"Boss, ada orang nak jumpa di bilik meeting." Sha angkat kepala dan menganguk ke arah PA nya, Wani.
Komputer ditutup dan segera diatur langkah ke bilik meeting. Pintu itu dikuak perlahan.
"Rionz, Neon?" Kedua jejaka tu ukir senyuman manis. Terkejut Sha bila dua jejaka itu tahu syarikat nya.
"Hai adikk!" Neon melambaikan tangan nya teruja. Gadis tu hanya tersenyum seraya melangkah mendekati mereka berdua yang duduk di kerusi. Punggung segera dilabuhkan berhadapan dengan kedua jejaka itu.
"Macam mana tahu syarikat Sha?" Soal nya setelah duduk. Rionz berdehem seketika.
"Tuan Cay yang bagitahu. So how your day honey? Kerja okey ke? Kedatangan kitorang menganggu?" Bertubi tubi Rionz bertanya dan Sha mengeleng kepalanya tanda tidak.
"No, tak menganggu pun. Dah 3 bulan hilangkan diri ke luar negara tup tup balik tak bagitahu eh." Mereka berdua mengusap belakang tengkuk sendiri.
"Kitorang yang pergi luar negara tu sebab nak bubarkan group dekat sana. Maaflah dik hilangkan diri macam tu ja." Neon mula rasa serba salah.
"Nah it's okeyh. Tak ada beli hadiah apa apa ke untuk Sha? Takkan pergi luar negara balik diri sendiri jaa?" Gurau Sha. Serentak itu Rionz dan Neon menunduk mengambil sesuatu di bawah.
"Nah for you sweetheart." Rionz menolak bag kertas itu kepada nya dan Neon menolak satu kotak berbentuk segi empat sama.
"Wuish ada rupanya. Terima kasih lah." Dia ambil kedua barang itu.
"Aizat mana? Tak datang ke dia?" Tanya Rionz bila teringatkan tentang suami Sha.
"Tengah hari sekejap lagi mungkin dia datang. Entah lah nak cakap. Semenjak dua hari ni dia macam jauhkan diri dari Sha." Rionz dan Neon memandang antara satu sama lain.
"Maksud adik?" Neon mula panas hati. Aizat sakitkan hati adik angkat dia ke? Woo ni tak leh jadi. Ada yang lebam karang.
"Entah lah abang. Bila malam dia asyik hadap telefon ja. Kekadang tersengih sorang sorang. Sha tak nak lah fikir negative tapi I don't know." Luahnya dengan keluhan kecil.
"Kita pergi office dia sekarang jom. Adik tak busy kan?" Ajak Rionz dan Sha mengeleng kepalanya tanda tidak.
"Jom." Rionz bangun dari duduknya manakala Neon sudah bangun sejak tadi. Semangat bukan main lagi dia.
"Wani, ambil barang dalam bilik meeting tu bawa dalam bilik saya ya. Saya nak keluar sekejap." Wani menganguk kepalanya tanda patuh.
YOU ARE READING
QUEEN SILENT KILLER [C]
ActionAIZAT SHAH RAFIQ - Anak Tuan Ariff dan Puan Sellyn yang merupakan Jutawan berjaya. Dia juga merupakan CEO terkenal di seluruh pelosok dunia. Menjadi CEO yang terkenal amat mencabar bagi nya apabila menjadi buruan Mafia yang terkenal di Malaysia, Yak...