleh mati melainkan misi aku ialah selamat kan kau,"
"What? Selamat kan aku? Kau buat hidup aku tersiksa Alex!,kalau dari dulu aku tak pergi ke Spain mungkin aku takkan jumpa kau,"
"Tapi takdir menemukan kita Lily,Kau kunci untuk aku jaga kalau aku tak jumpa kau dulu dah lama Ertsyon-
"Culik kau!,"
Fail hitam dilempar keatas meja di antara mereka.Mata mereka merenung lama sebelum tangan lily membuka isi fail tersebut.
Matanya keras seketika.Isi fail itu dapat menceritakan segala kisah hidupnya.Matanya jatuh semula kearah Alex dengan pandangn berkaca.
"APA BENDA NI!!?,"
Lily terjatuh tersunkur kelantai.Bening yang tidak tertahan keluar begitu sahaja.Kenapa jalan hidupnya begitu rumit?.
"LILY! bangun jangan lemah macam ni!,"Kejut Alex tika lily terjatuh.
"Kau tipu aku! Permainkan aku!,"Tegas lily berkata.
"Aku jaga kau lily! Identiti kau aku ubah supaya Ertsyon tak jumpa kau! Aku yang tukar tarikh flight kau untuk kau tak jumpa dengan dia.
"Kenapa kau tinggalkan aku! kalau kau kata yang kau patut jaga aku kenapa biarkan aku membesar dalam derita.Dari kecil aku dibuli di caci hamun tapi takda 1 orang pun yang peduli pasal aku,"Kaca dilantai diraup.
"LILY!,"Alex dengan pantas mendapatkan lily selepas gadis itu pengsan.Mungkin akibat Panic yang masih melekat ditubuh juga tangannya kini berdarah akibat tekaman kaca.
"Dia Adik aku,sampai matipun dia tetepa darah daging aku,"
"Aku tak tahu apa yang kau fikir tapi kau dah buat dia trauma balik dengan masa silam dia,"Kata Mark memeluk tubuh.
FLASHBACK
Mansion yang gah itu berbunyi degupan yang sangat kuat.Cermin kini hancur tidak tersisa.Darah mulai bercucuran ke lantai.
"Awak kena pergi dari sini!,"
"Tapi saya tak boleh tinggal awak dengan Lily,"Bening dimata mengalir deras.
"Awak dengan cakap saya! bawak Alex pergi sejauhnya Lily akan selamat dengan saya,"Tangannya menakup pipi sang isteri.
"Tapi semua ni berkaitan dengan saya! Keluarga saya nakkan Alex sebagai penerus dan Lily sebagai kunci,"Tangisannya mulai deras sambil memeluk erat anak lelakinya.
Alex yang masih berusia 6 tahun masih belum memahami masalah yang dihadapi Ibu dan ayahnya.
Manakala Lily yang berpaut umur yang masih kecil sekitar 2 bulan."Aurelia selagi ayah awak tak jumpa Alex dia akan selamat begitupun dengan Lily-
"Pergi sejauhnya,"Card dan Ticket flight dihulurkan kearah sang isteri dapat dia liat raup wajah yang tersiksa.
Aurelia dengan berat hatinya bangun lalu berlalu pergi mengikuti pintu bawah tangan yang pengakhiranya ialah sebuah hutan.Dia berlari sepantas mungkin dan dengan cepat mendapatkan taksi untuk ke Airport.
7 tahun selepas kejadian itu.Lily sudah menginjak umur 7 tahun dan masih belum mengenali ibu sebenarnya.
"Nah makan, kau layak makan makanan macam ni je budak! sebab bapak kau tu hanya bagi duit dekat aku je bukan kau jadi automatik duit tu jadi milik aku dan suka hati aku la kan nak bagi kau makan apa pun,"Nasi kosong dan hanya sebiji telur goreng diketakkan keatas meja.
KAMU SEDANG MEMBACA
REVENGE Oꎇ THE PRINCESS
AcciónTrajedi berdarah telah membuatkan dirinya memecahkan segala rahsia dan misteri yang disimpan oleh keluarga sendiri, tiada langsung sisa rahsia yang tertinggal. Kehadiran seseorang tak terduga telah menolong dirinya mencari pembunuh bapanya selama i...