VIII.

206 29 4
                                    

Alica

Ona. . Červené. Vlasy.

Čo?! Naďa Danišová, tá Naďa Danišová, s ktorou obývam jednu plesnivú intrákovú izbu, a o ktorej som si myslela, že je dokonalým príkladom ideálnej dcéry, si prefarbila vlasy?

Dajte mi niekto umelé dýchanie!

„Takto si sa netvárila ani, keď som sa dala ošmýkať na ježka," pobavene do mňa drgne Simona.

„Prepáč, ale momentálne prežívam akési šokové obdobie," vysvetľujem, ešte stále ohúrene. „Najskôr vidieť tatina v svadobnom obleku, potom seba ako družičku, potom počuť mamu básniť o nejakom predavačovi v Kauflande a po polhodine zistiť, že ho vlastne nechce pre seba, ale pre mňa, a teraz ešte Naďa!"

„Och, ty chúďatko!" smeje sa Simona. „Na Tomáša môžeš rýchlo zabudnúť, mama ti už partiu našla!"

„Prestaň!" zasyčím na ňu, ale tomu, aby sa mi líca rozblčali červeňou, nezabránim. Vidíš, Tomáš? Stretla som ťa raz v živote a aha, čo so mnou robíš! Som strašná.

„No, otvorte si slovenčinu a niečo si robte, ja idem opravovať písomky z francúžštiny," ozve sa Valanová a vzápätí na mňa zagáni. „Camçi, čo si to tam postvárala na tom teste? Čo si úplne zabudla časovanie slovies? Máš dvojku, a to ešte nevieme, čo dostali ostatní! Zjavne ste sa neučili, však?"

„Ale učili sme sa, pani profesorka," odvážne protestuje Terča.

„To vidím!" nedá sa Valanová. „Prečo si potom nevyplnila polovicu piateho cvičenia, Lukáčová? Pravdepodobne si rozmýšľala nad farbou nového laku na nechty, ako tak pozerám. Veru, táto generácia nemyslí na nič iné, len na svoj vzhľad. Toto za našej doby nebolo!"

So Simonou na seba vrhneme veľavýznamný pohľad. To určite!

Hneď po hodine sa zbehne skupinka ľudí pri Nadinej a Matinej lavici. Hoci máme teraz všetci okrem dychárov voľnú hodinu, nikto sa z triedy akosi neponáhľa.

„Kto ťa farbil?" obracia sa na Naďu Krista. Ona sama má vlasy svietivo oranžové a, ak mám byť úprimná, dosť zle nafarbené; zdá sa, že hľadá tip na nejakú šikovnejšiu kaderníčku.

„Kamarátka," ochotne odpovie Naďa.

„A prečo práve červená?" spýta sa Klára skôr, ako môže Kristína zareagovať. „Teda, vyzerá to super, ale ja by som sa červenej asi bála..."

Naďa mykne plecom. „Ani neviem, prečo zrovna červená. Jednoducho to chcelo zmenu a táto alternatíva sa mi páčila najviac."

„Som rada, že sa niekto ďalší pripojil ku mne a ku Kike do Klubu šialených," usmeje sa Sylvia a rukou si prehrabne svoje modro-zelené vlasy s bielym melírom. Možno tento opis neznie práve vábne, ale k Sylvii sa takýto účes dokonale hodí. A v kombinácii s jej štýlom maľovania sa a obliekania vyzerá perfektne.

„Ja som zase rada, že sa to niekomu aj páči, že nie ste všetci ako Valanová," zaškerí sa Naďa.

„Naozaj to vyzerá super," poviem a prekvapím tým nielen Nika, Simonu, Naďu a Maťu, ale aj samu seba.

• • •

„Nemyslíš si aj ty, že je teraz úplne dokonalá? Vďaka tým červeným vlasom úžasne vyniknú jej kúzelné zelené oči," hudie si Dominik stále dokolečka.

„A ty si bol odjakživa vlastne skôr na červenovlásky, viem, už si to vravel," nemilosrdne ho preruším. „Teraz by si mohol ísť na hodinu, čo povieš?"

Music: On, World: OffWhere stories live. Discover now