"Bu sefer bir sürü capsaicin otu alalım!"
"Capsaicin...?"
Marco, capsaicinin bir tür baharat olduğunu biliyordu. Pek çok kişinin tercih ettiği bir şey değildi, peki neden birdenbire ondan onu almasını istedi?
"Evet! Bence insanlar yakında ondan çok yiyecek!"
"Hmm, öyle mi?"
Normalde Marco bu tür belirsiz bilgilerle yatırım yapmazdı. Ancak Vuingpi tüyleri ve Conoa kokulu mumlarla ilgili önceki deneyimi, tereddüt etmesine neden oldu.
Conoa'nın Batı'ya gönderilen koku örneği bile olumlu bir yanıt almıştı.
"Sebebinin ne olduğunu sorabilir miyim?"
"Bu bir sır!"
"Yani…"
"Üzgünüm."
Siervian tereddüt etti. Bunu söylemekten başka çaresi yoktu.
Geleceğinden bilgi aldığı için bunu yüksek sesle söylemek zordu.
[Marco William]
Düşünceler: Bir düşünün, kapsaisin gibi güçlü baharatlar Doğu ormanlarından geliyor.Bir keşif gezisi hakkında bir şey duydu mu?
Neyse ki Marco akıllıydı. Kendince bir sebep uydurdu.
Tahmininin doğruya yakın olması daha da şaşırtıcıydı.
Capsaicin fiyatının aniden yükselmesinin nedeni, Doğu ormanında endemik bir hastalık tedavisi aramak için bir sefer gönderilecek olmasıydı.
'Başlangıçta keşif gezisinin asıl amacı Farim'i bulmaktı.'
İmparatorluk, Batı'nın endemik hastalıkları için şifalı bir bitki olan Farim için Doğu ormanına adam gönderdi.
Bu nedenle, zaten orada oldukları için daha fazla eşya getirmeye karar verdiler.
'Başlangıçta, Batı'yı ziyaret etmek zordu.'
Garambel yok edildiğinde ve tüm Batı erişilemez hale geldiğinde, Farim şifalı bitkileri doğal olarak imparatorluk içinde bir fazlalık haline geldi.
Otları sadece istedikleri için Batı'ya teslim edemediler.
Bu durumda, insanları zorlu Doğu ormanına göndermeye gerek yoktu ve capsaicin'in toplu ithalatı da durdu.
'Farim artık ithal edilmediğinde bile, capsaicin çok popüler oldu. Talep nedeniyle fiyatın yükselmekten başka seçeneği yoktu.'
Siervian bunları tarih dersinde ezberledi.
"Soylular capsaicini çok ister."
"Bu doğru!"
Bu eksiklik daha sonra bir avantaj olacaktır.
Soylular genellikle değerli ve sıra dışı şeylere takıntılıdır.
"Önce hisse senedini alalım!"
“…fiyatlar kısa sürede bu kadar yükselir mi?”
"Hmm, bundan emin değilim."
Siervian fazla zaman kalmadığını biliyordu.
Uzun vadeli bir plan olsaydı, tüm ithalat sürecini planlamaları gerekirdi, ancak bu yalnızca acil kazanç içindi, bu yüzden sorun olmaz.
"Tamam. Aklında başka bir şey varsa, lütfen bana Tanka aracılığıyla söylemekten çekinme."
"Tamam!"
Sık sık tartışıyorlardı, ancak Tanka ve Marco'nun birbirlerine ilk adlarıyla hitap edecek kadar yakın bir ilişkileri varmış gibi görünüyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Baby Princess Through the Status Window(Durum penceresinden bebek prenses)
Fantasy🌸~~🌸 Öldüğümde kötü biri olarak mahkûm edildim ama bir şekilde beş yaşında bir geçmişe döndüm. Artık daha genç görünen babamla yüzleştiğim an, gözlerimin önünde garip bir mavi pencere belirdi - bir başkasının gerçek duygularını ortaya çıkaran açı...