"Kau nak pergi mana tu?" bunyi kaki yang sedang berlari mengejar aku dari belakang menghentikan langkah dari terus maju.
"Balik."
"Tadi kata nak stay sini malam ni?" Noah dan aku beriringan berjalan ke garage.
"Iya aku stay sini, aku cuma balik nak ambil barang je." spesifiknya, aku nak ambil makanan. Teringat pula dengan Portugese Egg Tart Arfan.
"Nak ikut, lagi pun dah pukul dua pagi ni. Boleh aku teman."
"Okey, jom." setibanya di garage, Noah menarik hujung baju aku lalu mengheret aku ke arah sebuah Ferrari berwarna hitam metalik.
"Naik kereta aku, kita buat bising sikit dekat taman perumahan tu." Noah kenyit mata sekali lalu dibuka kunci kereta dan membuka pintu untuk aku.
Untuk pertama kalinya aku melihat di hadapan mata aku sendiri pintu terbuka ke atas begini. Selama ni hanya layan dalam TV je.
"Get in, Arfan's lady." dengan lagak gentleman ia mempelawa aku masuk.
"Mengarutlah kau." sempat aku menjeling bergurau lalu masuk dan Noah menutup semula pintu.
"Let's go!" tak sangka Noah pemandu berhemah walaupun jalan raya memang lengang pada waktu-waktu begini.
"Nak masuk tak? Lama juga ni aku kat dalam." aku mula membuka pintu kereta. Memang dah tak sabar nak lahap tart yang dari tadi melelehkan air liur aku.
"Kalau lama, aku masuklah." aku mengangguk membiarkan dia mematikan enjin kereta. Dengan tidak sabar aku terus ke dapur mencapai pinggan untuk memanaskan tart dari dalam peti.
"Serius ah kau balik semata benda ni weh?!" nasib baik Noah sempat sambut piring yang aku baling ke arahnya. Terkejut aku sampai terbaling piring tu.
"Kau nampak aku buat apa?" aku menyoal geram. Dah jatuh dua biji tart atas piring tu tadi. Nak menangis je rasa.
"Rindu Arfan la tu, sebab tu balik, kan? Kau beralasan je tu nak makan tart. Eh bukan-bukan, kau rindu Arfan lepas tu kau decided untuk makan tart dia buat, kan? Ha... yang ni aku rasa logik sikit." dagunya diusap-usap. Macam bapak si Detektif Conan gayanya.
"Logik kepala kau! Dah aku memang teringin nak makan tart ni, aku baliklah." suka-suki dia je buat kesimpulan, kalau betul tak apalah juga.
"Sean ada je dekat rumah tu, asal tak suruh dia buat? Ha? Eleh... aku kata, kau tak nak mengaku. Padahal kau sebebarnya rindu Arfan lepas tu nak makan air tangan dia, kan?" dia mengejek aku lagi.
"Takkan aku nak kena ketuk pintu bilik dia semata nak cakap aku craving benda ni?" berkerut kening aku. Bunyi dari microwave menandakan tart aku siap dipanaskan mengalih sekejap perhatian aku.
"Craving? Kau... pregnant anak Arfan ke?" betul punya bulat mata dia, terkejut sangat gayanya tu. Dengan aku sekali ikut bulat mata sebab terkejut. Tak sangka itu yang dia boleh fikir. Lahanat punya jantan.
"Celupar sial mulut kau." dah tercarut aku. Ada patut kata macam tu?
"Mana aku tahu, kau kan duduk berdua dengan dia." dengan mudah dia mengangkat bahu.
"Sebab kau tak tahulah jangan buat palatau." penyepit aku capai untuk ambil tart tapi Noah terlebih dahulu mencapainya.
"Pergi kemaskan barang yang lain, aku siapkan ni. Nanti kau makan dalam kereta, kita pergi jalan-jalan dulu sebelum balik." bekas plastik yang kemas tersusun dalam almari dicapai dan kerjanya dibuat manakala aku terus ke bilik.
YOU ARE READING
Mr. Tiang Lampu [OG]
Teen Fiction'A hacker can easily hack his girl' Tak kenal tak tahu tak faham. Itu adalah description untuk Mamat Tiang Lampu. Entah jampi serapah mana dia guna aku tak tahu, tapi semua kata dia aku ikut. Pastu tiba-tiba ada rasa risau dekat dia. Lama -lama tu j...