MEDYA: AZAD BERİTAN(AMARANIN NİŞANLISI)
Sabah gözlerini odanın içindeki sesler ile açtı yataktan başını kaldırıp bakınca kızı ve oğlu küçük kardeşlerinin başında bekleyip onu izlediklerini görünce istemsizce bir gülümseme yayıldı yüzüne ardından hafifçe Agir'i de dürtüp uyandırınca sessiz ol der gibi işaret parmağını dudaklarına bastırıp oğlunun ve kızının olduğu yöne bakmasını sağladı ikili masum bir şekilde kardeşlerine bakıp tebesüm ettiler. Ardından ikiside sessizce yataktan kalkıp çocuklarının yanına gittiler. Anne ve babalarının geldiğini gören çocuklar hemen savunmaya geçtiler "anne biz kötü bişey yapmadık. Saydece kadeşime baktık" dedi masunmca Yaprak ve Toprak Serap ve Agir de bu hallerine gülüp oğlu ve kızına sarıldılar. Ardından Serap hemen banyoya geçip işlerini halledip giyinme odasına geçip üstüne
Beyaz yarım kol bluz ve beyaz Mevlana etek giyip Agir için de lacivert takım elbise çıkarıp dolaba astı.(Kombin bu arkadaşlar)
Serap hemen yatağı toplayıp uyanan oğlunu da doyurup altını temizledikten sonra çocukları da alıp odaya geçtiler oğlu Yağız Meriç'i yatağa bırakıp kenarlarına da yastık koyduktan sonra hemen oğlu ve kızının elini yüzünü yıkayıp odaya geçtiler aylardan Haziran ve havalar sıcak olduğu için oğluna şort ve beyaz tişört kızına da yeşil midi bir elbise giydirip Agir'in gelmesi ile gözü kızının elbisesinin kısalığına takılınca Serap takma der gibi elini sallayınca Agir birşey demeyip oğlu ve kızının elini tutup aşağıya inmeye başladılar. Serap aklına gelen şey ile birden ufak bir çığlık attı. Agir arkasına bakıp"ne oldu gulamın" dedikten sonra Serap Agir'e bakıp "yaaaa 25 haziran yani Yaprak ve Toprak'ın doğum günü. Ben bunu tamamen unuttum yaaa." Dedikten sonra Agir tebessüm edip "merak etme gulamın ben unutmadım minik canavarların doğum gününü" önümüzdeki ay yani temmuzda 4 yaşlarına girecekler. Hep birlikte hazır olan kahvaltı masasına geçerken serap oğlu Yağız Meriç'i puset koyup kahvaltı masasına oturdu. Hep birlikte edilen kahvaltıdan sonra herkes biten kahvaltının ardından sedirlere geçip oturdular. Serap Amara ve Arin de yardımcılar ile birlikte sofrayı topladılar daha sonra serap kahve yaparken Amara da yanına lokum ve çikolata hazırladı arin de bu tepsisine hazırladı. Serap pişen kahveyi fincanlara boşalttıktan sonra tepsiyi alıp avluya çıktı kahveleri ikram ettikten sonra kendi kahvesini de alıp yerlerine geçip oturdular. Birden konağın kapısı açılmış ve içeriye Beritan aşiretinden gelmişlerdi. Gelen misafirleri karşıladıktan sonra hep birlikte gelenlere de kahve yapıldıktan sonra arin kahveleri ikram ettikten sonra kendi yerine oturdu. Beritan aşiretinden yaşlısı olan Devran ağa söze girdi "Ahmet ağa öncelikle çok büyük sıkıntılar atlattınız tekrar çok geçmiş olsun bir torununuz diğer torununuza hayat oldu ayrıca buraya düğün tarihini kesinleştirmek için konuşmaya geldik. Eğer sizde uygun görürseniz daha fazla uzatmamak adına 1 ay sonrasına düğünü yapalım bu süre de hanımlar da tüm hazırlıklar ile ilgilenirler." Dedikten sonra Ahmet ağa oğullarına dönüp onay aldıktan sonra "öncelikle teşekkür ederim Devran ağa bizde haklısınız hayırlı işler uzatılmaya gelmez . Dediğin gibi 1 ay(29temmuz kına 30 temmuz düğün) sonrasına düğünü yapalım bitsin." Biraz daha kendi aralarında sohbet ettikten sonra Beritan aşireti dilber hanım ve azamet hanımlar yarın çarşıya gitmek için sözleşince kalktılar serap uykusu gelen oğlunu alıp odaya çıktı önce karnını doyurup altını değiştirip üstünü de değiştirdikten sonra beşiğine yatırdı. Ardından da aşağıya inip mutfağa geçti kızlar ile birlikte yemeklere başladılar. Biten yemeklerin ardından kızlar sedirlere geçip Arin'in düğünü hakkında konuşmaya başladılar bir süre sonra erkeklerde katıldı muhabbete. Yardımcıların yemek hazır demesi üzerine Serap ve Amara çocukların ellerini yüzünü yıkayıp öyle sofraya geçtiler. Hep birlikte hoş bir sohbet eşliğinde yemeklerini yiyip kalktıktan sonra yardımcılar masayı toplayıp mutfağa geçtiler. Serap ve Amara da çayları ve kuruyemişleri hazırlayıp avluya çıktılar. Saat 21.30 olunca Azamet hanım ve Ahmet ağa yorgun olduklarını söyleyip odalarına çıktılar. Serap ve Amara da çocuklarını yatırmak için odalarına çekildi. Serap çocukları yatağa yatırıp ışığı da kapıttıktan sonra odaya geçip Yağız Meriç'i de kontrol ettikten sonra tekrar aşağıya inip Agir'in yanına oturup ortada dönen sohbete katıldı. Bir süre sonra Amara da Sareyi yatırmış ve aşağıya gelip adarın yanına oturup sohbete katılmıştı muhteşem altılı çok güzel bir sohbetten sonra saat gece yarısına gelince herkes birbirine iyi geceler dileyip odalarına çekildiler serap oğlunu alıp karnını doyurup altını değiştirip beşiğe yatırdı ardından banyoya geçip işlerini halledip giyinme odasına geçip üstüne siyah geceliğini giyip yatağa geçti ve hemen Agir serap'ı belinden çekip kendine yasladı mis gibi kokusunu içine çekti. Ardından ikili kendilerini uykunun tatlı kollarına teslim etti.
Sabah yüzüne vuran ışık ile açtı gözlerini serap saatte baktığında daha 06.30 olduğunu gördü hemen kalkıp oğluna baktı mışıl mışıl yatıyordu oğlu, hemen banyoya geçip işlerini halledip giyinme odasına geçip üstüne kot gömlek ve belden kemerli piliseli bordo dizinin biraz altında olan eteğini giyip saçlarını da açık bırakıp hafif bir makyaj yapıp odadan çıktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BERDEL/ KALBE SÜRGÜN
JugendliteraturBerdel ile yolları kesişen iki genç bakalım bu hikayede aşk onları da alıp kendi ile sürükleyebilecek mi