8. Ansızın gelen Umut

133 12 1
                                    

Edilen dualar ve verilen sözlerle bu gece ikisinin hayatına güzel bir anı daha eklenmişti. Anlından ayrılan ılık dudaklar ise genç kıza çok daha farklı hissettirmişti.Azat uzaklaştığı anda içinden geldiği için yaptığı bu hareket yüzünden biraz utanmıştı.Elini sıkıca tutan elleri bırakmadan önce salondaki iki yakın arkadaşa baktı.Emel hanım kurdaleyi "hayırlısı olsun" diyerek kesti.Ela sessizce gülümserken annesi ve teyzesi beklenmedik bu öpücük karşısında ikramlıkları bahane ederek mutfağa kaçmışlardı.Ela ,ise yıllardır gözleriyle bile ihanet etmediği geçmişinden kurtulmaya başladığını hissetmişti.

Karşısındaki adamla göz göze geldiğinde gülümseyerek Azat'ın sağ elini ,kendi sağ eline alıp tokalaşır gibi tuttu.Ela ,elini sıkarak " İkimizinde bozulmaz kurallar koyma hakkımız var ,salıncak hırsızı.İlk kuralı ben koyacağım.İkimizde içimizden gelen şeyi yapmakta özgürüz."derken genç adam isminin anlamını ima eden kıza bakıyordu.Sahte ciddiyeti o kadar komikti ki Azat kahkaha atmamak için öksürür gibi yaptı.

Ela ise hiç bozmadan devam ediyordu. "İllaki hesap verilecekse de birbirimize veririz."

" Kabul."

Ela,farkında olmadan ellerini sallamaya başladı.

"Adaletli olması için sende bir kural koy.Hadi bakalım."

Azat önce kurbanlık pazarlığına tutuşmuş gibi davranan kıza daha sonra ise ısrarla yukarı aşağı giden ellerine bakınca kahkaha atacağını zannetti.Ama aklına gelen can sıkıntılı düşünce biraz modunu düşürmüştü.Sırf Ela'nın iyiliği içinde olsa bunu şartı koşacaktı zaten, bu anlaşma ,söylemek için iyi bir fırsattı.

"Bir daha o telefonu açmayacaksın."

Israrla sallanan elleri bir anda durup,genç kızın gülümsemesi dudaklarında donunca ,biraz bozulmuştu.Ama bu devam etmesini engellemedi.

"Benim nişanlımken sağlık sorunu olsa bile başkasıyla telefonlaşmanı istemiyorum.Yani kişiliğime ters.Bu konuda ne kadar ciddi olduğumu bilmek istersen eğer...O herifin olduğunu bilerek telefonu açtığın gün ,benim aldığım yüzüğü takmana gerek kalmayacak."

Bu konuda asla taviz vermeyeceğini net bir şekilde açıkladı.Ela' ya bu şartı koşması o telefonu açmaması için iyi bir sebepti.Madem ki evlenecek kadar kurtulmak istiyordu o zaman bunu kabul etmeliydi.
Hesaba katmadığı şey Ela'nın bu alışkanlıkla nasıl başa çıkacağıydı.Dün numarayı engellese de başka bir numaradan arayacağını biliyordu.Zaten numarasını en kısa zamanda değiştirecekti ,bu zaman diliminde açmayı da düşünmüyordu. Ama ya titremeler ve çarpıntılar.. İlişkilerini güven üstüne kurmak istediği için dürüstçe cevap verdi.

" Açmam ama bu beni biraz zorlar.Alışkanlığımın getirdiği sonuçlarla nasıl başa çıkacağımı bilmiyorum."

Azat istediği cevabı duyunca tebessüm etti.
"Nelerle başa çıkman gerektiğini tamamen bilmiyorum ama ihtiyacın olan her an yardım ederim."

Anlaşan ikili bu can sıkıcı konuyu kapatıp koltuğa oturduklarında,genç adamın telefonu çalmıştı.Ela su alacağını bahane ederek onu rahatça konuşması için salonda bıraktı.
Mutfağa girdiği ilk adımda ,mutfak balkonunda ki sandalyelere oturan iki yakın dostu gördü.Mahalleliden bahsettiklerine göre, annesi biraz rahatlamıştı.Küçüklüğü bu mahallede geçen genç kız ,Günay teyzesi ve annesinin dostuluğuna özenerek büyümüştü.Bir kez bile kavga etmeyen bu ikili gören herkesin dikkatini çekiyordu. Günay teyzesinin eşi vefat ederken annesi onu nasıl topladıysa,ailesi boşandığı da aynı şeyi teyzesi bildiği kadın yapmıştı.Yıllarca kendi odasının balkonu ve yan dairenin bir metrelik uzaktaki balkonundan konuşmalarını duymuştu.

SALINCAK BELASI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin