6. fejezet

299 5 0
                                    

Barbara szinte szaladt a terembe, hiszen már elkezdődött az óra, amin már régen ott lehetett volna, ha az a nagyképű Draco Malfoy nem állítja meg. A nagy sietségben összekuszálódott a haja és a dolgozat miatti idegeskedéstől, na meg a hirtelen rohanástól csak úgy kapkodta a levegőt beérve a sötét pincehelyiségbe, ahol a többiek már javában igyekeztek összeállítani a feladatnak szánt bájitalt.

– Elnézét a késésért Piton professzor... – sütötte le a szemét bűnbánóan a lány.

Egy pillanatra mindenki felpillantott rá, mire Barbara idegesen a füle mögé simította kusza tincseit. Piton csak felvonta a szemöldökét és az egyik üres pad felé biccentett megengedve a lánynak, hogy elkészíthesse a bájitalt. Barbara leült és elkezdett gondolkodni a feladaton, mire a professzor szinte hangtalanul mellé suhant.

– Csak azért engedem meg Strange kisasszony, hogy megoldhassa a dolgozatnak szánt feladatot, mert ezidáig kitűnően és lelkiismeretesen szerepelt az óráimon. De ha még egyszer valamilyen kihágáson kapom, büntetőmunkára ítélem.

– Mégegyszer nem fog előfordulni professzor úr – nézett fel bocsánatkérően a lány.

– Az meglehetősen boldoggá tenne. Nem szeretném, ha rontana a ház hírnevén – jegyezte meg jegesen Piton és visszasétált a katedrára.

Tíz perc sem telt el, mire kinyitódott az ajtó és a tejfölszőke srác is besétált kényelmesen a terembe, majd levágódott egy üresen álló asztalhoz hátra. Itt még többen felnéztek, többen a lapuló szőke lányra pillantva fel is kuncogtak. Piton egy szót sem szólt, hogy megregulázza a fiút. Szemlátomást erősen kivételezett vele. Barbara bosszúsan hátranézett Draco-ra, aki ezt észrevéve nagyképűen elvigyorodott és rákacsintott. A lány visszafordult, hogy folytassa a bájital elkészítését, de abban a pillanatban Jessica kérdő tekintetével találkozott, aki végignézte az előbbi jelenetet. A lány felvonta szemöldökét kérdőre vonva az előbbieket, mire Barbara csak mérgesen megrázta a fejét, majd mindenki újra belefeledkezett a munkába.

A hátralévő időből már csak negyedóra maradt. Barbara már az utolsó hozzávalót készült hozzáönteni a bájitalához, mikor egy láthatatlan erő meggátolta abban, hogy a kezét mozdítsa. Végül annyit erőlködött, dacolva a visszatartó erővel, hogy szanaszét löttyintette a hozzávalót. Erre Piton felkapta a fejét és visszasuhant Barbarához.

– Utoljára figyelmeztetem Strange kisasszony – sziszegte oda a lány asztalánál állva.

Ezt nem hiszem el – gondolta magában a szőke, hátrafodulva Draco-hoz, aki éppen zsebre tette a pálcáját – ezt nem ússza meg szárazon. Majd a pad alatt ő is elővette varázspálcáját és addig mormogott magában, amíg a fiú magára nem borította szintén majdnem kész bájitalát.

– Ezt még nagyon megbánod Strange! – állt fel hirtelen a szőke dühösen, majd mit sem törődve azzal, hogy órán van odasuhintott Barbara asztalára, amin a fortyogó üst egész tartalma felrobbant, egyenesen a lány talárjára és a mellette álló Piton professzorra löttyintve tartalmát. A csoport alig bírta visszatartani a nevetését.

– Ebből elég! – fortyant fel a tanár – Büntetőmunka mindkettejüknek! Órák után várom magukat a szobámban, hogy kiszabhassam a feladatot! Ha még valaki viccesnek tartja a kisasszony és a fiatalúr kis bemutatóját, az szintén csatlakozhat – sziszegte dühösen.

– De prefesszor úr! – háborodott fel a tejfölszőke fiú – Nekem nem szabhatnak ki csak úgy büntetőmunkát.

Aztán elgondolkodott.

– Tudja mit? Egyszer mindent ki kell próbáni nem? – nézett kaján vigyorral egyenesen a dühtől fortyogó Barbarára.

– Nem érdekel mit próbál ki és mit nem. Órák után a dolgozószobámban. Azt gondolom nem kell megemlítenem, hogy mindketten elbuktak a dolgozaton – zárta le a témát Piton.

Fantasztikus. Mintha direkt akarta volna így intézni ez a pöffeszkedő barom – zsörtölődött Barbara, miközben talárjáról próbálta lerázni a maradék löttyöt. Miután vége lett az órának és mindenki befejezte a munkát, a lány különösen feldúltan sétált ki a teremből. Draco mellé érve erőből nekiment, aztán kisietett az ajtón.

– Huhuhú – néztek a fiúra röhögve barátai, aki csak önelégülten elvigyorodott – rendesen felidegesítetted Strange kisasszonyt – utánozták Piton hanglejtését hasukat fogva a nevetéstől.

– Nyugi fiúk, elintézem a lányt. Épp elég rossz fát tett a tűzre, de a büntetőmunka végére garantálom, hogy elmúlik minden feszültsége – húzta undok mosolyra a száját a fiú szürke szemeivel a folyosón siető lány után pillantva.

Mérgező szerelem Where stories live. Discover now