Bab 22 (T or D?)

1.8K 149 4
                                    

Gedebushh!

Arhh sakitnya badanku! Siapa la yang berani tendang aku time aku sedap nak tidur pula tu!

Kini Minhye tersedar 97% apabila ditendang lagi. Dia melihat sebelah dan terkejut.

"OMMA!!!!!!! ADA PENCEROBOH MASUK BILIK MINHYE!!!!!" Pekiknya tanpa menyedari keadaan sebenar. 

Woohyun membuka matanya sentap dan memandang Minye.

"Hah? Penceroboh? Mana? Mana? Tell me!?" Katanya sambil menggoncangkan bahu Minhye. Sepertinya dia pon masih mamai. Mereka memandang sesama mereka.

Krik krikk

1

2

3

"ARGHHHH!!!!!!!!!!!!" Mereka terhantuk sesama sendiri dan terjatuh dari katil.

So sweet~

"Yak!" Jerit mereka serentak. 

"Aishh kenapa kau jerit tak tentu pasal ni?!" Marah Woohyun sambil menggosok kepalanya yang sakit tu.

Minhye hanya mendengus kesal. "Kau dah lah tidur lasak! Tendang-tendang aku pula!" Sebenarnya Minhye nak cover malu je tu. Boleh pula terlupa yang dia dah berkahwin. Dengan Woohyun ._.'

Woohyun memandang sekeliling dan membaluti dirinya dengan selimut. Sejuk. 

"Hrmm sorry la. Mana aku sedar. Huhuhu terus hilang ngantuk nak tidur balik." Minhye mengangguk tanda setuju dengan Woohyun.

"AKu pon. Jom la tengok tv?" Cadang Minhye.

"Malas."

"Ala jom la." Minhye menarik tangan Woohyun dengan paksa. Sebenarnya dia takut tengok tv sensorang, tu ajak Woohyun.

"Haishh."

.....

Mereka duduk dihadapan tv bertemankan susu yang dibuat oleh Minhye sebentar tadi. Nak bagi tenaga la katakan.

"Bosan la. Tak ada cerita yang seronok pon." MInhye mengeluh.

"Dah tu? Main jom?"

"Main apa?"

"Truth Or Dare?" Woohyun mengeryitkan matanya.

"Tak nak la. Tak seronok."

"Ala takut la tu. Kalau berani jom la main." Cabar Woohyun.

Minhye mula rasa tercabar dan mengangguk. "Ok jom!" Pantang nenek moyang dia dicabar!

.

Woohyun mula memusingkan botol dan akhirnya terkena kearahnya. Woohyun menelan air liurnya kasar apabila melihat Minhye tersenyum sinis kearahnhya.

"Ok. T or D?" Soal Minhye. 

"Errr D la." Minhye mula menunjukkan tanduknya.

"Hehehe. Aku nak kau pakai baju ala-ala yeoja dan post ke semua media sosial kau. Kau boleh padam selepas satu hari. Kalau tak nak padam pon boleh." Woohyun membulatkan matanya yang sepet itu.

"Bwo?! Yak!" Minhye mengangkat bahunya. Siapa suruh pilih Dare.

"AKu nak kau buat esok erk." Minhye cepat-cepat memusingkan botol. Karang makin memanjang leteran Woohyun sampai tak main langsung.

Botol berhenti dihadapan Minhye. Woohyun tersengih.

"T or D?"

"Err T la." Tak berani Minhye pilih Dare. Kang tak pepasal disuruh buat kerja yag bukan-bukan.

"Emm apa perasaan kau terhadap aku yang sebenarnya? Chingu or love? Jujur erk?!" Minhye tersedak air liur. Entah, dia pon tak tau perasaan dia terhadap Woohyun. Apa nak jawab ni? Chingu? Terasa macam dah lebih sedikit. Love? Terasa fobia dengan perkataan tu pula.

"Errr. Tak rasa ke soalan tu terlalu privasi?"

" Memang la. Tapi itu lah tujuan orang main Truth Or Dare sebenarnya. Hah jangan tukar topik. Jawab cepat!"

"Err aku tak tau la. 49-51." Balasnya.

Woohyun tersenyum mendengarnya.

'Ada chan la kot.'

"Err dah lewat ni. AKu masuk tidur dulu la. Mornite." Minhye berlari masuk kedalam bilik. 

'Semakin hari, awak semakin bermakna dalam hidup saya  kerana cinta saya pada awak tak akan pernah padam seperti padamnya lilin ditiup angin.' Monolog Woohyun  memandang Minhye yang hendak masuk kedalam bilik. Hatinya berdebar-debar apalagi melihat Minhye yang gelabah bila disoal tadi. Kuat hatinya mengatakan yang Minhye akan menjadi miliknya kelak. Fighting!

--------------------------------------------

K pendek --'

BTW don't forget vote and comment^^

Always support me^^

Wish me luck in exam T.T

Kamsahamnida^^


BOYS Highschool?? ✔Where stories live. Discover now