Bab 17 (Cinderella Modern?)

1.8K 157 10
                                    

Sorry erk kpd yang x suka watak dalam Cinderella Modern tu xD Bab I choose Kai cause he's like diva in my eyes. Same as uri Baekkie. Mian XD.
Sory terover english xD
________

sambungan Cinderella Modern

Tring!

Semua pelajar disitu terpegun apabila Suho pergi dan meninggalkan Minhye yang sedang berpakaian dress biru yang elegan, complete with a delicate pair of glass slippers.  Termasuklah pelajar(EXO n Infinite) yang berada di belakang pentas. Sama juga Tao as The Fairy Godmother tu.

"What? Jinjja? Dia lagi cantik daripada Heechul aka Cinderella tadi."

"Neomu yeopo"

"Betulkah dia ni namja?"

"WAW!"

Itulah reaksi mereka sekarang.

Skip

Di castle

"Saya rasa kita pernah berjumpa?" Teka Prince Kit (Chanyeol). Ketika ini mereka sedang berdance ditengah ruangan bersama.

Berdebar-debar hatinya apabila melihat wajah cantik Minhye dengan dekat. Sampai dialog yang disampainya pun hampir bergetar-getar. Begitu juga Minhye.

Ting! Ting! Ting!

Pukul 12 sudah......

Ella melepaskan pegangannya daripada Prince Kit. Dia perlu ingat pesanan The Fairy Godmother tadi.

"Maaf saya perlu pergi" Dengan pantasnya dia beredar dari situ. Prince Kit pon mengejarnya.

Luar Istana

"Yak! Chakkaman!" Prince Kit menarik tangan Ella. Ketika ini pakaian Ella sudah berubah kepada asal semula.

"Wae? awak dah tau kan keadaan saya sebenarnya? Kenapa awak kejar saya?" Soalnya tergetar-getar.

Sungguh Minhye memang tergetar-getar sekarang ni. Kerana dialog  ni baru dibuat last2 minit tadi. Begitu juga dengan Chanyeol.

"Ani. Sejak kali pertama kita berjumpa iaitu di hutan haritu, saya dah mula jatuh cinta dengan awak."

Dan tibalah waktunya....untuk sesi kissing (?)

"Saranghae" Kata Prince Kit dengan TULUS.

Sungguh perkataan tu dia berkata dengan ikhlas. Dia merasakan yang dia mencintai Minhye.

"Nado saranghae"

The end...

Seriously, saya tak reti nak buat ayat bab kiss kiss bagai ni !!! T.T  Mian! So sya buat camtu je.

"Haa tamatlah sudah lakonan mereka. Akhirnya happy ending juga. Dan kita akan berehat sebentar untuk memberi peluang kepada juri untuk mengira markah." Kata MC tersebut lalu beredar.

Ketika ahli EXO and Infinite otw ke restroom mereka, mereka terserempak dengan ahli SuJu. "Wow Wow Wow!!! Tak disangka EXO and Infinite dah bergabung ye?" Soal Heechul dengan sinis. Actually dia still tak puas hati dengan lakonan EXO tadi. Pikirnya, EXO akan mengalah, rupanya tak!

"Huh...sekurang-kurangnya kami tak MENCURI." Perli Baekhyun sambil menekankan kata 'mencuri'. Makin panas SuJu dibuatnya. Tapi kenyataannya memang betul, yup mereka memang mencuri idea tu daripada EXO. Itu pun disebabkan mereka risau kalah dengan kecantikan yang ada pada Minhye, apalagi Heechul yang bergelar Cinderella di sekolah itu. Terasa tercabar bila melihat kecantikan Minhye buat pertama kali kerana selama ini dialah namja yang paling cantik disitu! Selalunya juri akan melihat kalau hero dan heroin sama cantik dan hensem, kumpulan itulah akan menang dan terbuktilah sekarang, bahawa rancangan mereka gagal.

Mereka pon meninggalkan Infinite dan EXO. "Really? korang gaduh dengan grup SuJu ke?" Soal Sungyeol pelik.

"Sebab mereka dah curi idea lakonan kitaorang. Tu sebablah lakonan kitaorang berhenti sampai Minkee keluar dari istana je. Kalau tak dah memang sama jalan ceritanya. Tu pon kitaorang tukar sikit-sikit tentang cerita tu" Jelas Lay dengan perasaan idak puas hatinya.

"Jinjja?!! warggg tak percaya aku grup SuJU berani wat camtu. But, cerita tadi ,memang jjang! lah.. Korang boleh menang la. Apalagi dengan kepadanan Minkee dengan CHANYEOL." Kata Sungyeol dengan menekankan nama Chanyeol. Sengaja mahu panaskan hati Woohyun. Segera Woohyun, Minhye dan Chanyeol memandang sungyeol dengan pandangan geram+shy+sedih. 

Geram, Woohyun. Shy, Minhye. Sedih, chanyeol. Yup, he sad cause he had falling in love with Minhye. Xiumin yang perasan dengan reaksi Chanyeol terus menarik Chanyeol beredar dari situu dan meninggalkan seribu satu persoalan.

Belakang sekolah

"Eh hyung, kenapa tarik aku kesini?" Soal Chanyeol pelik.

"Kau sukakan dongsaeng hyung kan?" Teka Xiumin dengan tepat.

"Eh dongsaeng hyung? Siapa dongsaeng hyung? Setahu aku, kau anak tunggal kan?" Makin curiga Chanyeol terhadap Xiumin. 

"Minhye. Dia dongsaeng hyung."

"What???? hyung tak pernah bagitahu pon!!!!"

"Kita orang adik-beradik tiri. Appa lain." Jelasnya.

"Ahhh patutlah. Kenapa hyung tak bagitahu kitaorg?" Soal Chanyeol. Niatnya ingin mengubah topik.

"Kau tak payah nak ubah topik k. Bende tu nanti aku cerita. Jawab pertanyaan aku dulu" Xiumin bagaikan boleh membaca fikiran orang lain je. TU kuasa Luhan kan? Tak silap aku la... 

"Errr....aku...."

.............

"Jeng jeng jeng!!! We're back! Soal keputusan ni, Nampaknya pertandingan ni makin lama makin sengit ye?" Haish MC ni, cepatlah cakap keputusannya! Membebel je...

"Keputusannya ialah......................................................... jja!! saya akan mengumumkan pada minggu depan. HAHAHA sorry la buat suspen je XD Kami akan beritahu minggu depan bersamaan dengan penyampaian hadiah untuk pemenang-pemenang untuk Hari Sukaneka Tahun 2015. DAn sekali dengan majlis penutupannya."

'Boleh tak aku nak cekik MC ni?' Pikir semua pelajar yang berada dalam hall ni terhadap MC tu.

___________________________________________________

Tirorororo torororo.....

Dah tu je >.<

Sambung next week pulak...maybe?

BTW don't forget VOTE ok!!!!!!!!!!!!!!!!!

#Kbye!


BOYS Highschool?? ✔Where stories live. Discover now