Adım atacak gücüm bile yokken gururumu hiçe sayıp koşa koşa sana geldiğim bugünü asla unutmayacağım hikayenin sonunda kaybeden herkes gibi bu savaşı birlikte verelim istedim ama beni böyle yanlız bıraktığını asla unutmayacağım.
Merdivenleri çıkıp üst katta gelince Şiyar ve Jiyan hemen yanıma gelmişlerdi.
" Yenge abim nasıldı"diye sordu Şiyar.
Boş bakışlarımı Şiyara çevirip cevap vermeden karakoldan çıkıp kaldırmın üstüne çöküp ağladım yada ağlamaya çalıştım son zamanlarda o kadar ağlamıştım ki gözlerimden bir damla bile akmadı titreyen ellerimi kaç kez yere vurdum saymadım.
Şiyar ve Jiyan yanıma geldiğini görünce ellerimi kendime çekip ikiliye baktığımda bana öyle acıyarak bakıyorlardı ki o bakışları altında ezildim. Ama gözümden bir yaş bile düşmedi."Yenge ne oluyor allah için ne bu halin." dedi, oda yanıma çömelerek.
"Abin...beni...boşadı." dedim titreyen sesimle.
-Neee böyle birşey imkansız abim asla yapmaz hem aşiret izin vermez berdel bozulur
"Evet yenge Şiyar doğru diyor kimse izin vermez hem abim seni bırakmaz ki ? " dedi , Jiyan endişe dolu bir ses tonuyla.
Bakışlarım ikisi arasında gidip gelip acıyla gülüp
" Biz kan akmasın kimse ölmesin diye evlendik Yiğit benim suçumu üstlendiğinden herkes babamı vuran kişinin Yiğit olduğunu bildiği için akşam toplanır aşiret ve yine iki üç dudak arasında kaderimiz boşa diyince boşan, evlen deyince evlen gerçi bu saatten sonra ne karar verirlerse versinler bir hükmü yok benim için." diyip ayağa kalktım.
" Bundan sonra cefasını benim çektiğim hayatın kimseye söz hakkı tanımayacam ve yarından itibaren bir daha dönmemek üzere gidicem Diyarbakır'dan" dedim, sesimde hiçbir duygu ifade etmeden.
-Yenge nereye gidiyorsun böyle kolay mı herşeyi kestirip atmak hiç mi sevmedin abimi görmüyor musun senin için yaptıklarını.
- Sen hiç seni paramparça etmiş birisine bütün gururunu çiğneyip gittiğinde o kapının dışında kalmanın acısını bilir misin Jiyan ? diyip yoldan bir araba çevirip binip gittim. Bu hayattaki beni koşulsuz şartsız seven cennet kokuluma gittim.
~~~
-Sen delirdin mi Yiğit ne demek boşadım hani çok pişmandın, yaralarını sarıcam diyordun noldu yalan mıydı hepsi kızı böyle zor zamanında bırakarak mı iyileştireceksin ?
- Yusuf yeter keyfimden boşadım dimi o Diyar itinin elinde telil varmış Bejnayla tehdit etti beni Bejnayi tehlikeye atamazdım Hasan ağayı benim vurduğumu bildikleri içinde berdel bozulucak zaten.
- Şerefsize bak aklı sıra seni aradan çekip kendisi mi evlenicek Bejna'yala.
- Değil o it biri bile Bejna'ya o gözle bakan olursa yemin ederim ki önce o Diyar şerefsizinden başlar hepsinin canını tek tek alırım.
"Sen bu gidişle zaten anca başkasına yar olduğunu görürsün."diyen Yusuf'un kuruduğu kelimelerle yumruk yaptığım ellimi duvara vurup
- Söylediklerine dikkat et Yusuf yoksa kalbini kırarım.
-Ne o zoruna mı gitti Yiğit o kadar şey yaşattın kıza seni bekleyeceğini filan mı düşünüyorsun ?
"Aferin size böyle bir zamanda birbirimize arka durmamız gerekirken birbirinize düşmediğiniz kalmıştı aferim size. Şimdi tartışmanız bitiyse napıcağımızı düşünelim."diyen Simara öfkeyle
- Düşünecek birşey yok bugün aşiret toplanır Bejna'yi babasının evine göndericekler ama Bejna asla oraya gitmez ben burdan çıkana kadar Bejna'yı Diyar şerefsizinden ve babasından uzak tutucaksınız gözünüz üzerinde olucak.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İKİ YÜREK (TÖRE )
RomanceKüçük yaştayken annesini kaybeden Bejna baba sevgisinden mahrum kalarak büyüp zalim bir ağayla berdel zoruyla evlenmek zorunda kaldı...