BAB 99

742 29 0
                                    

"Assalamualaikum grandma, grandpa!" Sha mendakap tubuh nenek dan atok nya. Dileraikan pelukan nya apabila ayahda datang untuk menyalami tangan orang tua nya.

"Walaikumusalam gembira grandma dengan grandpa bila dengar kamu semua nak datang. Tak sunyi la istana ni lepas ni." Kata Grandma dan mereka semua tersenyum menganguk.

"Grandma, grandpa. Ni Aizat. Suami Sha." Aizat menyalam tangan yang berkedut itu.

"Amboi Sha. Pilihan kamu kemain ya, badan sado sungguh." Aizat mengusap belakang tengkuk nya bila mendengar kata kata dari grandpa Raja Carlos.

"Tak ada la grandpa, saya biasa biasa ja." Arfan dengan Hakim di belakang menjulingkan mata menyampah. Kemain kau ye Zat, depan family bini pijak semut tak mati.

"Kamu Cay, masih bersedih?" Ayahda Cay tersenyum dan mengeleng kepalanya perlahan.

"Sedih tu ada tapi tak macam dulu. Alhamdulillah Cay dah redha dengan pemergian isteri Cay." Grandpa mengusap bahu anak lelaki nya.

"Meh duduk dulu. Nanti Cindy tunjukkan bilik diorang ya?" Cindy angguk dan meminta diri untuk ke dapur bagi menyiapkan makanan tengah hari.

Grandma Ratu Mutiara Olivia memandang wajah satu persatu dan bekerut hairan bila ada wajah yang ia tidak kenal.

"Oh ya grandma, ni Zayn abang angkat Sha. Ni pula Arfan dan Hakim kawan baik Aizat. Yang ni Nabila kawan baik Sha." Jelas Sha apabila perasan raut wajah grandma nya.

"Ohhh ya ya grandma masih ingat Nabila. Kamu dah berpunya ke belum Nabila?" Gadis tu mengemam bibir.

"Ni calon nya grandma." Masing masing memandang ke arah Hakim. Jejaka tu tersenyum manis.

"Taste hampa kemain tinggi. Badan sado sado pula tu. Risau yang kurus kering tak mampu jaga ka?" Gurau Grandpa dan mereka melepaskan ketawa.

"Rasa macam tu la grandpa. Mau ambil yang kurus kering bukan diorang jaga kita, kita jaga depa pula nanti." Balas Nabila dan sekali lagi kedengaran ketawa di ruang tamu istana itu.

"Grandma, grandpa tak lama lagi nak dapat cicit la." Sha usap perut nya dan wajah nenek dan atok nya berubah teruja.

"Alhamdulillah kalau umur kami masih panjang in shaa Allah boleh tengok anak Sha nanti." Ujar grandma.

Hakim menyiku lengan Arfan yang sedari tadi memandang sekeliling ruang istana itu.

"Kau apehal?" Arfan menoleh ke arah Hakim.

"Elok sungguh. Macam nak ronda pun ada." Bisik nya. Hakim hela nafas perlahan sambil tergeleng.

"Memandangkan ada yang baru dekat sini, boleh lah kalau nak tengok suasana dalam istana ni. Nabila boleh tunjukkan?" Soal Ayahda. Nabila menganguk dan segera bangun.

"Jom ikut Nabila." Zayn, Hakim dan Arfan segera bangun. Wajah Arfan lah yang teruja.

QUEEN SILENT KILLER [C]Where stories live. Discover now