Aizat mengalihkan badannya. Sudah pukul 9 pagi tapi masih berguling atas katil lagi. Dia berkerut dahi. Kenapa tiba tiba bantal peluk dia boleh bernafas ni?.
Dicelikkan mata nya, mahu saja dia menjerit akibat terkejut tapi ditekup mulutnya. Terukir senyuman di bibir.
Dia kembali memeluk tubuh tu dengan lebih erat. Kan indah celik celik mata ja nampak bini.
Deruan nafas gadis tu dapat dia dengari. Mungkin isteri nya letih. Tangan kanan naik memegang bahu kiri Sha dan berkerut dahi sekali lagi.
Kenapa macam bahu dia berbalut?. Getus hati kecil nya. Perasaan ingin tahu mula membuak buak. Gadis tu pulang juga dia tidak dengar.
Tiba tiba dia dikejutkan dengan Sha yang mengalih badan ke arah nya. Hampir luruh jantung.
Ini peluang bila Sha menoleh ke arah nya. Baju di bahu kiri tu diselak perlahan lahan dan dahi nya berkerut melihat bandage putih tu.
Isteri dia tercedera? Wajahnya mula memerah. Baju tu ditarik kembali dan wajah yang innocent sedang tidur tu ditatap sayang.
Dia segera bangun untuk memasak. Isterinya yang sedang tidur dibiarkan. Suhu aircond ditingkatkan agar si isteri lebih selesa.
BUNYI kelentang kelentung di dapur buatkan lena Sha terganggu. Dia bingkas bangun untuk turun ke bawah.
Dipandang sosok tubuh tegap suami nya itu. Fokus saja memasak sampai dia masuk pun tak perasan. Dicuit pinggang tu.
"Tak sayang abang ke hah!" Terlatah Aizat. Ditoleh ke arah Sha. Sudahlah dia tengah memgelamun fikir Sha sayang dia ke tak.
"Sayang la." Terpinga pinga jejaka tu. Apa yang sayang?. Sha sayang dia? Omoo.
"Sha sayang abang eh?" Usik Aizat namun gadis tu diam saja. Tahu lah muka baru bangun tidur tu.
Sha dekati peti ais dan dibuka untuk ambil air kosong. Dituang ke dalam gelas dan diteguk rakus.
"Abang nak bawa sayang jumpa mama dengan papa. Diorang nak kenal dengan sayang." Mata biru tu menatap ke arah nya. Tidak tajam seperti selalu. Terlihat biasa saja.
"Okeyy" dianggukan kepalanya perlahan. Terasa rindu pula mahu berjumpa dengan Ayahda.
YOU ARE READING
QUEEN SILENT KILLER [C]
ActionAIZAT SHAH RAFIQ - Anak Tuan Ariff dan Puan Sellyn yang merupakan Jutawan berjaya. Dia juga merupakan CEO terkenal di seluruh pelosok dunia. Menjadi CEO yang terkenal amat mencabar bagi nya apabila menjadi buruan Mafia yang terkenal di Malaysia, Yak...