Bab 11 (Fast Marriage?)

1.9K 158 3
                                    

"Appa dan ahli keluarga yang lain dah berbincang untuk mempercepatkan tarikh perkawinan kalian iaitu minggu depan."

'Haih nak tak nak terpaksa jugak. Nak membantah pon dah terlambat. Bak kata pepatah, nasi sudah menjadi bubur' -Minhye

'Yehet! Tak sabar siakk!' -Woohyun

..................

EXO HOUSE

"Guys minggu depan aku kena balik sebab anak kawan appa aku kawin. So aku pun kena follow la"

"Aku pun sama"

"Me too"

"Gue juga" (Udah indon--")

Last-last semua orang pergi kecuali Minhye.

"Jap jap... Takkan kebetulan. Perkahwinan tu kat mana?" Soal Kris musykil.

"LA'FOS HOTEL!" Semua jawab dengan serentak. 'Bagus semua pergi. Tak sangka depe semua ni anak kepada rakan or business partner appa' Desis hati Minhye.

"Kalau camtu kita pergi together je la. Senang.. Minhye? Pergi tak?" Soal Kai. Yang lain menganggukkan kepala tanda setuju.

"Erk? Err pe-pergi"

"Ok together kay?"

Tetiba Minhye mengalirkan air mata. Takut rasanya. Ye la kalau depe tau yang dia ni yeoja macam mana agaknya reaksi depa? Apa lagi.........Lay.....

Flashback Bab 3

"Minhye boleh hyung masuk?" -Lay.

"Eo? Hyung...masuklah. Kenapa?"

"Hyung rasa.......hyung dah tak....normal?" -Lay.

"Tak normal. Means hyung?"

"Sebenarnya....." -Lay

"Sebenarnya???"

"Saranghae? *tunduk kepala*"-Lay

"WHAT?!!!.....err hy-hyung...hyung ta-taukan ya-yang ki-kita sesama 'namja?"

"Taaau. Tapi sejak pertama kali hyung lihat Minkee...perasaan hyung dah macam fall in love"-Lay

" 'Inilah hati lelaki....boleh terasa hatini. Even aku menyamar namja,.perasaan cinta tetap ada. Adakah cinta seperti namja-yeoja? Adakah dia terasa seperti mencintai seorang yeoja?."

End

Suho?

Flashback

"Huarhh dahaganya" Minhye berjalan kearah peti sejuk lalu membuka dan mencapai botol air sejuk.

"Minkee? tak tidur lagi?" Minhye mengangkat kepalanya menghadap makhluk tersebut. Ahhh Suho hyung rupanya.

"Arh belum. Dahaga. Hyung nak minum ke?" Suho mengangguk. Minhye pon menuangkan air kedalam gelas suho.

"Minkee...hyung rasa dah fall in live dengan seseorang" Luahan Suho.

"Ah? Jinjja? Chukkae! Siapa orang bertuah tu?" Sungguh bertuah sesiapa yang dapat Suho ni. Dah la hensem....KAYA pulak tu =D Sayangnya perasaan Minhye terhadap Suho hanya sebagai chingu.

"Minkee?"

END FLASHBACK

Sejak dari tu, Minhye pun mencuba untuk menjauhi Lay and Suho.

"Eo? Minkee? Wae? Ada masalah kah?" Minhye menggelengkan kepalanya. Nak bagitau, tak , nak , taknak, nak.taknak,.nak, taknak.

Baru Minhye nak bukak mulut dengan sepantas kilatnya, Chanyeol menarik tangannya membawa ketempat lain. Yang lain melongo melihat mereka.

"Ada apa sebenarnya ni?"

Belakang Rumah.

"Aku nak bagitau something." Chanyeol mendalami mata Minhye.

Minhye yang berasa tidak selesa dengan pandangan itu pun terus bertanya. "Ada apa?"

"Aku tau" Minhye membutangkan matanya. 'Adakah tau.....tentang.......'

TBC

Argh panjang sikit =D
Erm actually sya minat Baekhyun tapi napa tak buat dia jadi hero dlm citer ni? Aigoo --"

BOYS Highschool?? ✔Where stories live. Discover now