Baju dibelikan Airi semalam memang cantik dan sesuai untuk dirinya. Just nice. Harga bukan main. Tema harini warna putih. Macam Airi je yang nak pergi tunang.
Tu baju Airi
Putih salah satu warna favourite Airi. Putih warna yang tenang baginya.
Airi mengemas barang makeup baru saja digunakan tadi. Bersepah. Dalam masa sejam juga nak siapkan makeup Airi.
Setelah barang digunakan Airi sudah letakkan ditempat asal. Tak sakit mata melihat barang bersempah. Lama jugalah masa terbuang. Rasanya Haris marah ke?
Airi menurun tangga mencari kelibat Haris dan Ammar. Mana dorang. Takkanlah dorang tinggalkan aku kot. Sudah. Pakaian dah elok. Kena tinggal pula.
Airi mencari bahagian luar rumah. Kawasan parking kereta, kereta Haris pun hilang. Memang sah jantan tu tinggalkan Airi.
"Eee! Kurang asam punya jantan. Pergi tinggalkan aku macamtu je." Marah Airi sambil tangannya on fon menandakan message masuk.
Laki aku
Aku dah send location. Kau ambillah kunci mana-mana kereta aku. Aku tak suka orang lambat bersiap. So kena tinggal.Seen
Airi seenkan saja message tu. Sakit hati je. Airi pun ambil kunci kereta gtr.
Airi ketawa. "Ambil kau guna kereta kesayangan kau Haris tak guna."
Di One World Hotel berlansungnya majlis pertunangan Kamal dan Tina. Bukan biasa majlis pertunangan dorang ni. Baru tunang je belum kahwin lagi. Kalau kahwin maybe dekat galaxy.
"Nenek!" Ammar berlari ke arah Puan Sri Zarina merangkap mama kepada Haris.
Puan Sri Zarina pun memeluk Ammar dengan erat. Lama tak jumpa cucu dia. Haris jarang balik ke rumah parents. Busy katanya.
Puan Sri Zarina mencari menantunya, Airi. Sepatutnya Airi berada disisi Haris. Tapi, Haris berseorangan.
"Haris mana isteri kamu?" Tanya Puan Sri Zarina dengan nada garang. Tahu sangat sikap anaknya. Dia tahu Haris tak ada hati dengan Airi. Kahwin pun kena tangkap basah.
Bahu Haris terangkat tandanya dia tak tahu.
"Apa tak tahu? Isteri kamu sendiri kamu lupa. Mana dia Haris?" Tanya lagi Puan Sri Zarina.
Akhirnya Haris membuka mulutnya. "Dia cakap dia nak pandu sendiri kereta. Haris bagilah dia pandu sendiri. Dia tak suka dekat sama Haris" tipu Haris.
"Ouh. Mengandunglah isteri kamu tu. Ammar dah dapat adik." Lalu Puan Sri Zarina membawa pergi Ammar. Maybe dia akan bagitahu suaminya mengenai Airi sudah mengandung.
Reaksi Haris biasa. Lantaklah, sentuh pun tak pernah. Macam manalah boleh mengandung.
Tangan seseorang menepuk bahu Haris. Haris memusing badan ke belakang.
Airi!
"Apa jenis suami kau ni tinggal aku." Marah Airi. Mukanya bengis.
Mata Haris melihat Airi sampai bawah ke atas. Cantik. Pandangan Haris mengelamun seketika.
"Hello boy, im talking to you."
Haris menyedarkan diri. Asyik mengelamun je tengok Airi. Aish.
"Ehem, siapa suruh lambat." Cover malu.
"Whatever. Majlis nak start tu cari tempat duduk bye." Airi meninggalkan Haris seorangan. Malas nak duduk bersama. Buat semak. Sudahlah duduk sama dengan adik beradik dorang. Lagi-lagi Ika tu. Hilang mood.
Beberapa minit sudahpun berlalu, akhirnya Kamal dan Tina jadi pertunangan. Ceh. Baru bertenang bukan kahwin ye. Semua tetamu dijemput makan. Airi makan satu meja bulat yang kerjanya dokter.
"Airi, mana suami awak." Tanya Wani kawan sekerja Airi.
"Hilang." Jawab Airi sepatah.
Wani mengganguk dah masak perangai Airi. Dia dah tahu masalah family Airi. Dikira kawan rapat jugalah. Setiap hari jumpa kot. Makan sama-sama.
Ika memerhati dari jauh gerak-geri Airi. Benci sungguh melihat Airi nampak bahagia.
Ika mengeluarkan serbuk ubat yang boleh merangsangkan nafsu seseorang. Dia memanggil waiter lalu mengambil air.
"Hehehe, nanti Haris akan ceraikan kau." Bisik hati Ika. Dia mengarahkan waiter memberi air kepada Airi.
Waiter pun mengangguk faham. Dia segera memberi air itu kepada Airi.
Waiter memberi air kepada Airi. Airi mengambil dan terus minum tanpa merasakan sesuatu yang pelik.
Ika dari jauh hanya tersenyum gembira. Bodoh sangat tu Airi. Masuk juga kau dalam perangkap dia.
Beberapa minit kemudian, terasa pening dan sesuatu benda yang amat pelik dalam badan Airi. Airi bangun lalu berjalan menuju ke pintu utama.
Rasa badan dia panas. Tak tahu kenapa. Panas lain macam. Dewan ni pun dah sejuk. Panas apa lagi.
Mata Airi hampir saja tertutup. Tapi dia perlu kuat. Kurang ajar. Siapa yang letak ubat ni. Dia tahu ubat tu untuk apa. Kegunaan ubat tersebut hanya untuk berkahwin.
Airi berlari laju, lari sampai takde orang nampak. Panas. Airi dah tak tahan lalu Airi pengsan.
Seseorang lelaki memerhati kelakuan Airi yang pelik. Seperti tengah menahan kepanasan. Lelaki tersebut lalu laju-laju menangkap Airi daripada jatuh dari tanah.
Tanpa Airi sedar, lelaki itu mendukung Airi ke bilik hotel.
Pagi, Airi membuka matanya perlahan. Kepalanya semalam sangat pening. Seolah-olah dia mati sekejap. Roh hilang melayang. Kuat sungguh ubat perangsang tu.
Airi melihat badannya tanpa seutas benang. Hanya dilindung oleh selimut. Ada darah dicadar .
Dia toleh ke tepi. Alangkah terkejut melihat lelaki tidak memakai baju tido ditepinya.
Airi menjerit sekuat hati. Sampai lelaki itu bangun.
"Tolonggg aku kena rogol." Jerit Airi yang masih berada diatas katil.
Tangan lelaki itu menutup mulut Airi. Diam. Nanti kalau ada orang dengar. Satu hal lagi.
Tbc
YOU ARE READING
Love Is Cruel ✔️
RomanceSemua manusia ingin kebahagian, tetapi tidak. Mahu kecapi kebahagian mesti ada cabarannya. Airiana Alysha dipanggil Airi Dia seorang yang kuat semangat. Mementingkan perasaan orang daripada dirinya. Hidupnya sekarang sudah senang. Kerja ada, tunang...