4.BÖLÜM (DÜĞÜN )

710 18 0
                                    

MEDYA: KARAHAN KONAĞI

Sabah güneşin ışıklarının yüzüne vurmasıyla açtı gözlerini. Üstünde şu bir kaç günün yorgunluğu vardı. Hemen kalkıp banyodaki işlerini halledip üstüne düz bir elbise giyip aşağıya indi. Avluya kocaman bir kahvaltı sofrası hazırlanmıştı çünkü amcaları,halaları,dayıları,teyzeleri ve kuzenleri yani ev baya kalabalıktı herkes bir telaş içinde acele acele kahvaltısını yapıyordu. Serap da zor da olsa bir kaç lokma birşeyler yedi. Daha sonra kuzenleri ile yukarıya odasına çekildi. Bir süre muhabbet ettikten sonra içeri en küçük kuzeni girdi.
Ela: Abla eniştem kuaför göndermiş.
Serap: Tamam kuzum gelsinler içeriye.
Serap zaten akşamdan duş aldığı için sabah alma gereği duymamıştı. Kuaförün gelmesi ile kuzenleri de çıkıp hazırlanmaya gittiler. Önce kuaförlerin yardımı ile gelinliğini giydi daha sonra makyajı ardında saçları yapılınca 3 saatin ardından hazır olmuştu. Kuaförler çıktıktan sonra kuzenleri girdi içeriye ve serab'a beğeni dolu bakışlar ile baktılar.

(Serab'ın temsili fotoğrafı)Gelen korna ve davul zurna seslerinden sonra erkek tarafının geldiğini anladı

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

(Serab'ın temsili fotoğrafı)
Gelen korna ve davul zurna seslerinden sonra erkek tarafının geldiğini anladı. Birden kapı çalınca içeriye anne babası abileri girmişti önce annesi ardından babası sonra Mirza abisi ve en son Ömer abisi ile vedalaştıktan sonra Ömer abisi kırmızı kuşağı 3 kere bağlayıp babası ve Ömer abisinin kolunda aşağıya indiler.
Zahir ağa: Bana bakasin Agir ağa sana belki berdel ile kızımı veriyorum ama sanmayasın kimsesizdir biz her daim kızımızın arkasında olacağız.
Deyip eşi oğulları ile silahlarını çıkarıp havaya ateş ettiler. Bu bir nevi güç gösterisinde nasıl kızımızı veriyorsak almasını da biliriz anlamındaydı. Serap'ın Agir Ağa'nın koluna girmesi ile herkes arabalara binip Karahan konağına gittiler bu sefer Asminin gelin alması olacaktı. Asmin'in de gelin almasının ardından en önde Agir ve Serap'ın gelin arabası ardından Mirza ve Asminin ve bu şekilde oluşan uzun bir konvoy oluşmuştu.

 Asmin'in de gelin almasının ardından en önde Agir ve Serap'ın gelin arabası ardından Mirza ve Asminin ve bu şekilde oluşan uzun bir konvoy oluşmuştu

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

(Asmin'in temsili fotosu)
Serap'ın Ağzından

Agir ağa beni aldıktan sonra bu sefer istikametimiz Karahan konağı oldu. Orada Mirza abim Asmini evden alarak uzun konvoy şeklinde kınamızın yapıldığı düğün salonuna geçtik. Düğün kınadan daha da kalabalıktı salonun içi ve bahçe kısmı tıklım tıklım dı. Sanki tüm Mardin buraya akın etmiş gibiydi. Neyse bize ayrılan yere geçtik. Ardından nikah memuru nikahımızı kıydı. Nikah bittikten sonra Kimisi halaylar çekiyor kimisi de zılgıt çekiyor düğün son hız devam ediyordu. Biraz sonra bizleri ortaya aldılar dans için benim yüzümü kırmızı duvak örtüler Agir Ağa'nın omzuna da yeşil örtü bağladılar aynı şekilde Asmin ve Mirza abime de yapıldı. Önce Agir ağa benim duvağımı açıp anlımdan öptü o an kokusu burnuma dolunca kendimi tuhaf hissettim ve gözlerim kendiliğinden kapandı. Daha sonra Mirza abim de Asminin duvağını açıp anlından öptü. Sonra çalan müzik eşliğinde dans etmeye başladık.

BERDEL/ KALBE SÜRGÜNHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin