Bab 1

8.2K 276 10
                                    

BULLET BOYS HIGHSCHOOL

"Annyeong haseyo. Choneun Park Minkee imnida" Minhye memperkenalkan dirinya di hadapan kelas 4-A dengan 'derk' nya. Masih tidak berpuas hati dengan keputusan ommanya.

-FLASHBACK-

"Minhye! Kamu buat perangai lagi di sekolah?" -Pn. Park.
"Minhye geram sangat sebab budak tu kacau minhye. Mana boleh duduk diam!"-bentak Minhye.
" kalau macamni la jadinya... Kamu kena ikut keputusan omma untuk menghukummu!"-Pn. Park.
"Erghh"-Minhye.

-endflashback-

Dan inilah hukumannya. Dia terpaksa mengikut hukuman gila Pn. Park. Dia terpaksa bersekolah di sini sampai perangai minhye berubah. Nak kata perangainya kasar, tak lah jugak. Cuma dia akan berkasar dengan orang yang menganggunya.

" Ok Minkee sila duduk di sebelah Kyungsoo" Minhye hanya menurut dan berlalu pergi ke arah tersebut. "Annyeong. Do Kyungsoo imnida. Call me D.O" Sapa D.O dengan ramahnya. "D.O?" Soal Minhye. Ye la dah elok-elok nama Do Kyungsoo tetiba nama panggilannya D.O je. "Haha saya pon taktau la." Balas D.O. Setelah itu bermulalah pelajaran di dalam kelas tersebut.
.
.
Kring kring kringgg!!!!!!!!!

"Ok kelas. Kamu semua boleh kemas beg dan balik. D.O! Kamu boleh tunjukkan di mana bilik Minkee?" Soal Cikgu Lee. D.O hanya mengangguk tanda setuju.

(Dalam Perjalanan)

"Oh ye. Awak tinggal di dorm mana?" Tanya D.O. "Dorm EXO tak silap" Balas Minhye. "Owh. So awaklah yang sebilik dengan Sehun tu kan? Btw saya pon tinggal dekat dorm EXO jugak. Bilik saya no 3." Jelas D.O.

(DORM EXO)

"Wargh! Besarnya dorm ni! Tak silap saya semasa lalu dihadapan dorm yang lain rasa macam kecik sikit." Minhye terpegun melihat banggunan yang berada dihadapannya. Boleh dikatakan macam banglo pon ada.

(A/N just nak inform yang setiap dorm dia macam sebuah rumah.)

D.O tersenyum apabila mendengar penyataan Minhye. "Hehe nanti saya ceritakan" D.O berkata sambil membuka pintu. "Ajumm masuk" Sambungnya.

(Di luar bilik 5)

Tokk tokk tokkk!!!

"Sehun! Sehun! Bukak pintu. Roommate baru kau dah sampai ni" D.O mengetuk pintu dengan agak........kuat?

"Roommate?" sergah seseorang.

"Warghh!!!!" Jerit D.O dan minhye. Mana tak terkejutnya tetiba ada kepala diantara D.O dan Minhye. Sehun tergelak lucu melihat mereka terkejut seperti kena kejar dengan hantu.

"Yak! Aku tampo kang" Kata D.O dengan berang.

"Sorry Hyung. Haahaha rugi dohh tak rakam. Hehe.. Btw mana roomate aku iteww?" Soal Sehun.

"Minkee. Ni sehun. Sehun Minkee"

"Ok la korang berkenalan lah dulu. Aku dah penat dah ni. Mau tido! Bai" Sambungnya lalu melangkahkan kaki ke bilik 3.

(Dalam bilik)

"Btw asal aku macam pernah tengok kau erk?" Soal Sehun sambil mengaru dagu yang tak berapa nak gatal.

"And.....asal muka kau macam....sorry to say but I have to. Like a yeoja?" Tanya Sehun lagi. Minhye sudah seperti cacing kepanasan apabila di soal begitu.

"Err entah.....hehe" Minhye menunjukkan gaya peacenya. Dan tetiba Sehun terpegun dengan kecomelannya sebentar. 'Aish Sehun! Ingat Minkee ni lelaki. Yang kau pergi puji dia dah kenapa? Tampo kang' marah Sehun didalam hatinya.

"Err aku pergi bilik air dulu. Nak mandi" Pantas Minhye memasuki bilik air yang berada didalam bilik itu.
.
.

"Yak! Korang lepas dah siap turun bawah! Dinner together gether gitu" kata seseorang dengan agak mengedik. Tanpa habuk tetiba ja masuk bilik orang -_- "err hai minkee. Aku Kai" Kai memperkenalkan diri. Minkee? Dah beku dah dihadapannya. Kenapa? Cause Kai sekarang ni hanya memakao seluar tanpa berbaju. "Err hello?" Kai melambai-lambai tangannya dihadapan minkee.

"Eh? Sorry sorry awak cakap apa tadi?" Soal minkee. Kai memandangnya pelik. "Nama aku kai! Kau dah kenapa? "

"Eh? Ann...aniya!"

"Btw nanti saya turun ok? Bye!" Kata minkee lalu mengunci pintu selepas 'menghalau' kai xD

"Hurff" Minhye menghembuskan nafas lega.

"Kau dah kenapa?" Tanya Sehun sebaik sahaja keluar dari bilik air apabila perasan Minhye menghembuskan nafas lega. And again.....

'OMG!!!!!!!!!!!! apalah nasib ku?'

-----------------------

Teeetttt sory tak best T.T
I'll try my best ok? XD
Vote Juseyo xD
Comment Juseyo xD

BOYS Highschool?? ✔Where stories live. Discover now