bab 5 | suami

2.1K 106 0
                                    

Pang!

Tan Sri Tengku Ibrahim menampar muka anak sulungnya iaitu Tengku Haris. Muka Tan Sri Tengku Ibrahim merah kerana menahan amarahnya. Setelah ahli keluarga mereka terdekat pulang.

Tengku Haris menunduk kepalanya. Tak berani bertentang matanya dengan bapanya.

"Tengku Haris! Kamu ni bila lagi nak berubah! Perkara ini sudah terjadi. Kamu dengan tunang adik kamu berduaan sampai tangkap basah! Kamu nak jatuh air muka bapa ka!??" Semakin kuat suara Tan Sri Ibrahim. Puan Sri cuba menenangkan suaminya yang tengah marah.

Tuan Zubair dan Tan Sri Ibrahim membincangkan hal ni.

Airi hanya terduduk diam saja. Aduh. Abang kepada Tengku Kamal pula.h huhuhu. Kenapalah nasib aku Malang.

"Sabar ye nak. Aunty percaya kamu takkan buat benda terkutuk ni" Puan Sri cuba untuk menenangkan aku.

Aku melihat Tengku Haris hanya menunduk kepalanya saja.

"Kami akan memutuskan kamu berdua Tengku Haris dan Airi akan bersanding pada bulan depan. Tidak excuse! Untuk menutup malu Keluarga kita" Tan Sri Tengku Ibrahim beredar dari ruang tamu itu.

Actually sebelum beberapa minit, aku sudah bergelar isteri yang sah kepada Tengku Haris. Dengan sekali nafas saja.

Keluarga kami sudah melangkah kaki keluar dari ruang tamu itu. Tinggal Airi, Tengku Haris dan Tengku Kamal. Tengku Kamal menghampiri aku.

"Oh you ni memang perempuan murah ye. I tak sangka you diam-diam suka ngn abang I. Tak sangka you sungguh murah sekali sampai sanggup nak goda abang I!" Sadis! Tengku Kamal mengangkat tangannya untuk menampar muka aku. Tapi tangan Tengku Kamal dihalang oleh Tengku Haris.

"Kamal! Kau ni dah kenapa? How dare you want to touch my wife!? Well perempuan ni hak aku. Bukan hak kau lagi. Even through. Aku tak cintakan dia" Terus Tengku Haris dan Airi meninggalkan Tengku Kamal.

Sepanjang perjalanan otaknya leka memifir apa akan berlaku selepas berkahwin. Hidup bujang pun tamat. Airi termenung sendirian di dalam kereta. Muka Tengku Haris yang tenang mendapat ujian sebesar ni.

Mengapa wajahnya begitu tenang? Mengapa tidak secalit kerutan pun terlukis dahinya? Mengapa pemuda itu tidak memarahinya?

Airi mengeluh kecil, setiap persoalan itu tidak mampu dijawabnya. Kereta pun masuk ke rumah banglo milik Tengku Haris punya. Keretanya diletak perkarangan rumah.

Tengku Haris keluar dari kereta dan meninggalkan Airi saja. Airi hanya memandang dari jauh saja. Tidak mampu kata apa-apa

Setelah aku masuk ke rumahnya. Uish. Kayanya! Untunglah aku dapat suami macamni. Hehehe. Aku bukan mata duitan ok.

"Hey, perempuan. Kau dengar sini eh. Ni rumah kita. Ingat tu. aku nak kau masak untuk aku. Kau tu isteri aku. Bilik kau hadapan bilik aku" arah Tengku Haris.

Hmm...aku tak kenal sangat lelaki ni. Ya Allah. Tolonglah hambamu mendekat dia kalau dialah jodohku.

"Pastu kita bulan depan kan kita bersanding so worldwide akan tahu. aku ni kan famous. From now on, kau mesti rahsiakan relationship kita. Faham tak. Aku taknak kecewakan girlfriend aku. So buat masa sekarang, life seperti biasa. Satu hari nanti. Aku akan ceraikan kau "

Tengku Haris terus menaik anak tangga. Aku masih terkedu.

"Eleh. Aku tak inginlah nak kahwin dengan kau. Itu secara kebetulan. Kenapa kau tak cerai jelah aku now!" Jerit Airi.

Tengku Haris dengar dari tingkat atas. Malas nak melayan perempuan tu. Baik aku tidur dulu. Hari pun masih belum masuk petang.

  

To Be Continued

___________________________

VOTE, COMMENT AND SHARE



Love Is Cruel ✔️Where stories live. Discover now