1. Bölüm

13.6K 373 198
                                    

Amed denildi mi akla acımasız töre ve adetler gelir oysa yaşamayı bilene ne güzeldir Amed toprakları. Sabahın erken saatlerinde güneş tüm ışınlarıyla Soyhan konağını aydınlatıyordu. Soyhan aşireti Diyarbakır'ın önde gelen en güçlü aşiretlerinden biridir. Aşiretin başı Hasan Ağa eşini kaybettiğinde küçük kızı Bejna vardi çevrenin sürekli "Sen agasin senin evlenmen lazım kızın küçüktür kızına bir anne soyunu yürütecek erkek evlatlar lazım" demesiyle. Bunun üzerine Hasan Ağa Delal hanımla evlenmiş ardında ise sevgisinden mahrum bıraktığı küçük bir kız çocuğu bırakmıştı. Bejna henüz çok küçükken annesini kaybetmişti babasının ikinci evliliğinden sonra babasından hiç sevgi görmemişti. Üvey anneden 5 tane daha kardeşi olmuştu kardeşlerini çok severdi onun derdi babasının evlenmesi değildi babasının onu sevmemesiydi diğer kardeşlerini severken onu kendi sevgisinden her zaman mahrum edişiydi.

Oysa her düştüğünde her ağladığında sıcak bir kucağa muhtaç olduğunda bir şeye ihtiyacı olduğunda ilk koşanı da Aram abisiydi onu herkesten çok sever herkesten korurdu dağ gibi arkasındaydı.Adar abisi de aynı şekilde onu çok severdi tabii bir de Serhat abisi vardı sürekli Bejnasi gülsün mutlu olsun isterdi. Bejna'nin tiki olduğunu bildiği için sürekli gıdıklardi onu elinden kardeşi Dilan kurtarırdi Dilan da her zaman ablasının arkasında durup ona destek olurdu.
Ama Berfin sevmezdi Bejaniyi aynı annesi Delal gibiydi Berfin sürekli Bejna'yi azarlar küçük görüp annen senin yüzünden öldü diyip babam o yüzden seni sevmiyor ve hiçbir zaman da sevmiycek diyerek  Bejna'nin yüreğini yangın yerine çevirir Bejna'nin vicdan azabı çekmesini isterdi ve amacınana da ulaşırdı çünkü Bejna babasının onu sevmediğini annesinin ölümünden sorumlu tuttuğu için diye düşünürdü ama bilmediği o kadar şey vardı ki zamanla her taş yerine oturcakti ve acı gerçekler gün yüzüne çıkacaktı ama Bejna eski Bejna olur muydu afferder miydi orası bilinmez.

~~~

Yazardan ;

Sabah saat 6.30 Bejna erkenden kalkıp duşunu almış üstünü giyip  mutfağa geçmişti kahvaltı hazırlamak için Delal hanımdan azar işitmemek adına erkenden kalkar kahvaltı, akşam yemeği konağın temizliği,ev işleri ne varsa yardım ederdi çalışanlara.
Evde 4 tane çalışan olmasına rağmen Delal hanım Bejna'ya kız dediğin sabah erkenden kalkıp iş yapar herşeyi bilicek diyip yarın öbür gün evlenince bişey bilmiyor demesinler derdi.Dilan da işlerin ucundan tutar yardım ederdi ama Berfin kendi işlerini de Bejna'ya yaptırırdı.

Bejnadan ;

Sabah güneş ışınlarının gözüme vurmasiyla zor bela gözlerimi aralayıp yataktan çıkıp direk duşa girdim yarım saatlik duştan sonra dizimin altı beyaz çiçekli v yakalı bir elbise giydim saçımı kurutup aynanın karşısına geçip hafif bir makyajımın ardından aynada kendi görüntüme  bakarken istemsizce elim kalbime gitti kalbime bir agirlik vardı  huzrusuz hissediyordum kendimimi.Kötü hisleri es geçerek aşağı mutfağa inip Melek ablaya kahvaltı için yardım ettim.Melek abla yıllardır konağımız da çalışıyordu ve çok iyi sevecen birisiydi kimseye bir zararı dokunmamıştı kendi işindeydi.
Kahvaltı da hemen hemen hazırdı ev halkıda birazdan uyandırdı.

Mutfağa geçip çaydanlıklari da aldıktan sonra masaya gelip eksik bişey varmı diye kontrol ederken yanagimda hissettiğim ıslak bir öpücükle yüzümü buruşturdum tam arkamı dönüp azarlayacaktım ki diğer yanağımda da hissettiğim ıslaklıkla daha da sinirlendim.Abim Aram sevmediğimi bildiği için her sabah beni sinir etmek için böyle öperdi.

-Abiii yaaa yine sabah sabah öpmezsen olmaz mı ?

-Olmaz tabi prensesimi öpmiycem de kimi öpücem ben haa söyle bakıyim.

- Sorun öpmen değil sorun böyle ıslak ıslak öpmen sevmiyorum ben yapma.

-Hihihi yapmam bir daha merak etme .

- Nedense her seferinde yapmam diyorsun ama değişen birşey yok.

- Yine  sabah sabah neyi alıp veremiyorsunuz siz

-Gunaydin Adar abi sanada günaydın neyi alıp veremiycez Adar abim sağolsun yine her zaman ki gibi yanağımı yıkadı sağolsun.

-Kizim bak sende akılı ol yanağına sür acı biberi sabah kalkınca seni öptüğü zaman ağzı yansın intikamınini da almış olursun.

Aram Adarin söylediklerinden sonra Aramin ensesine bir tane vurmuştu.

-Ne güzel akıl veriyorsun sen öyle salak kardeşim bu aklını birazda şirkette mi kullansan.

-Offf abi nedir bu ensemin sizden çektiği yaa vurmadan duramıyon mu?

- Sen akilanmdan durmaya niyetim yok.

Hasan Ağa merdivenleri inerken oğulların atışmalarına kafasını sallayıp masada en baş köşeye geçti.
Onun ardından da Delal ve Berfin de inmişti.Bir Dilan ve Serhat kalmıştı.
Herkes sofraya geldiği zaman kahvaltı başlardı.Dilanin merdivenlerde gözükmesiyle Delal hanım Dilana seslenip " Dilan kızım hele git şu abini de uyandır saat kaç oldu daha uyanmamis mi ?"
Dila oflayıp geldiği merdivenleri tekrar geri döneminin sinirliye  sinirli bir nefes verip
" Tamam ana çağırıp geliyorum" diyip Serhatı  uyandırmaya gitti.

Bejna abisnin bu saatte kadar uyumasına oda şaşırmışti herkesten önce kalkar kahvaltısini yapar şirkete giderdi. Sabahtir içindeki huzursuzluk takrar aklına gelince kötü hisseti kendini iyi şeyler düşünerek içini rahatlatiyordu.

Babasi ve abileri de öğlen olucak toplantıdan konuşuyolardi. Berfinle göz göze gelmesiyle yine her zamanki gibi tiksinir bakışlarıyla gözlerini dikmişti üzerime onu benimle alıp veremediği neydi neden sevmiyordu bir türlü anlam veremiyordum oysa ben onun aksine tüm kardeşlerimi çok seviyordum.

Dilanin  endişeli ve titreyen sesiyle "Serhat abim yok yatağı da hiç açılmamış ve yatağın üstünde bu not vardı" demesiyle tüm gözler Dilanin elinde ki kağıtta kalmıştı.
Dila elindeki kağıdı açmadan babama uzattı işte o zaman sabahtir içime düşen huzursuzluk tekrar baş göstermesiyle Serhat için endişenmistim.
Serhat abim nerdeydi başına bişey mi geldi düşüncelere dalmışken masadaki sesleri bile duymuyordum sağ gözümden akan yaşla.

Babamın " Berwan Aşiretinin kızını kaçırmış" demsiyle babamla göz göze gelmiştik ilk defa babam gözlerime o kadar derin bakıyordu o bakışlarda ne vardı ne diyordu. İçim soğudu babamın bu bakışlarına daha dayanamayıp gözümü çevirdim.
Delal hanımin ağıtlarınını yakmaya başlamıştı bağışları tüm konağı inletiriyordu evlat kaybı ne acı şeydi dimi bu topraklarda eğer ki  kız kaçırmışsan zaten  iki ihtimal vardı ya ölüm yada berdel her iki sonuçta can yakamiycak miydi. Bunları bile bile abisi nasıl böyle bişey yapmıştı.

Umarım beğenmişsinizdir yeni bölümde görüşmek dileğiyle kendinize iyi bakın 😘😘
Yıldıza basıp yorum yapmayı unutmayın
Tiktok hesabım sulugozz_4

İKİ YÜREK (TÖRE )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin