33.BÖLÜM

116 3 0
                                    

Sabah erkenden Kalkan aile üyeleri hep birlikte oturmuş sohbetler eşliğinde kahvaltı yapıyorlardı. Biten kahvaltının ardından yardımcılar sofrayı toplarken Sare ve Yaprak ise kahve yapmak için mutfağa geçip herkese Türk kahvesi yapıp yanına da çikolata ve su  koydu ve tepsiyi alıp yukarıya çıkıp herkese kahvelerini ikram edip yerlerine geçtiler.
Agir herkese bakıp *hazırlıklar yapılsın bu gelecek hafta sonu oğlum Yağız Meriçin bulunması ve tekrar bizimle olması için büyük bir mevlüt vereceğim. Serap Amara ve Miray hazırlıklarınızı ona göre edersiniz. Çünkü mevlüt hem büyük olacak hemde doğunun dört bir yanından ağalar ve hanımağalar katılacak.* Demesi üzerine Yağız Meriç çok mutlu olmuştu ailesinin onun için birşeyler yapması onu çok mutlu etmişti. Biten kahve fincanlarını alıp mutfağa geçen gençler fincanları sudan geçirip makineye yerleştirdiler. Ardından anne ve babalarından izin alıp dışarıya çıkıp gezmişlerdi. Evde kalan büyükler ise kendi aralarında sohbet ediyorlardı. Vakit ikindiyi bulunca Serap aşağıya inip yemekleri kontrol etmişti. Yemekler hazırlanmıştı. Tek eksik ise evin gençleriydi. Tekrar avluya çıkıp sohbetlerine devam etmişti. Saat 17.30 olunca evin gençleri de gelmişti ailelerine ayıp olmasın diye dışarda yemek yememişlerdi.  Gençlerin de gelmesiyle akşam yemeği hazırlanmış herkes sofraya yerlerine geçip Agir'in başlamasıyla yemeğe başladılar. Biten yemeğin ardından yardımcılar sofrayı toplarken hep birlikte oraya geçip oturmuşlardı kızlar çay servisi yapmışlardı. Büyükler oturmuş geçmiş konulardan bahsediyorlardı. İçeriye giren koruma ile herkes telaş etmişti. *Ağam 2 genç gelmiştir sizinle konuşmak istediklerini söylüyorlar. Ne edelim?* Demiş agir ise kaşlarını çatmıştı. Kesin gençler sevdaların arkasında durmak için kaçıp kendisine sığınmıştı. Agir hemen odadan çıkmıştı ardından diğer aile üyeleri de çıkmıştı. Agir iki genci alıp başka bir odaya geçmişlerdi olayı anlamak için. Agir ikiliye bakıp *evet gençler söyleyin bakalım olayınız nedir?*
Erkek olan(adı emrah)
-Ağam namınız doğunun dört bir yanında bilinir bizde bundan dolayı size sığındık. Bu sevdiğim kız awesta'dır. AWESTA Hakkari'nin Nasturi aşiretinden din bilirsiniz onlar süryanidir. Ben ise  sıradan biriyim sevdik ailim ile gidip kaç kez istedik ama bizi küçük görüp vermediler sonra bir gün duydum ki awestayı başkasına verecekler o zaman kaçma karır aldık ve senin adaletini biliriz bu yüzden sana sığınırız. Demişti. Agir gençlere bakıp*tamam siz sakin olun ben bu işi halledeceğim.* Deyip odadan çıkmıştı. Ardından Serap'a bakıp iki genç için oda hazırlanmasını istemişti Serap ikili için ayrı ayrı oda hazırlanmış yardımcılardan onlara yemek götürmesini istemişti. Agir ailesine bakıp iki genç kaçmış ve adaletimize güvenip inandığı için bize sığınmışlar. Bize de elimizden geleni yapmak düşer. Deyip Nasturi aşiretinden Murat ağanın kendisini araması ile odadan çıkıp telefon ile konuşmuştu. Telefon konuşması bitip odaya geçince *aşiretler burada toplanacak o yüzden hazırlıklar yapılsın.* Demişti Serap Amara ve Miray mutfağa geçip gelecek olan aşiretler için hazırlık yapmaya başladılar. Agir buradaki büyük aşiretleri de arayıp haber etmişti. Gençler ise ne olacağını merak ve korku ile bekliyorlardı ama biliyorlardı en zararsız şekilde kapatılacaktı konu. Gençler 3 kattaki avluya çıkıp kendi aralarında oturup sohbet etmeye başladılar. Vakit geçmiş yavaş yavaş ağlar toplanmaya başlamıştı hakkari'deki Nasturi aşiretinin ve Emrah'ın ailesinin de katılımıyla aşiret toplantısı başlamıştı. Toplantıda bir yükselen bir alçalan tansiyon nedeniyle ortalık iyice ne gerilmişti. Serap Miray Amara ve gençler 3 katın terasından korku ile ne karar çıkacak diye bekliyorlardı. En son Agir konuşup kan dökülmemesi için berdel yapılmasına dair karar vermişlerdi. Bir ay içerisinde düğünün yapılması ve bedel hükmünün yerine getirilmesine karar verilmişti. Biten aşiret toplantısının ardından gelen ağlar teker teker iyi geceler dileyip konaktan ayrılmışlardı. Sorunsuz bir şekilde biten aşiret toplantısının ardından agir yukarıya çıkıp gençlere durumu izah etmişlerdi.
Gençler teşekkür etmişlerdi Agir yarın sabah İmam nikahlarının kıyılacağını ardından Emrah'ın avesta'yı da alıp başka bir şehre taşınmasını istemişti. Bir daha gerekmedikçe bu topraklara ayak basmamasını tembihlemişti. İki genç çok mutlu olmuş hemen agi'nin elini öpmeye kalkışmış ama Agir bu duruma izin vermemişti. Ardından ikiliyi odalarına yollayıp kendisi de aile üyelerinin yanına gitmişti. Kısaca verilen hükmü anlattıktan sonra yarın koşuşturmalı bir gün olacağı için herkesi odalarına yollamıştı. Age ve Serap odalarına çekilip banyodaki işlerini hallettikten sonra üstlerine pijama takımlarını giyip yatağa yer. İkili günün verdiği yorgunluk ve vaktin de epeyce geç olması ile kendilerini uykunun tatlı kollarına teslim ettiler.

BERDEL/ KALBE SÜRGÜNHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin