"wow! Best gila menu kat sini and favourite aku kot, Airi!" Rania teruja sekali tatkala matanya melihat menu yang diberi oleh pelayan restoren itu.
"Kau ni kan. But boleh tahan juga ye menu kat sini" begitu teruja juga Airi. Airi memandang ke arah Nasywa yang sedang bermanja dengan boyfriend dia. Haris pula tidak lepas matanya memandang Airi. Airi perasan yang Haris tidak lepasa matanya memandang dirinya.
"Airi, macam mana kau dengan Tengku Kamal tu? Okay tak?" Tanya Rania secara tiba-tiba.
Airi mengeluh "Aku dah putus dah dengan Tengku Kamal. So kitaorang tak contact lagi. Sebab dia dah ada pilihan lagi so yeah" kata Airi dengan selamba. Rania dan Nasywa terkejut! Nasywa terus duduk tegak apabila menyebut perkataan putus. Begitu juga dengan Haris, Johannes dan Yusry.
"Bila? Yes! Bagus lagi kalau macam tu" kata Nasywa. Pelayan itu datang dan meletakkan air di meja itu.
"Kenapa pulak?" Tanya Airi dengan muka yang berkerut. Sepatutnya diorang sedih.
"Yelah. Tengku Kamal tu macam main-main je dengan kau. Jangan sedih ye. Nanti kau dapat lelaki yang baik daripada itu" Ujar Nasywa dengan nada yang sedih jugalah.
"Takpa, takpa. Tengku Kamal tu kan ada abang. Aku dengarkan abang dia tu handsome lagi daripada dia tau. Dahlah Kaya, Ceo pulak Tu. Tapi Playboy! Tapi kau dengan dia tu macam suami isteri lahkan " Kata Rania dengan jelas. Tersedak Airi apabila Airi menghirup air Milo. Manakala Haris terbatuk-batuk.
"Okay. Tu tak lawak Rania. Dia ada kat sinilah" bisik Nasywa. Nasywa menunding jari ke arah Haris
"Oh patut handsome. Oppsss! Oh my. Sorry Tengku saya tak sengaja cakap macam Tu. Sorry" Rania meminta maaf kepada Haris. Haris terus mengangguk saja.
"Hahaha mulut macam mangkuk mee Maggi ye kau ni" gelak Johannes. Rania menahan malu dan tidak berani bertentang mata dengan Haris.
"Aku nak beritahu korang ni. Bulan depan, korang semua dijemput pergi kenduri kahwin aku" kata Haris selamba. Semua orang terkejut kecuali Airi.
"Haris, kau kahwin ke?" Tanya Yusry untuk kepastian mana tahu salah dengar ke.
"Yes. Aku akan berkahwin tu. Just bersanding je" ujar nya.
"Wait. Bersanding? Akad nikah?" Tanya Yusry lagi. Mereka semua hanya diam tanpa kata apa-apa.
"Dah. Aku dah kahwin sebenarnya. Sorry aku tak beritahu korang. Semalam aku kahwin" Haris memandang Airi.
Mereka diam lagi sekali.
"Kau tak ajak aku. So siapalah wife kau tu" tanya Johannes. Akhirnya bersuara juga.
"Terlepas aku. Hahaha" ujar Rania. Nasywa tersenyum saja. Airi? Diam saja lah.
"Wife aku ada kat sini. Tu" Jari Haris menunjuk ke arah Airi. Airi hanya tersenyum ketat. Tak punya jantan.
"Ha ah ni lah husband aku. Hahaha" Airi tersengih. Rania terus memegang tangan Airi.
"Omg! Kau! Kenapa kau kahwin dengan dia ni eh? Abang tunang kau ni! Tengku Kamal tak marah ke?" Nasywa bertanya hanya satu nafas.
Haris dan Airi serentak memandang sesama sendiri.
"To be honest, aku dan Haris kena tangkap khalwat" jawab Airi dengan rasa salah. Malu. Huhuhu.
"Biar betul!? Takkan kau buat benda terkutuk tu kan?" Tanya Nasywa lagi.
Haris memegang tangan Airi secara tiba-tiba.
Kenapa pulak dengan lelaki ni..getus hati Airi.
"Jodoh aku dan Airi kuat sangat ni. Aku ni cinta SANGAT dengan isteri aku ni" tangan nya memegang bahu Airi pulak. Rania tersenyum. Alangkah nya bahagia kalau dia ganti ditempat Airi.
"Sweet. Yer. Tahniah bro" ucap Johannes.
Airi menunjukkan mukanya.Malas nak bertentang mata dengan kawannya.
To Be Continued
___________________________
VOTE, COMMENT AND SHARE
YOU ARE READING
Love Is Cruel ✔️
RomanceSemua manusia ingin kebahagian, tetapi tidak. Mahu kecapi kebahagian mesti ada cabarannya. Airiana Alysha dipanggil Airi Dia seorang yang kuat semangat. Mementingkan perasaan orang daripada dirinya. Hidupnya sekarang sudah senang. Kerja ada, tunang...