19 🔞

126 3 1
                                    

sblm awak baca, tolong la promote cerita ni dekat kawan ii and vote sekali. comment jangan lupa sbb tu akan naikkan semangat saya utk update cerita ni. plus, skrg saya dalam projek utk free ebook sblm/slps result spm saya. saya harap readers saya keep support saya, inshaAllah segalanya akan berjalan dengan lancar hehe. Thank you guys!

"Are you sure?" entah berapa puluh kali sudah Arfan ajukan soalan ini kepada aku. Aku mengeluh pendek lalu menoleh ke arahnya. Serentak itu bahu aku kemas dipegangnya.

"Ya, Arfan sayang. Aku ready, tersangat ready. Kau jangan buat aku nak patah balik keputusan ni, Arfan. Kau juga yang beria nak aku cepat pulih, takkan bila aku dah sdtuju, kau nak siakan usaha kau pujuk aku?" aku mendaratkan gangan aku pada dadanya. Dapat aku rasa detakan jantungnya yang tidak sekata.

"Memanglah aku nak, tapi bukan drastik macam ni. Aku fikir kau nak jumpa one by one, slowly. Tapi ini, lain pula jadinya, dah semua berkumpul. Kalau kau terkejut nanti macam mana? Kat bawah tu, bukan setakat kawan-kawan kita tahu? Our parents are also there. Gila ah kalau kau tak... ermmm kau faham jelah. But seriously, terlalu ramai kat bawah dan of course lelaki lagi ramai." jelas sekali nadanya bimbang. Aku dah sedia maklum tentang itu sebab tu aku minta Arfan bersama dengan aku sekarang.

Kalau dia tak ada dengan aku sekarang, rasanya kat sini juga aku boleh menggelupur sebab overthinking. Mungkin juga selamat mencederakan diri sendiri sebab trauma datang.

Sekarang aku baik-baik sahaja sebab Arfan tak akan berenggang lebih lima langkah dari aku. Mengekor ke mana sahaja aku pergi dan mulut tak berhenti bercakap.

Aku melangkah setapak mendekatinya mengurangkan lagi jarak yang sudah sedia kurang. Dada kami hampir bersentuhan, mujur sahaja tangan aku melekap pada dada Arfan.

"Kau jangan risau sangat, aku yakin aku boleh as long as kau ada dengan aku. You're the best and the most effective medicine that I need. Selagi kau ada dengan aku, aku tak akan rasa terancam." rahangnya aku cium sekali sebelum aku melayangkan senyuman lebar selebar yang mampu dan yang paling menyenangkan. Semoga dia percayakan aku kali ini.

"Be strong, sweetheart. I love you, damn much." aku pejamkan mata saat tubuh aku tenggelam sepenuhnya dalam dakapan Arfan. Sesekali terasa dia menggosok belakang aku dan berselang-seli dengan tepukan lembut. Aku turut melakukan perkara yang sama pada tubuh belakangnya.

"Jom."

"Argh!" terlepas jeritan aku bila tak semena Arfan dukung aku gaya bridle style.

"Shhh sweetheart. Aku tahu bahagian bawah kau sakit. I'm so sorry for being so rough last night." terus aku sembam muka pada dadanya. Kenapa harus diungkit? MALU!!!

°°°°°

Liur ditelan payah. Pergerakan Arfan yang sedang membuka pakaiannya satu per satu aku perhati. Peluh kecil mulai keluar di dahi aku. Bibir aku mula terketar-ketar.

Sweater Arfan yang membalut tubuh aku digenggam kemas. Membayangkan nanti Arfan akan buka sweater ini, aku risau.

"Are you fine? Am I look scare to you?" baju di tangan dilepaskan sebelum dia melangkah setapak ke belakang.

Aku hanya memerhati tanpa kata. Dada bidangnya direnung lama. Bibir yang terketar aku gigit sedikit. Nafas yang mula tidak teratur aku cuba aturkan semula.

Pemandangan sama semasa aku berhadapan dengan Victor dan Qash tempoh hari.

"Phin?" dari sana, lembut dan memujuk dia menyeru aku. Dengan teragak-agak aku mengangkat pandangan pada wajahnya. Jelas riak bersalah bercampur risau.

Mr. Tiang Lampu [OG]Where stories live. Discover now