"Memang nak duduk macam tu ke, Phin?" aku yang sedang ralit kunyah gummy bear toleh ke arah Ezra yang sedang berkerut kening.
"Kenapa?"
"Dari lepas makan sampai nak makan balik dah ni, kau tak bergerak lansung dari atas riba Arfan. Kalau kena dekat aku tu, memang aku tolak biar jatuh gedebuk je." Ezra senyum sinis.
"Itulah beza aku dengan kau." Arfan menyampuk selamba. Aku kembali menyandarkan belakang aku pada tubuh Arfan membiarkan tangannya melingkar pada pinggang aku.
"Arfan isn't Arfan anymore. He changed." Aydeen mengambil tempat duduk di sofa hadapan aku dengan iPhone di tangan.
"Kau dari mana datang ni tetiba menyampuk? Tahu tak menyampuk orang tua bercakap tu tak elok?" Noah turut mengambil tempat duduk di sofa kosong sebelah aku dan Arfan.
"Engkau pun datang menyampuk juga. Pergi mana tadi?" malas aku nak layan dia orang ni, baik makan. Biar telinga je yang dengar dan hati berbicara.
"Aku dengan Aydeen bincang pasal nak angkut kereta baru. Bulan depankan birthday Ayleen, Aydeen nak bagi Chevrolet sebiji dekat Ayleen." kali ini aku ambil perhatian. Macam menarik topik yang dibincangkan.
"Bulan depan? November?" Aydeen angguk.
"Bestnya ada kembar... time birthday boleh swap hadiah. Eee... mesti comel!" aku goyang tubuh teruja. Tak kesahlah kalau Arfan sakit pun kat bawah aku. Hahaha...
"We're not a pair of twin Pheonix. We're just normal sibling, brother and sister?" aku ternganga. Apakah? Ayleen bagi tahu mereka kembar hari tu dan aku sendiri cek umur mereka sama. How come?
Tiba-tiba keluar statement gini... pelik bin ajaib bin aneh.
"Ya... aku lahir bulan satu, Leen lahir bulan 11." Arfan menolak dagu aku ke atas agar aku menutup mulut.
"Tak perlu terkejut sangat, dah parent dia kuat mengawan, macam tulah kejadian dia adik-beradik." Leo yang dari tadi berada dalam keadaan luar dari kebiasaannya itu akhirnya bersuara. Memang luar dari kebiasaan seorang Archie Leoie untuk diam.
"Wooo wooo... apa main pasal parent aku ni? Member dah lepak underground babe, jangan dikenang untuk benda tak berfaedah." serentak kami menoleh ke muka pintu sliding. Ayleen dengan bergaya melangkah masuk ke dalam diiringi bunyi hentakan kasut tumit tingginya.
"Bruh... dark betul joke dia." Noah berbisik sendiri.
"Oh... parent kita tak boleh jumpalah kalau macam tu. Parent aku lepak dalam laut lepas kena bakar jadi abu, kau punya lepak underground." aku berhenti mengunyak gummy bear. Aku bangun dan berjalan ke arah Ayleen lalu tubuhnya aku peluk.
"Sabar ya... nanti kita mati kita pun boleh jumpa dengan dorang." belakang Ayleen aku usap lembut.
"Bende mu ngarut ni? Aku okay je la." tubuh aku ditolak lembut menjauhinya. Aku terpinga sendiri.
"Rilek je Phin, budak ni memang suka buat dark joke pasal parent dia sebab dia tak pernah kenal siapa mak ayah dia." aku mengangguk perlahan walaupun agak keliru. Bukan sepatutnya kalau tak ada mak ayah tak kesahlah kenal ke tidak, memang akan rasa sedih ke?
"By the way, kenapa Ayleen dah tak bahasakan I dengan you? Kan ke selama ni dia guna gelaran tu?" itu satu lagi yang aku pelik. Dah tiga hari aku perasan cuma aku diamkan aje.
"Oh... tu pasal dia kena paksa berlatih supaya tak tersasul bila discuss dengan client. Selama ni dia asyik guna kau aku dengan client, nasib baik baru-baru ni ada group coorperation, aku terdengar lepas tu terus lapor dekat Aydeen." cerita Leo pendek. Patutlah...
YOU ARE READING
Mr. Tiang Lampu [OG]
Teen Fiction'A hacker can easily hack his girl' Tak kenal tak tahu tak faham. Itu adalah description untuk Mamat Tiang Lampu. Entah jampi serapah mana dia guna aku tak tahu, tapi semua kata dia aku ikut. Pastu tiba-tiba ada rasa risau dekat dia. Lama -lama tu j...