ROTP! 030

25 6 5
                                    

Oxyuranus merupakan satu organisasi mafia yang paling lama ditubuhkan di Spain.Tradisi tersebut telah diwariskan kepada setiap anak sulung lelaki.Selama pemerintahan Oxyuranus hanya pernah sekali sahaja wanita yang memegang jawatan tersebut.Namanya tegar terpahat hingga kini kerana dia digelar The dangerous woman pada abad tersebut.

Namun organisasi itu berakhir dengan tragis apabila Arsenio Xavier iaitu Ayah kepada Daren Xavier berjaya ditangkap oleh pihak kerajaan Spain.Kerajaan spain membuka pilihan kepada Arsenio Xavier supaya Oxyuranus berkhidmat untuk kerajaan dan kerajaan berjanji akan membebaskan seluruh ahli keturunan Xavier dari sebarang tangkapan.

Dari peristiwa tersebut rasmilah Oxyuranus sebagai agensi perisik negara.Hanya pihak kerajaan sahaja yang mengetahui tentang kewujudan mereka bagi pihak penduduk Spain keturunan tersebut telah membawa malang yang buruk kepada negara.Yang diketahui media,seluruh keturanan Xavier telahpun ditangkap agar peristiwa hitam dan haram tidak terulang kembali.

Siapa sangka jasa Oxyuranus kepada negara telahpun membuah apabila setiap misi yang diberikan untuk mereka berjaya mereka selesaikan dengan jayanya.

Organisasi perisikan Oxyuranus ini terdiri daripada 5 unit iaitu hacking/solving,defensive/ control,headhunter/killer and camouflage/gadgets.Manakala bahagian ke 5 ialah Multirole ia hanya dipegang oleh ketua-ketua tinggi dan beberapa Ejen dengan kebolehan yang tinggi.

"Lily kamu perlu hadiri majlis masquerade party di German bersama Alex untuk lengahkan masa.Mark dan Jay pula korang perlu dapatkan kunci Vortex di bilik kebal Istana.Tapi hati-hati kawalan di sana lebih ketat berbanding misi yang korang pernah selesaikan,"

"Iya relax dad,kitaorang dah berjaya dapat 6 kunci vortex kalau termasuk yang ini dah 7,"Ucap santai jay.Kerusi yang dia duduki di pusing-pusing.Semua yang berada di ruangan itu memasang wajah seriua kecuali dirinya.

Grakk

Kerusi yang dipusing Jay
dipegang.Backrest kerusi antara Jay ditahan menggunakan kedua-dua tangan beruratnya.Wajahnya dan Jay dirapatkan sehingga jarak antara mereka terhapus."Apa?,"

"Haha,takda la Jay kata abah nampak Handsome harini tambah sayang jay dekat abah,"Serta merta pipi Tuan Brain dikecup lama.Tuan Brain hanya tergelak tipis melihat aksi anak bongsunya itu.

"Main-main kamu ni!,sudah! Kamu semua tengok fail yang aku sendkan.Dalam fail tu ada segala plan istana German dan pertahanan disana.Aku minta diri dulu,"Kata Tuan Brain sebelum menyusun langkah."And tunjuk-tunjuk ajar la dekat lily tu,".

"Kau ni banyak songeh la,"Kata Mark seraya membuka Draft ke papan skrin yang boleh dikatakan besar.

"Suka hati la abah aku!,"

"Dah lewat malam.Lagipun Plan istana german ni senang.Mark bawak lily balik biar aku susunkan rancangan,"Ucap Alex.Tangan kekarnya bergerak kekiri dan kekanan di skrin.

"Huh aku pun letih.Aku cau dulu la ye,"Kata Jay.Langkah sudah dibuka ke arah pintu.

"Hey kau duduk sini,kau bukannya ada bini untuk dijaga dah tolong aku buat kerja,"

Mark dan lily telahpun beransur pergi.Kuat juga bunyi teriakan dari bilik yang baru mereka keluar.Biasala Jay tak pelik kalau macam tu.

***

"Maksud awak memang perlu la saya sertai Oxyuranus ni walaupun saya taknak,"

"Iye sayang,"Rambut ekar mayang lily dimainkan.

REVENGE Oꎇ THE PRINCESSTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang