"Lepas tu kenapa sayang boleh ada dengan diorang?" Soal Aizat dengan dahi berkerut hairan.
"Itu motif aku. Cari maklumat tentang diorang dan bawa kepada ayahda. Sekarang misi aku dah gagal disebabkan kau. Masih banyak informasi yang perlu aku cari dekat kumpulan tu untuk diberi kepada ayahda." Aizat masih tidak faham apa yang Sha mahu sampaikan.
"Ayahda, ketua agent rahsia dan Sha dibawah naungan dia." Mata biru tu tepat memandang si suami.
"Why you didn't tell me early!" Diraup kasar rambutnya. Sha berdecit sinis.
"Sekarang semuanya hancur! Kalau bukti yang aku bagi dekat ayahda dah cukup untuk diorang tangkap Yakuza tu kira selamat. Kalau belum cukup, aku tak tahu nak jawab apa." Dihela nafas perlahan dan diraup kasar wajahnya.
"Aku minta maaf sayang." Aizat mula rasa serba salah. Patutlah Sha bebaskan dia kerana tidak mahu misi nya gagal.
Salahnya juga kenapa tidak selidik habis habis dahulu.
"Mama papa kau tahu hal ni?" Tanya Sha dan Aizat menganguk. Dia sudah cerita semua nya dan mahu membantu gadis ni keluar dari dunia gelap tersebut. Awalnya mama papa nya melarang tapi apabila sudah dipujuk akhirnya mereka mengizinkan.
Bunyi ketukan pintu buatkan Aizat segera membuka dan mengucapkan terima kasih setelah makanan yang dipesan akhirnya tiba jua.
"Kita balik Malaysia awal untuk selesaikan kes kau. Aku akan jumpa dengan ayahda kau secara personal." Sha hanya menganguk saja. Perutnya sudah lapar.
"Mesti kau ingat aku jahil kan sebab masuk group tu?" Sha ukir senyuman sinisnya dan Aizat tidak tahu mahu memberi riaksi apa.
"Makan lah yang, kau tak makan lagi." Dia tidak mahu mereka berdua bergaduh lagi. Risau jika tangan nya naik buat kali kedua. Cukuplah hanya tadi yang pertama dan terakhir.
"Boleh abang tanya?" Sha menganguk.
"Where your mom? Masa kita sembang, sayang tak sebut pun pasal bonda sayang." Tatapan mata biru tu berubah redup. Dia silap soalan ke?.
"Bonda dah lama meningal sebab kena tembak dengan musuh ayahda dan Sha hanya tinggal dengan ayahda ja tanpa ada adik beradik lain." Tiada apa yang perlu dia sembunyikan lagi setelah Aizat sudah sah jadi suami nya. Mata kelabu tu memandang sayu ke arah isterinya. Diusap tangan Sha perlahan.
YOU ARE READING
QUEEN SILENT KILLER [C]
ActionAIZAT SHAH RAFIQ - Anak Tuan Ariff dan Puan Sellyn yang merupakan Jutawan berjaya. Dia juga merupakan CEO terkenal di seluruh pelosok dunia. Menjadi CEO yang terkenal amat mencabar bagi nya apabila menjadi buruan Mafia yang terkenal di Malaysia, Yak...