- Ez mi? - kérdeztem Jane-től, miután alaposan szemügyre vettem az ajándékomat, amit a harmincharmadik születésnapomra kaptam tőle. Tagadhatatlanul gyönyörű darab volt, akár egy műalkotás, de nem tudtam mire vélni, hogy miért adta ezt nekem. Hacsak nem dísznek a polcomra.
- Mégis minek látszik? - nézett rám értetlenül.
- Egy álarcnak - feleltem tétován.
- Mert az is. Egy álarc. De ez csak az ajándékod egyik fele.
- És mi a másik fele? - néztem rá aggódva, mert elég jól ismertem már Jane-t ahhoz, hogy tudjam, hogy valami nagyon különleges dolgot eszelt ki számomra.
Persze a különleges az én szótáramban leginkább a borzalmas szinonimája volt.
- Pénteken este elviszlek valahová magammal... - válaszolta sokat sejtetően.
- Mégis hová? - kérdeztem tőle kétségbeesve.
- Előbb ezt idd meg! - tolta felém a pezsgővel teli poharat. - Aztán ígérd meg, hogy nem mondasz nemet!
- De ha nem tudom, hogy mire nem mondhatok nemet, akkor hogyan várhatod, hogy ne mondjak nemet? - néztem rá tanácstalanul.
- Kirst! Ne mérgelj fel! - mordult rám, de aztán kedvesen elmosolyodott és a kezembe nyomta a poharamat. - Nyugi! Semmi olyat nem akarok, amiről tudom, hogy nem élveznéd! Csirió! - koccintotta hozzá a poharát az enyémhez. - Boldog Szülinapot, Csajszi! - vigyorgott rám, és inni kezdett.
Én is a számhoz emeltem a poharat és belekortyoltam a pezsgőbe, majd észrevettem, hogy Jane várakozva néz rám, ezért gyorsan eltüntettem az ital több, mint a felét.
- Elviszlek egy swinger klubba - jelentette ki ünnepélyesen, miután letettem a poharamat.
- Hogy mi? - kérdeztem vissza azonnal, mert nem voltam benne biztos, hogy jól hallottam, ugyanakkor meg voltam róla győződve, hogy a hallásommal semmi gond. - Az teljességgel ki van zárva!
- Megígérted, hogy nem mondasz nemet!
- Nem ígértem meg semmit, Jane! Egyébként is te mióta jársz ilyen klubokba? Nem is mesélted!
Jane volt a legjobb barátnőm.Óvodás korunk óta ismertük egymást. Gyönyörű lány volt, vagány, magabiztos, akkor érezte jól magát, ha sok ember vette körül és soha nem rejtette véka alá a véleményét senkiről, míg én a legnagyobb jóindulattal sem voltam sem vagány, sem magabiztos, a szépségem helyett azt hiszem, inkább az eszemre voltam büszke, és akkor éreztem legjobban magam, ha magamra csukhattam a lakásom ajtaját. Tökéletes ellentétei voltunk egymásnak, de talán pont ezért érettük meg egymást. Soha nem voltak titkaink egymás előtt. Mindig, mindent tudtunk egymásról, de ez a swinger dolog valahogy mégis elkerülte a figyelmemet. És tudni szerettem volna, hogy miért.
- Még csak kétszer voltam, Francois vitt el magával. Kicsit aggódtam, hogy mit szólsz, ha elmesélem neked. Hogy esetleg elítélsz, vagy ilyesmi - mondta. - Tudom, hogy szerinted oda csak kurvák járnak... - tette hozzá halkabban, és éreztem rajta, hogy szégyelli magát előttem.
- Én csak... - próbáltam magyarázkodni, de Jane nem hagyta.
- Arra gondoltam, hogy ha együtt elmegyünk, és a saját szemeddel látod a helyet és az odajáró embereket, akkor talán megváltozik a véleményed.
- Nem tudom, hogy jó ötlet-e... - néztem Jane-re engesztelően. - Tudod, hogy nem szeretem az idegen helyeket és az idegen embereket. Arról nem is beszélve, hogy mi van, ha valaki később felismer az utcán vagy a munkahelyemen, hogy jé, ezt a csajt láttam a swinger klubban?
- Épp ez az! - mutatott a díszes, lila tollakkal és csillogó kövekkel díszített álarcra, amit tőle kaptam. - Farsangi bált tartanak pénteken. Álarc lesz rajtad, mint mindenki máson. Ha nem akarod, akkor nem kell levenni. És ha nem akarod, nem kell szexelned senkivel. Bár szerintem igazán rád férne! - nevetett rám szemtelenül.
- Jane! - fújtam rá dühösen.
Utáltam, hogy minden lehetséges alkalommal felemlegette, hogy már másfél éve nincs pasim.
- Nem lehet mindenki olyan szerencsés, mint te! - morogtam tovább.
Ő ugyanis már öt hosszú éve volt együtt a barátjával és nagyon boldogok voltak együtt.
- Jól van, ne haragudj! - mosolygott rám, aztán újra teletöltötte a poharainkat. - Csak utálom nézni, hogy magányos vagy, ennyi az egész.
Magányos voltam, ez igaz, de annyira azért nem, hogy bárkivel összefeküdjek.
YOU ARE READING
Mr Szigorú
RomanceHa beleszeretsz egy swingerklub-tulajdonosba, akkor nem tehetsz mást: vállalod a következményeket, még ha össze is törik a szíved. Kaj éjjel a swingerklubját igazgatja, nappal szigorú étterem vezető. Kirsten pedig magányos. A különleges találkozásuk...