MATA sayu lily menatap Mark yang sedang melangkah mendekat kearahnya. Dasar tak bertauliah langsung.
"Ish! bila panggil sayang baru nak menyaut. Ish menyampah nya." rungut Lily perlahan. Kang kalau dengar ada yang merajuk lagi nantinya.
Hinggalah langkah Mark berhenti dihadapanya. Terus ditahan pandangan lily. Tenung dia macam nak makan dah gamaknya.
"awak ni nak marah saya ke? Tanya Lily. Bukan dia buat salah pun
"awak? Aip aip tadi panggil sayang kan?" Kata Mark. Terus merah padam muka lily.
Dengan muka menangis dia tu. Hahaha sumpah nak tergelak.
Aku sepak kau punya teloq kang!
"Kalau saya taknak?"
"Taknak sudah!." Sambung merajuk balik. Terus pusing Mark untuk melangkah pergi.
Lily terkejut. Cari sakit la dia ni.
"awakkk."
Mark pekakkan telinga. Malas layan lily yang asyik memanggilnya.
"Ishh— sa-sayang." Sumpah aku dah rasa nak qoda berak sekarang ni.
Mark berhenti berjalan dan berpusing kearah lily.
Mark bercengkak pinggang. Sekali lagi dia tak panggil aku elok-elok memang aku tinggal la lepasni.
Lily pasang muka kesiannya. Dah la muka dia semenyeh sekarang, buat malu dia je depan Mark.
"From now, call me sayang. Awak faham tak?" Ujar Mark seraya mengesat wajah menangis lily.
Makin geram lily dibuatnya. Mana aci!!!
"Apa ni mana aci! dia panggil kita awak boleh pulak.. Aaaaa." Lily hentak kaki tanda protes. Sumpah tak aci.
Mark tahan tawa. Kalau dia gelak auto budak ni makin menangis. Baru la nak ngeprank tapi sampaikan nangis pulak.
"Hei, dah-dah buat malu la nangis ni." Air mata lily disapu. Rambutnya ditolak ke tepi telinga.
"Arh." Tepis lily perlahan.
"Habistu? Nak suruh saya panggil awak apa? Baby? Sayang? Mummy?" Mark tersenyum nakal yang membuat Lily membulatkan mata.
Rrawww..
"Bukan macam tu la!." Marah lily dalam tangisannya. Bahu Mark dipukul.
"Eh eh sakit la, lepastu?"
"Suka hati awak laa Mark—
"Aip aip."
"Ish! Suka hati sayang la." Kata lily dengan hati yang sudah pasrah.
Mark mendekatkan wajahnya.
"Kenapa Mummy nak jumpa sayang?." Bisik Mark. Terus naik bulu tengkuk Lily. What the
"Eiiii, gatal la budak ni!." Terus lengan Mark dipukul.
Mark tergelak puas. Seronok dia menyakat lily.
"Dah-dah, gurau je. Kenapa Sayang nak jumpa?." Haa kan sedap di dengar kan tu.
"Awa— eh sayang tak bagitahu pun nak pergi memburu dengan Papa." Tanya lily dengan kekwat nye. Dah tak berasa darah dahni.
"Papa baru cakap semalam, lagipun bila masa saya nak bagitahu sayang kalau sayang tidur awal semalam."
Ohhh patutlah.
Wajah Lily sedih kembali. Serius la nak tinggal aku 3 hari. Kalau Mark tiada siapa je dia nak bermain dengan dia dekat rumah ni. Bukan dia kenal orang pun.
KAMU SEDANG MEMBACA
REVENGE Oꎇ THE PRINCESS
ActionTrajedi berdarah telah membuatkan dirinya memecahkan segala rahsia dan misteri yang disimpan oleh keluarga sendiri, tiada langsung sisa rahsia yang tertinggal. Kehadiran seseorang tak terduga telah menolong dirinya mencari pembunuh bapanya selama i...