Şiyar konağın arkasına bakınıp kimseyi göremeyince arabanın yanına dönüp abisini aradı ilk çalışta cevap vermeyince bir daha aradı cevap vermeyeceğini anlayıp tam kapatacakken açmıştı telefonunu.-Abi nerdesin sen arka tarafa baktım kimse yoktu.
-Şiyar ben Evin.
Şiyar Evinin sesini duyunca abisnin onu bulduğuna sevinmiş olsa da yengesnin endişeli ve ağlamaklı sesinden birşeyin ters gittiğini anlamıştı.
-Yenge çok şükür abim seni buldu da senin neden bu kadar kötü geliyor ? Hem Yiğit abim nerde ?
Evin kardeşi Ömer'in geldiğine sevinse de geçmişin gizli sayfalarının ortaya çıkma korkusu ve bu olanlardan Bervanlari sorumlu tutarak intikam için Bejnayi kullanmasına izin vermiycekti. Kızını yatırdıktan sonra arka kapıdan adamlara gözükmeden çıkmıştı.
O saate sessiz sokakta taksi de bulamadığından buraya kadar yürüyerek gelmişti. Giydiği simsiyah kıyafetlerle belli olmuyordu. Kardeşinin kaldığı konağı Baran ve Yiğit ağalar çalışma odasındayken duymuştu.Konağa gelmiş ama içeri girecek ne cesareti vardı nede yüzü yıllar önce tüm ailesinin başını önüne eğip herkesi ardında bırakıp Baran ağaya sığınmıştı. Babası çok küçükken vefat edince amcası onlara sahip çıkmıştı. Amcasının hiç erkek oğlu olmadığından Ömer'i vârisi olarak kabul edip büyünce de ağalık hakkını ona verecekti.
Karanlıkta duyduğu ayak sesleriyle korkan Evin yerden aldığı taşla saklandı. Gelen ayak seslerinin daha da yaklaşmasıyla korkudan gözlerini sıkıca kapatıp titreyen elliyle adamın kafasına geçirdi taşı. Adamı yere yığılmasıyla daha da korkan Evin yere düşen telefonunda " Şiyar kardeşim arıyor" yazısını görünce çığlık atmamak için iki eliyle ağzını tutup hemen yere çömelip yüzü çevirdiğinde Yiğitin olduğunu görünce ağlamaya başladı. Tekrar çalan telefonu eline alıp açmıştı.
Göz yaşlarını daha fazla tutamayıp- Şiy...Şiya...Şiyar abin...abin burda yetiş yardım et.
- Nerdesiniz yenge.
"Konağın ön tarafındaki sokaktayız"dedi göz yaşlarını silerek.
Şiyar koşarak oraya gidip abisinin nabzını baktı.
- Noldu burda yenge kim yaptı bunu ?
Evinin ağlamaktan zar zor kekeleyerek konuşup
- Öz...Özü...Özür...dilerim bilerek yapmadım çok karanlıktı çok korktum arkamdan gelince bende kim olduğunu görmeden kafasına vurdum.
Şiyar duyduklarına gözlerini kocaman açıp
"Sen mi abimi vurdun" dedi alaylı sesiyle.
Evin cevap vermeyip göz yaşlarını akıtıyor Yiğite birşey olmaması için dua ediyordu.
Şiyar Evinin yardımıyla abisini kaldırıp sağ koluna Evin sol koluna da kendisi girerek arabaya doğru götürdüler.
Baran ağa konağa yaklaşınca Yiğitin arabasının gittiğini görünce Yiğiti aradı açmayınca bu sefer de Şiyari aradı.
- Efendim abi
- Nereye gidiyorsunuz oğlum siz?
- Yiğit abimi hastaneye götürüyoruz.
- Ne hastanesi Yiğite ne oldu.
Şiyar dikiz aynasından yengesine bakıp
-Hastaneye gelince konuşuruz abi yengem de burda sen direk hastaneye gel.
Baran ağa telefonu " tamam" diyip kapattı.
Evin konaktan gizlice çıkmanın hesabını şimdi Baran ağaya nasıl verecekti üstüne birde Yiğiti de vurmuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İKİ YÜREK (TÖRE )
RomanceKüçük yaştayken annesini kaybeden Bejna baba sevgisinden mahrum kalarak büyüp zalim bir ağayla berdel zoruyla evlenmek zorunda kaldı...