BAB 84

752 33 0
                                    

"abang yang pasal abang outstation perancis tu tak jadi ke?" Aizat ukir senyuman dan mengeleng tanda tidak.

"Abang batalkan bila dapat tahu sayang accident." Digaul nasi dengan lauk dan disuap ke dalam mulut isterinya.

"Maaf kalau disebabkan Sha abang tak boleh pergi outstation." Aizat hela nafas perlahan dan memandang wajah itu dengan sayang.

"Babygirl, outstation tu tak penting mana pun. Sayang lagi penting. Setakat outstation tu nanti pun ada tapi kalau sayang yang tak ada, mana abang nak cari macam isteri abang ni?" Diusap lembut pipi tu dengan tangan kirinya.

Disebabkan keadaan Sha yang semakin pulih, Aizat mengutuskan untuk bawa Sha pulang ke rumah orang tua nya. Jadi, jika dia kerja tak ada lah hati nya gundah gulana.

"Abang sayangkan isteri abang ni jadi tak payah sedih sedih. Abang ada dekat sini." Digosok kepala itu perlahan sebelum dia kembali menyuap Sha.

"Terima kasih sudi terima baik buruk Sha. Sha janji Sha akan tinggalkan dunia gelap tu." Senyuman manis terlakar di bibir merah gadis itu. Aizat turut tersenyum.

"Abang pun bukan insan yang sempurna yang masih banyak kekurangan jadi siapa lah abang untuk hukum seseorang. Sebagai seorang suami, abang kena bimbing sayang." Lembut dan menusuk ke dalam dada Sha. Terharu mendengar kata kata si suami. Aizat sangat baik, tidak seperti dia yang jahat.

"Sayang jangan fikir yang sayang jahat. Abang tak suka. Setiap orang ada kebaikan dia." Bagaikan Aizat mengerti apa yang Sha fikirkan. Sekali lagi gadis tu tersenyum.

"Sini makan bagi habis baru sayang cepat sembuh." Disuap sehingga licin pinggan itu.  Segelas air kosong diberi kepada isterinya.

"Kenyang dah? Atau nak tambah lagi?" Sha mengeleng kepalanya tanda tidak mahu. Perutnya dah kenyang bila kena suap dengan Aizat.

"Abang"

"Hmm?"

"Love you" Dia tersengih sehingga terpejam matanya. Aizat tergelak kecil dan dicium kedua pipi gebu tersebut.

"Love you too baby. Rehatlah abang nak turun basuh pinggan." Sha hanya menganguk dengan mata memandang kepemergian suaminya.

QUEEN SILENT KILLER [C]Where stories live. Discover now